ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο καίνε στην ανηφόρα τα ηλεκτρικά και πόσο γεμίζουν στην κατηφόρα

1.142 Επισκέψεις στο άρθρο (20/1/2025)
Πόσο καίνε στην ανηφόρα τα ηλεκτρικά και πόσο γεμίζουν στην κατηφόρα
2 Φωτογραφίες »

- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηφόρα φορτίζουν την μπαταρία τους
- Όσο πιο μεγάλη η ανηφόρα, τόσο παραπάνω καίει ένα ηλεκτρικό, και όσο πιο μεγάλη η κατηφόρα τόσο παραπάνω φορτίζει
- Σε μεγάλη ανηφόρα (π.χ. Αράχωβα προς χιονοδρομικό) θες 10% μπαταρίας για κάθε 15 χλμ.
- Στην κατηφόρα (χιονοδρομικό προς Αράχωβα) σε 15 χλμ. γεμίζεις 2%

autotriti team

Το θέμα «ταξίδι με ηλεκτρικό» το έχουμε αναλύσει αρκετά, όμως σε μια εκδρομή-ταξίδι, δεν ταξιδεύεις μόνο στην εθνική, αλλά πας και σε επαρχιακό δρόμο, θα συναντήσεις στροφές και ανηφόρες/κατηφόρες κ.ο.κ..

Όπως έχουμε δει, ένα ηλεκτρικό με μπαταρία 70 KWh, δηλαδή ούτε μεγάλη, ούτε μικρή, στην εθνική (με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα) βγάζει 350-400 χλμ.. Αντίστοιχα σε έναν επαρχιακό δρόμο, με όριο τα 90 χλμ./ώρα, η μπαταρίας είναι ικανή να βγάλει ακόμα και 500 χλμ. διαδρομής, δηλαδή 25% περισσότερα.

Εκεί που αλλάζουν αρκετά τα δεδομένα είναι σε ορεινό δίκτυο, όπου υπάρχουν έντονες κλίσεις, όπως είδαμε και στην πράξη, δοκιμάζοντας να πάμε στην Αράχωβα χωρίς να φορτίσουμε. Τι αλλάζει λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις;
 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηφόρα φορτίζουν την μπαταρία τους

Το βασικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πως όταν φρενάρουν φορτίζουν τη μπαταρίας τους, μέσω ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα, ακόμα και αν δεν φρενάρετε και απλά σηκώσετε το πόδι σας από το γκάζι, το σύστημα κίνησης από μόνο του φρενάρει (μέσω του κινητήρα) και πάλι κερδίζετε πίσω ενέργεια. Για αυτό το λόγο σε μια κατηφόρα, είτε φρενάρετε, είτε σηκώσετε το πόδι από το γκάζι, η μπαταρία θα φορτίσει.

Όσο πιο μεγάλη η κατηφόρα τόσο παραπάνω φορτίζει και όσο πιο μεγάλη η ανηφόρα, τόσο παραπάνω καίει ένα ηλεκτρικό

Έτσι, όσο πιο έντονη είναι η κλίση σε μια κατηφόρα, τόσο πιο έντονο είναι το φρενάρισμα και κατΆ επέκταση τόσο περισσότερο φορτίζει η μπαταρία. Βέβαια αυτό λειτουργεί και αντίστροφα. Στην ανηφόρα χρειάζεστε περισσότερη ενέργεια, άρα ξεφορτίζει και πιο γρήγορα η μπαταρία. Αντίστοιχα και εδώ όσο πιο μεγάλη η ανηφόρα, τόσο παραπάνω καίει ένα ηλεκτρικό. Ας δούμε λοιπόν με συγκεκριμένο παράδειγμα πόσο μεγάλη είναι η διαφορά στην διαδρομή προς Αράχωβα, όπου από τη Λιβαδειά μέχρι την Αράχωβα η διαδρομή είναι ελαφρώς ανηφορική με κλίσεις και μετά μέχρι το χιονοδρομικό μιλάμε για ανάβαση βουνού με μπόλικες στροφές.

Σε μεγάλη ανηφόρα (π.χ. Αράχοβα προς χιονοδρομικό) θες 10% μπαταρίας για κάθε 15 χλμ.

Πηγαίνοντας λοιπόν προς Αράχωβα, μια ορεινή διαδρομή που αποτελείται από ήπιες ανηφόρες με αρκετές στροφές, με το 10% της μπαταρίας θα κάνετε περίπου 25 χλμ..

Από εκεί και πέρα η ανάβαση προς το χιονοδρομικό είναι ακόμα πιο απαιτητική σε ενέργεια, καθώς με το  10% της μπαταρίας θα κάνετε το πολύ 15 χλμ.. 

Στην κατηφόρα (χιονοδρομικό προς Αράχωβα) σε 15 χλμ. γεμίζεις 2%

Η ίδια λοιπόν διαδρομή προς τα πίσω (χιονοδρομικό-Αράχωβα) όχι απλώς έχει μηδενική κατανάλωση, αλλά σου επιστρέφει πίσω και 20% από αυτό που έκαψες ανεβαίνοντας. Έτσι λόγω της ανάκτησης η μπαταρία θα πάρει ένα 2%! 
Παράλληλα, σχεδόν μηδενική κατανάλωση θα έχει και στο κατηφορικό κομμάτι με μικρή κλίση (εκεί που στην ανηφόρα το 10% της μπαταρίας έβγαλε 25 χλμ.), καθώς με το 10% της μπαταρίας θα βγάλετε περίπου 120 χλμ..
 

Autotriti.gr
MICHELIN E-PRIMACY