Η Hyundai παρουσίασε τη νέα της πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, πραγματοποιώντας την πρεμιέρα του νέου Bayon, το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί και ως η crossover έκδοση του i20.
Αφήνοντας στην άκρη τους προλόγους και περνώντας κατευθείαν στο κυρίως θέμα, με μήκος 4.180 χιλιοστά, πλάτος 1.775 χιλιοστά και ύψος 1.490 χιλιοστά το νέο Hyundai Bayon μπαίνει στην κατηγορία των B-SUV, όντας ελαφρώς μεγαλύτερο αλλά πιο στενό από το από το Kona. Το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2.580 χιλιοστά, η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 183 χιλιοστά, ενώ για να ολοκληρώσουμε με τους αριθμούς σημειώνουμε πως ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί 411 λίτρα, εκτός αν πέσουν τα πίσω καθίσματα που τότε μεγαλώνει στα 1.205 λίτρα.
Όπως προαναφέραμε το νέο Bayon, το οποίο θα προσφερθεί μόνο στην Ευρώπη έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη νέα γενιά του i20. Αυτό το συναντούμε αρχικά στην εμφάνιση του μοντέλου που κρίνεται αρκετά σύγχρονη και χαρακτηριζόμενη από την «Sensuous Sportiness» ταυτότητα. Η ευρεία γρίλια χαρακτηρίζει τον εμπρόσθιο πρόβολο, στα άκρα της οποίας δεσπόζουν τα κύρια φωτιστικά σώματα χωρισμένα σε τρία κομμάτια. Ακριβώς από πάνω εμφανίζονται τα πολύ λεπτά LED φώτα ημέρας που ενώνονται με έναν εξίσου λεπτό αεραγωγό. Οι δυναμικοί ώμοι και οι ζάντες 15, 16 ή 17 ιντσών κάνουν ξεχωριστό το προφίλ του Bayon, ενώ στο πίσω μέρος τα LED μπούμερανγκ φώτα και η λεπτή LED μπάρα, δάνειο από το i20, κλείνουν την εμφάνιση του. Εννέα εξωτερικά χρώματα και η διχρωμία με μαύρη οροφή θα είναι διαθέσιμα.
Το εσωτερικό διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση όντας προετοιμασμένο για την ψηφιακή εποχή. Στην καμπίνα συναντούμε προαιρετικά ένα ζευγάρι οθονών 10,25 ιντσών, η μία ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη για να φιλοξενήσει το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Αξίζει να σημειωθεί πως για το σύστημα infotainment η στάνταρ οθόνη μετράται στις 8 ίντσες και προσφέρει συνδεσιμότητα με τα Apple CarPlay και Android Auto. Το τιμόνι διαθέτει τα δικά του μπουτόν, ενώ η ατμόσφαιρα της καμπίνας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη «ζεστασιά» από το LED φωτισμό περιβάλλοντος. Άλλα σύγχρονα εξαρτήματα που εξοπλίζουν το εσωτερικό του Bayon είναι οι τρεις θύρες USB (δύο μπροστά και μία πίσω), ενώ διαθέσιμο είναι ένα premium σύστημα ήχου Bose και ένα ασύρματο pad φόρτισης.
Να σημειώσουμε πως η κορεατική μάρκα αυξάνει τη συνδεσιμότητα του νέου της μοντέλου μέσω του συστήματος Hyundai Bluelink, ενώ πλήθος συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού δίνουν το παρών.
Στους κινητήρες, στη βάση συναντούμε τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με 84 ίππους και ταίρι μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεών. Ανεβαίνοντας στη γκάμα συναντούμε τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Στην έκδοση αυτή το Bayon είναι διαθέσιμο και με ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ, κάτι που είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση με απόδοση 120 άλογα που εξοπλίζεται από τον ίδιο κινητήρα και τις ίδιες επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων. Σημειώνουμε πως όλες οι εκδόσεις του Bayon θα είναι εμπροσθιοκίνητες, ενώ αυτές που εξοπλίζονται με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα έχουν τρία οδηγικά προγράμματα Eco, Normal και Sport.
