Η Alfa Romeo έχει μοντέλα που «σκοτώνουν» τον ανταγωνισμό. Έχει μια υπέροχη πισωκίνητη μπερλίνα που περίμενε όχι μόνο το φανατικό κοινό της μάρκας αλλά ολόκληρη η αγορά. Έχει το πιο σπορ SUV ανεξάρτητα κατηγορίας. Της λείπει όμως κάτι: ένα μοτέρ κάτω από δύο λίτρα. Τι θα γίνει;
Για όποιον δεν το πρόσεξε, οι δρόμοι δεν έχουν γεμίσει με Giulia όπως κάποτε είχαν γεμίσει με 156. Δεν αρέσει η Giulia όσο άρεσε η 156; Μάλλον όχι. Ακόμη και σε αυτή την μειωμένη αγορά των μεσαίων, σίγουρα ανάμεσα στις 3άρες, τα Α4, τις C-Class, αλλά και τα Passat και τις Octavia, η αγορά θα χωρούσε έναν ικανό αριθμό Giulia, δεδομένης της αγάπης της ελληνικής αγοράς για την μάρκα.
Ποιος τολμάει όμως; Η Giulia έχει δύο μόλις κυβισμούς, και ο μικρότερος είναι δύο λίτρα. Ο άλλος είναι ακόμη περισσότερα. Μπορεί τα δύο λίτρα να είναι μια χαρά στην βόρεια Ευρώπη, όπου η εμπορική πορεία της Alfa είναι καλή, στο νότο όμως, σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, ακόμη και η Ιταλία, η Giulia μπορεί να πάει πολύ καλύτερα. Ο κόσμος ξερογλείφεται στις εκθέσεις, αλλά τελικά θα πάρει κάτι άλλο, κυρίως λόγω κυβισμού.
Με εξαίρεση την Volvo και την Jaguar, όλοι οι ανταγωνιστές της Giulia, premium και μη, διαθέτουν κινητήρες κάτω από 2.000 κ.εκ. Κάποιοι 1.800, άλλοι 1.600. Με ένα τούρμπο, αυτά τα μοτέρ είναι ισχυρά, οικονομικά, σβέλτα και προσιτά από φορολογικής άποψης.
Η Alfa είχε ένα 1.800άρι τούρμπο μοτέρ με τα χαρακτηριστικά 1750TB, όμως το μοτέρ αυτό δεν επέζησε στην κρίση της περασμένης δεκαετίας, και έτσι δεν προσαρμόστηκε στον διαμήκη άξονα για την Giulia. Τον τελευταίο καιρό ωστόσο υπάρχει φημολογία για προσθήκη του νέου 1.33 Firefly κινητήρα του FCA στην Giuliaχωρίς όμως να υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση.
Με την Giulietta στα σκαριά, και με τα μέχρι στιγμής στοιχεία να θέλουν το μικρομεσαίο μοντέλο της μάρκας να πατάει στην ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα με την Giulia, η ύπαρξη ενός μικρότερου μοτέρ είναι απαραίτητη. Αυτή τη στιγμή η Alfa έχει το πρόβλημα ότι είναι μόνη της στην κατηγορία αυτή στον όμιλο Fiat-Chrysler. Η Fiat φτιάχνει μικρότερα αυτοκίνητα, η Chrysler, η Dodge και η Maserati φτιάχνουν μεγαλύτερα, οπότε ένα μοτέρ μικρομεσαίου κυβισμού δεν θα έχει μεγάλη παραγωγή και έτσι θα βγει ακριβό.
Πως θα γίνει όμως; Πως θα μπορέσει η Alfa να φέρει πίσω το κοινό της χωρίς ένα μικρότερο μοτέρ που θα προσφέρει επιδόσεις και οικονομία χωρίς το φόβο της χατζάρας του δημοσίου; Μήπως αυτό είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα της Alfa; Τι λέτε; Εσείς θα αγοράσετε την Giulia όταν αποκτήσει μικρότερο μοτέρ;
Τα 2000 κ.εκ στην Ελλάδα είναι τιμωρημένα .
Ένας κινητήρας 1500_1600 θα ήταν υπεραρκετά για την Ελλάδα και η guilla θα ήταν το πιο επιθυμητό αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή.
Τέως κάτοχος 156 1.8 144hp περίμενα μετά από 6-7 χρόνια να βγεί ο αντικαταστάτης του για να αλλάξω αυτ/το. ( ποτέ δεν θεώρησα την 159 αντικαταστάτρια ) Περίμενα και περίμενα, πέρναγαν τα χρόνια... Στα 18 χρόνια αναμονής αποφάσισα ότι φως από την ALFA δεν πρόκειται να δω. Έτσι το πούλησα - για να έπιανα και κάτι σε τιμή - και ξέμεινα τελικά από αυτ/το κάνοντας τη δουλειά μου με το δεύτερο μικρό. Και να που έρχεται το πλήρωμα του χρόνου και εμφανιζεται η JULIA. Απογοήτευση. Απλησίαστη και σε κυβικά και σε τιμή. Ξενέρωσα. Αν θα την έπαιρνα με λιγότερα κυβικά ; Σαφώς. Αυτό περιμέναμε όλοι οι κάτοχοι 156 - εντάξει, όχι και όλοι.
