Η έρευνα έρχεται από την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar.
Πόσο «πράσινα» είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
4.491 Επισκέψεις στο άρθρο (18/9/2020)
Στη «ζυγαριά» μπήκαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα βενζινοκίνητο, με σκοπό τη σύγκριση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που δημιουργούν. Πόσο «πράσινα» είναι εν τέλει τα ηλεκτρικά;
Η παρακάτω έρευνα έρχεται από την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar, η οποία όπως και η Volvo, ανήκουν στην κινεζική εταιρεία Geely. Η Polestar έβαλε στη «ζυγαριά» το δικό της Polestar 2 και το βενζινοκίνητο SUV, Volvo XC40 μετρώντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Polestar, η ανάλυση δείχνει ότι από τη στιγμή της εξόρυξης μετάλλων και των υλικών που παράγονται για την κατασκευή ενός Polestar 2, μέχρι το τέλος της ζωής του και την ανακύκλωση και απόρριψη των εξαρτημάτων του, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή 50 τόνων CO2. Από τη μεριά του ένα βενζινοκίνητο Volvo XC40 χαρακτηρίζεται από 58 τόνους, ποσοστό που θέτει το Polestar 2 κατά 14% καθαρότερο.
Μάλιστα η εταιρεία σημειώνει πως οι 50 τόνοι του Polestar 2, μπορούν να μειωθούν στους 42 όταν χρησιμοποιείται η καθαρότερη ευρωπαϊκή ηλεκτρική ενέργεια ως βάση για τους υπολογισμούς, ενώ υπογραμμίζει πως εάν η φόρτιση των μπαταριών γίνεται αποκλειστικά μέσω της αιολικής ενέργειας τότε αυτός ο αριθμός πέφτει στους 27 τόνους CO2 κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Ως συμπέρασμα, εντός των ευρωπαϊκών πλαισίων, το Polestar 2 είναι υπεύθυνο για 27,6 τοις εκατό λιγότερο CO2 από το XC40 ενώ μπορεί να είναι έως και 53,4 τοις εκατό καθαρότερο.
Ωστόσο δεν είναι σε όλους τους τομείς καθαρότερα τα ηλεκτρικά! Ο τρόπος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους. Η Polestar επισημαίνει ότι η παραγωγή μπαταριών είναι υπεύθυνη για «ένα σχετικά μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα». Ως αποτέλεσμα αυτού, το Polestar 2 είναι υπεύθυνο για την παραγωγή 26,2 τόνων CO2 λόγω των υλικών και της παραγωγής του, σε σύγκριση με 16,1 τόνους για το XC40 με κινητήρα βενζίνης. Η διαφορά αυτή καλύπτεται στη φάση χρήσης των αυτοκινήτων, όπου το XC40 υπεύθυνο για 41 τόνους CO2 ένω το Polestar 2 στη χειρότερη θα παράξει 23 τόνους.
Τέλος, με βάση την παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ένα Polestar 2 θα πρέπει να οδηγηθεί για 112.000 χλμ. προκειμένου να είναι καθαρότερο από ένα XC40 με μοτέρ βενζίνης, ενώ αν η φόρτιση του γίνεται αποκλειστικά με ρεύμα που έχει παραχθεί από ανεμογεννήτριες αρκούν μόνο 50.000 χιλιόμετρα.
Και τι γίνεται μετά το τέλος ζωής θα πρέπει να μας πουν. Δηλαδή όταν οι μπαταρίες είναι για πέταμα....
Επίσης να υπολογίσετε και το κόστος κατασκευής και εγκατάστασης ηλιακών πάρκων και ανεμογεννητριών...για να έχουμε πιο "πράσινη" ενέργεια....
Και τι γίνεται μετά το τέλος ζωής θα πρέπει να μας πουν. Δηλαδή όταν οι μπαταρίες είναι για πέταμα.... Επίσης να υπολογίσετε και το κόστος κατασκευής και εγκατάστασης ηλιακών πάρκων και ανεμογεννητριών...για να έχουμε πιο "πράσινη" ενέργεια....
Η υδρογονοκίνηση έχει πάψει να παίζει;
Πρέπει να γίνει και σύγκριση υβριδικών με ηλεκτρικά.
...κάτι αντίστοιχο με το θέμα των ανεμογεννητριών... κάποιοι δεν θέλουν αυτή την τεχνολογία για τους λόγους τους... και την πασάρουν αλλού...