Η Hyundai έχει αρχίσει και έχει πρόβλημα 'τιμής'... να εξηγηθώ... καλά κάνει και βγάζει κοντέλα πάνω κάτω δεξιά αριστερά... όμως θα πρέπει να υπάρχει σαφής κατηγοριοποίηση και από πλευράς μεγέθους αλλά και από πλευράς τιμής και ήδη έχει αρχίσει και έχει πρόβλημα, η γκάμα της έχει 'μπουκώσει'. Για παράδειγμ, έχει ένα πολύ καλό μικρό το i10 και προσφέρει και ένα λίγο μεγαλύτερο το i20. 'Αναγκαστικά' (γιατί αλλιώς δύκολα θα διάλεγε κάποιος το μικτότερο...) τα δύο μοντέλα έχουν μια διαφορά τιμής, όμως με τον τρόπο αυτό το i20 ΔΕΝ είναι πια ανταγωνιστικό σε τιμή - να μου πεις αν είναι καλό που είναι το πρόβλημα? είναι πρόβλημα διότι Ο,TI KAI NA KANEI, το i20 δεν είναι ποιοτικά εφάμιλλο του ανταγωνισμού. Στο προκείμενο μοντέλο, εμφανώς το Bayon είναι η SUV έκδοση του i20, επομένως ΄'αναγκαστικά' θα είναι ακριβότερο από αυτό... όμως τότε θα έχει εφάμιλλη τιμή με το ΚΟΝΑ... τι θα κάνει η Hyundai, πάλι 'αναγκαστικά' θα ακριβύνει το ΚΟΝΑ - όμως τότε ο ανταγωνισμός θα είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ. Είναι χαζή η Hyundai? όχι, χαζοί είναι εκείνοι που αγοράζουν 'αξιόπιστα΄μοντέλα χωρίς συναίσθηση του οτι πλέον σε αυτή την τιμή υπάρχει καλύτερος ανταγωνισμός...
Αγαπητέ/ή k.t., ο ανταγωνισμός κρίνεται με βάση αντικειμενικά και υποκειμενικά κριτήρια - και σίγουρα ΟΧΙ με υποθετικές ερωτήσεις 'πόσο ΘΑ σου έχει κοστίσει σε 10 χρόνια' λες και ξέρεις εκ των προτέρων τι θα σου βγάλει το κάθε όχημα ή πόσο θα το κρατήσεις. Θα μείνω στα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Ο ανταγωνισμός λοιπόν έχει γενικά μικρότερους χώρους και λίγο χειρότερη αξιοπιστία (εδώ όμως παίζει ρόλο και η εγγύηση...) αλλά έχει (πολύ) καλύτερα υλικά , καλύτερα κρατήματα, καλύτερη άνεση και χαμηλότερη κατανάλωση. Επειδή είχα i20 ξέρω από πρώτο χέρι τι λέω - ζημιές ΔΕΝ έβγαλε μηχανικά, αλλά τα πλαστικά είχαν ξεφτίσει στην τριετία, ο έξω αναδιπλούμενος καθρέπτης κόλησε στα 4 χρόνια (ολική αντικατάσταση), ο αισθητήρας αερόσακου αλλαγή στα 5 χρόνια και φυσικά ποτέ δεν ευχαριστήθηκα οδήγηση, απλά με πήγαινε. οσο για τα ανταλλακτικά, δεν είναι ακριβά αλλά ούτε και φθηνά, για να μην κοροιδευόμαστε. Τώρα πχ έχουμε 3 χρόνια ένα Φιέστα, κανένα πρόβλημα (δεν ξέρω αν θα βγάλει κάτι αύριο), λιγότεροι χώροι πίσω αλλά χαίρεσαι να το οδηγάς, εξαιρετικό τιμόνι, κρατήματα, αίσθηση ΚΑΙ άνεση, ηχοσύστημα (το κανονικό) μπόμπα με 7 ηχεία, 8 χρόνια εγγύηση (είπατε κάτι?), ταμπλώ όμορφο, λιγότερη κατανάλωση, κλπ κλπ. Παρόμοια είμαι βέβαιος θα σου πουν κάτοχοι 208, Polo, Clio κλπ. Αντίστοιχα ισχύει για το ΚΟΝΑ σε σύγκριση πχ με Arona, Captur, Kamiq, C3 Cross - ακόμη και το ομόσταυλο Stonic - κλπ. Οταν πήραμε το i20 ήταν 2 χιλιάρικα φθηνότερο του ανταγωνισμού με καλύτερο εξοπλισμό, τώρα αυτό δεν ισχύει. Αν και στην τσέπη κανενός δεν είμαι, όταν το ΚΟΝΑ είναι στα 18 χιλιάρικα και με 2 ακόμη πας σε (ενδεικτικά) 2008 ή Puma ή Opel, δεν ξέρω, πάντως εγώ ΚΟΝΑ δεν θα διάλεγα (να δίνεις 20 χιλιάρικα και να βλεπεις το ηχοσύνολο της περασμένης δεκαετίας και τα φθηνιάρικα πλαστικά, ε, εμένα κάπως μου κάθεται άσχημα...).Και ο ανταγωνισμός πλέον δίνει συχνά 5+ χρόνια εγγύηση, οπότε η θεωρητικά (και πρακτικά, δεν έχω αντίρρηση) καλύτερη μηχανική αξιοπιστία έχει νόημα μόνο εάν ΞΕΡΕΙΣ ότι θα το κρατήσεις 10+ χρόνια - πόσοι το γνωρίζουν πραγματικά αυτό? Οσο για το TCross (για να μην θεωρηθεί οτι το απέφυγα), όσοι το αγοράζουν προφανώς εκτιμούν τα προτερήματα της VW (εγώ προσωπικά δεν συμπαθώ τη VW, τη θεωρώ bad value for money - θα αγόραζα Skoda ή Seat καλύτερα...) αλλά επειδή βλέπω οτι κοιτάς με ορίζοντα 10ετίας, έλα να μου πεις πως θα φαίνεται τότε ένα προσεγμένο TCross και πως ένα προσεγμένο ΚΟΝΑ ... .