Μετά τις απίστευτες πωλήσεις που έκανε η ALFA με την 156 πιστεύω ότι έβαλε μόνη της τα χεράκια της και έβγαλε τα ματάκια της. ΚΡΙΜΑ
H AR ήταν πάντοτε το sport των 'φτωχών', δηλαδή πλήρωνες (πολύ) λιγότερα από ότι πχ για μια BMW αλλά είχες κρατήματα, αίσθηση και αισθητική με (μικρές) παραχωρήσεις στην 'ποιότητα'. Τώρα θέλησαν να την πλασάρουν σαν premium μάρκα.... ε, λοιπόν, ήταν καθαρή βλακεία, κανείς (πλην λίγων φανατικών) σοβαρός αγοραστής δεν θα πληρώσει τόσα χρήματα όταν μπορεί να πάρει γερμανικό με τα ίδια χρήματα, όταν δίνεις τόσα χρήματα θέλεις και ποιότητα και τιμή μεταπώλησης και καλώς κακώς σε αυτά οι γερμανοί είναι μπροστά....
...δηλαδή η μάρκα να βγάζει κάτι σαν golf 1050cc, g60 1800cc, κ.τ.λ. εδώ υπάρχουν οι δύο σχολές του ναί ας βγάλει και το όχι δεν χρειάζονται τόσα λίγα κυβικά κ.τ.λ. Δεν μπορώ να καταλάβω τελικά ποιοί έχουν δίκιο, οπότε ας βγουν περισσότερες επιλογές για όλους...
Τα 2000 κ.εκ στην Ελλάδα είναι τιμωρημένα . Ένας κινητήρας 1500_1600 θα ήταν υπεραρκετά για την Ελλάδα και η guilla θα ήταν το πιο επιθυμητό αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή.
Τέως κάτοχος 156 1.8 144hp περίμενα μετά από 6-7 χρόνια να βγεί ο αντικαταστάτης του για να αλλάξω αυτ/το. ( ποτέ δεν θεώρησα την 159 αντικαταστάτρια ) Περίμενα και περίμενα, πέρναγαν τα χρόνια... Στα 18 χρόνια αναμονής αποφάσισα ότι φως από την ALFA δεν πρόκειται να δω. Έτσι το πούλησα - για να έπιανα και κάτι σε τιμή - και ξέμεινα τελικά από αυτ/το κάνοντας τη δουλειά μου με το δεύτερο μικρό. Και να που έρχεται το πλήρωμα του χρόνου και εμφανιζεται η JULIA. Απογοήτευση. Απλησίαστη και σε κυβικά και σε τιμή. Ξενέρωσα. Αν θα την έπαιρνα με λιγότερα κυβικά ; Σαφώς. Αυτό περιμέναμε όλοι οι κάτοχοι 156 - εντάξει, όχι και όλοι. Μετά τις απίστευτες πωλήσεις που έκανε η ALFA με την 156 πιστεύω ότι έβαλε μόνη της τα χεράκια της και έβγαλε τα ματάκια της. ΚΡΙΜΑ
H AR ήταν πάντοτε το sport των 'φτωχών', δηλαδή πλήρωνες (πολύ) λιγότερα από ότι πχ για μια BMW αλλά είχες κρατήματα, αίσθηση και αισθητική με (μικρές) παραχωρήσεις στην 'ποιότητα'. Τώρα θέλησαν να την πλασάρουν σαν premium μάρκα.... ε, λοιπόν, ήταν καθαρή βλακεία, κανείς (πλην λίγων φανατικών) σοβαρός αγοραστής δεν θα πληρώσει τόσα χρήματα όταν μπορεί να πάρει γερμανικό με τα ίδια χρήματα, όταν δίνεις τόσα χρήματα θέλεις και ποιότητα και τιμή μεταπώλησης και καλώς κακώς σε αυτά οι γερμανοί είναι μπροστά....
Για τα ελληνικά δεδομένα ένας κινητήρας 1.5 ως 1.8cc θα ήταν ιδανικός. Ναι θα αγόραζα την Giulia με μικρότερο κινητήρα με κλειστά μάτια.
...δηλαδή η μάρκα να βγάζει κάτι σαν golf 1050cc, g60 1800cc, κ.τ.λ. εδώ υπάρχουν οι δύο σχολές του ναί ας βγάλει και το όχι δεν χρειάζονται τόσα λίγα κυβικά κ.τ.λ. Δεν μπορώ να καταλάβω τελικά ποιοί έχουν δίκιο, οπότε ας βγουν περισσότερες επιλογές για όλους...