Το νέο Ioniq 6, το ηλεκτρικό sedan της Hyundai με coupe στιλ, πρόκειται να μπει στην ελληνική αγορά το αμέσως επόμενο διάστημα και έχουμε τις πρώτες εκτιμήσεις για την τιμή στην οποία θα πωλείται στη χώρα μας.
Στα μέσα του 2022, η Hyundai παρουσίασε επίσημα το Ioniq 6, το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πλαισιώνει την προσπάθεια εξηλεκτρισμού της κορεατικής φίρμας στο πλευρό του Ioniq 5. Το ηλεκτρικό σεντάν με coupe στιλιστικά στοιχεία, λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής στο πίσω μέρος, πέρα από εντυπωσιακή εμφάνιση έχει και εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,21 Cd) για το μήκους 4,85 μέτρων αμάξωμα. Αυτό βοηθά σε μεγάλο βαθμό και στην ηλεκτρική αυτονομία με την Hyundai να υπόσχεται 614 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, στην έκδοση με τη μπαταρία των 77,4 kWh. Πόσο κοστίζει όμως όλο το πακέτο, για ένα μοντέλο που θα βρεθεί αντιμέτωπο με το Tesla Model 3, ενός εκ των best seller μοντέλων σε Ελλάδα και Ευρώπη;
Πόσο θα κοστίζει το νέο Hyundai Ioniq 6 στην Ελλάδα; Βασιζόμαστε στην τιμή του για τη Γαλλία και κάνουμε την αναγωγή σε τιμή Ελλάδας.
Ελλάδα Vs Γαλλία: Μόλις 590 ευρώ η διαφορά στο Ioniq 5
Το νέο Hyundai Ioniq 6 έχει ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη και παίρνουμε ως παράδειγμα τη γαλλική αγορά, εκεί όπου κοστίζει από 52.300 ευρώ στην έκδοση με την μπαταρία των 77,4 kWh. Στην ίδια χώρα, το «αδελφό» Ioniq 5 με την ίδια μπαταρία ξεκινά μόλις 1.000 ευρώ χαμηλότερα από το «6άρι», δηλαδή από 51.300 ευρώ. Πάμε τώρα στην ελληνική αγορά...
Το πισωκίνητο Ioniq 5 ισχύος 230 ίππων με τη «μεγάλη» μπαταρία των 77,4 kWh τιμάται από 51.890 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που διαμορφώνει την τελική τιμή λιανικής στα 43.890 ευρώ. Ως εκ τούτου, η διαφορά ανάμεσα στη γαλλική και την ελληνική αγορά για το ίδιο αυτοκίνητο ορίζεται στα 590 ευρώ, ενώ και σε επίπεδο εξοπλισμού οι εισαγωγικές εκδόσεις Intuitive της Γαλλίας και Premium της Ελλάδας είναι παρεμφερείς έχοντας στη λίστα τους μεταξύ άλλων τη σουίτα συστημάτων ασφάλειας Hyundai SmartSense, Bi-LED προβολείς, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 12,3 ιντσών & σύστημα πλοήγησης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα, τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai BlueLink, δερμάτινο τιμόνι κ.ά. ενώ εμφανίζονται μικρές διαφοροποιήσεις κυρίως στον τομέα της άνεσης όπως τα θερμαινόμενα/ψυχόμενα καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι κ.ά..
Κοντά στα 46.000 ευρώ η τιμή μετά την κρατική επιδότηση
Παίρνοντας αυτό ως δεδομένο, λοιπόν, η τιμή του νέου Ioniq 6 στην Ελλάδα δεν θα απέχει σημαντικά από αυτή που πωλείται το ηλεκτρικό μοντέλο στη γαλλική αγορά. Αρα το ηλεκτρικό sedan της Hyundai εκτιμάται ότι θα ξεκινά περίπου από τα 54 με 55 χιλιάδες ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση. Ως εκ τούτου, η τιμή του στην Ελλάδα μετά την επιδότηση αναμένεται κοντά στα 46.000 ευρώ, τιμή που θα το καθίστα άμεσα ανταγωνιστικό απέναντι στο Tesla Model 3, το οποίο είναι μέσα στα trends, κάτι που αποτυπώνεται από τις πωλήσεις του σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Νέο Hyundai Ioniq 6: Θα… εκτοπίσει το Tesla Model 3; (πάτησε πάνω στην εικόνα)
Η τιμή για την οποία μιλάμε αφορά την πισωκίνητη έκδοση με τη μπαταρία των 77,4 kWh, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρχει και πιο προσιτή επιλογή με την μικρότερη μπαταρία των 53 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 225 ίππων, όπως και στο Ioniq 5. Πέρα από αυτές τις εκδόσεις, το Ioniq 6 θα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση με ονομαστική απόδοση 325 ίππων με τη μεικτή αυτονομία να ορίζεται στα 583 χιλιόμετρα.
Λίγα λόγια για το νέο Hyundai Ioniq 6
Το Hyundai Ioniq 6 έχει την καλύτερη συστατική επιστολή, καθώς θυμίζει σε πολλές παραμέτρους το Ioniq 5, ένα μοντέλο που σάρωσε στα «World Car Awards» (Αυτοκίνητο της Χρονιάς, Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο Χρονιάς, Αυτοκίνητο με το καλύτερο design). Μάλιστα, το Ioniq 6 τού «έκλεψε» το ρεκόρ προ-παραγγελιών στο εσωτερικό της μάρκας, με 37.446 αιτήσεις σε 24 ώρες (23.760 το Ioniq 5). Ουσιαστικά, το Ioniq 6 είναι η sedan έκδοση του crossover Ioniq 5. Αμφότερα έχουν «χτιστεί» πάνω στην Electric Global Modular Platform (E-GMP), πάτωμα το οποίο χρησιμοποιούν και τα «συγγενικά» Genesis GV60 και Kia EV6. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, μάλιστα, είναι που εξασφαλίζει στο Ioniq 6 προηγμένες τεχνολογίες. Κατά τα άλλα και σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, να πούμε πως το νέο Ioniq 6 έχει μήκος 4.855 χιλιοστά, πλάτος 1.880 χιλιοστά, ύψος 1.495 χιλιοστά και μεταξόνιο που εκτείνεται 2.950 χιλιοστά. Συγκριτικά με το Tesla Model 3, είναι ογκωδέστερο σε κάθε διάσταση, ενώ τα +75 χλστ. του μεταξονίου υπόσχονται μεγάλη ευρυχωρία, αν και η Hyundai δεν έχει γνωστοποιήσει ακριβείς μετρήσεις χωρητικότητας.
Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, τέλος, το υποστηρίζει φόρτιση 400V και 800V. Η εταιρεία έχει αναφέρει πως μέσω ενός γρήγορου φορτιστή DC 350 kW η μπαταρία θα φορτίζει από 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Με υποστήριξη για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800 V, 15 λεπτά φόρτισης θα είναι αρκετά για να προσφέρουν αυτονομία για 351 χιλιόμετρα. Εκτός από το να δέχεται ρεύμα το Ioniq 6 μπορεί να αποτελέσει εκείνο την πηγή ρεύματος για άλλες συσκευές, από εργαλεία μέχρι φώτα και προβολείς εξωτερικού χώρου, χάρη στην τεχνολογία vehicle-to-load.