- Η παραβίαση κόκκινου είναι από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων
- Το «μπέρδεμα» με το πορτοκαλί φανάρι. Περνάω ή όχι;
- Περνάς μόνο αν βρίσκεσαι υπερβολικά κοντά και δεν προλαβαίνεις να σταματήσεις
- Έχει πρόστιμο αλλά όχι «πόντους» ή αφαίρεση διπλώματος
Η παραβίαση κόκκινου είναι από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων
Δυστυχώς κάθε χρόνο θρηνούμε εκατοντάδες θύματα στους ελληνικούς δρόμους. Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και πινακίδας STOP, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ είναι από τις σημαντικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων.
Το «μπέρδεμα» με το πορτοκαλί φανάρι. Περνάω ή όχι;
Και αν όλοι γνωρίζουν ότι στο «Κόκκινο δεν περνάς», η περίπτωση του πορτοκαλί φαναριού δυστυχώς δεν είναι ξεκάθαρη σε όλους, ή αλλιώς ακόμα και αν γνωρίζουν, οι περισσότεροι οδηγοί είναι πιο «ελαστικοί». Τι ακριβώς ορίζει όμως ο ΚΟΚ σχετικά με το πορτοκαλί φανάρι; Να ξεκάθαρίσουμε ότι δεν αναφερόμαστε στο πορτοκαλί φανάρι που αναβοσβήνει αλλά στο σταθερά αναμένο.
Σύμφωνα με την 3η παράγραφο του `Αρθρου 6 του Κώδικα, στο «Κίτρινο Σταθερό φως κυκλικής μορφής: Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προ ερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς».
Περνάς μόνο αν βρίσκεσαι υπερβολικά κοντά και δεν προλαβαίνεις να σταματήσεις
Στην πράξη λοιπόν, αυτό που λέει ο ΚΟΚ είναι πως στο Πορτοκαλί φανάρι (στον Κώδικα αναφέρεται ως κίτρινο, ωστόσο ελάχιστοι το αποκαλούν έτσι) ο οδηγός πρέπει να σταματήσει, όπως δηλαδή θα έκανε και με το Κόκκινο. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται να περάσει είναι να βρίσκεται πολύ κοντά στο φανάρι όταν ανάψει το Πορτοκαλί και στην ουσία να μην «προλαβαίνει» να φρενάρει εγκαίρως, καθιστώντας το φρενάρισμα επικίνδυνο ή αν τελικά βρεθεί σταματημένος μετά το φανάρι, πάνω στη διάβαση ή ακόμα και στη μέση της διασταύρωσης.
Έχει πρόστιμο αλλά όχι «πόντους» ή αφαίρεση διπλώματος
Στην περίπτωση που κάποιος οδηγός παραβεί την παραπάνω διάταξη, δηλαδή για παράδειγμα περάσει με «βαθύ πορτοκαλί» που ουσιαστικά γίνεται Κόκκινο την ώρα που το όχημά του θα βρίσκεται ακόμα στη διασταύρωση, τότε τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Εκτός από μπλόκο της τροχαίας, την παραπάνω παράβαση μπορεί να βεβαιώσει και τυχόν κάμερα ελέγχου παραβίασης σηματοδότη που μπορεί να βρίσκεται στην διασταύρωση.