Καθως οι επαναλαμβανόμενες συζητήσεις μέσω μηνυμάτων και όχι μέσω φυσικής παρουσίας γίνονται μάλλον κουραστικές για τους αναγνώστες, θα αναφέρω , πάλι σύντομα, κάποιες τελευταιες σκεψεις.
-Απάντησα εξ αρχής καθώς δεν μου άρεσε ο χαρακτηρισμός χαζοί για όποιους κάνουν κάποια επιλογή αυτοκινήτου διαφορετική από αυτή που θα καναμε. -Οι αξιολογήσεις αξιοπιστίας που διαβάζουμε και στο autotriti αλλά και στην Ευρώπη ( πχ carbuyer.uk) είναι μή αντικειμενικές? - Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην επιλογή αυτοκινήτου. Στην επιλογή μετρούν εμπειρία, ηλικία ανάγκες, οικον.κατάσταση κα. - Ανέφερα 10ετία καθώς ο μέσος όρος του στόλου στην Ελλάδα είναι αρκετά μεγαλύτερος. Αν καποιος έχει την δυνατότητα να αλλάζει αυτοκίνητο πριν τη λήξη της εγγύησης, παω πασο! Φυσικά τότε δεν βάζει σε προτεραιότητα την αξιοπιστία!- Είμαι κάτοχος FORD. Από τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από την οικογένεια το πιο αξιόπιστο ήταν ιαπωνικό και το χειρότερο - μακράν - Γερμανικο (όχι το FORD). - Η HYUNDAI έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου (και στην κατανάλωση), όπως διαβάζουμε στον Ελλήνικό και Ευρωπαικό ειδικό τύπο και σε πολλές εντυπωσιάζομαι με τον τρόπο που εκθιάζουν τα μοντέλα της. Το γερμανικό autobild έδωσε το χρυσό τιμόνι στο νέο i20 !!! Φιλικά.
YS: α)Πως ορίζεται ο καλύτερος ανταγωνισμός? καλύτερος σε τι?
β)Σε βάθος 10ετίας πόσο θα σου έχει κοστίσει ένα ΤCROSS σε σχέση με ένα KONA (βάσει της μέχρι σήμερα εμπειρίας?)
Η Hyundai έχει αρχίσει και έχει πρόβλημα 'τιμής'... να εξηγηθώ... καλά κάνει και βγάζει κοντέλα πάνω κάτω δεξιά αριστερά... όμως θα πρέπει να υπάρχει σαφής κατηγοριοποίηση και από πλευράς μεγέθους αλλά και από πλευράς τιμής και ήδη έχει αρχίσει και έχει πρόβλημα, η γκάμα της έχει 'μπουκώσει'. Για παράδειγμ, έχει ένα πολύ καλό μικρό το i10 και προσφέρει και ένα λίγο μεγαλύτερο το i20. 'Αναγκαστικά' (γιατί αλλιώς δύκολα θα διάλεγε κάποιος το μικτότερο...) τα δύο μοντέλα έχουν μια διαφορά τιμής, όμως με τον τρόπο αυτό το i20 ΔΕΝ είναι πια ανταγωνιστικό σε τιμή - να μου πεις αν είναι καλό που είναι το πρόβλημα? είναι πρόβλημα διότι Ο,TI KAI NA KANEI, το i20 δεν είναι ποιοτικά εφάμιλλο του ανταγωνισμού. Στο προκείμενο μοντέλο, εμφανώς το Bayon είναι η SUV έκδοση του i20, επομένως ΄'αναγκαστικά' θα είναι ακριβότερο από αυτό... όμως τότε θα έχει εφάμιλλη τιμή με το ΚΟΝΑ... τι θα κάνει η Hyundai, πάλι 'αναγκαστικά' θα ακριβύνει το ΚΟΝΑ - όμως τότε ο ανταγωνισμός θα είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ. Είναι χαζή η Hyundai? όχι, χαζοί είναι εκείνοι που αγοράζουν 'αξιόπιστα΄μοντέλα χωρίς συναίσθηση του οτι πλέον σε αυτή την τιμή υπάρχει καλύτερος ανταγωνισμός...
Αγαπητέ/ή k.t., ο ανταγωνισμός κρίνεται με βάση αντικειμενικά και υποκειμενικά κριτήρια - και σίγουρα ΟΧΙ με υποθετικές ερωτήσεις 'πόσο ΘΑ σου έχει κοστίσει σε 10 χρόνια' λες και ξέρεις εκ των προτέρων τι θα σου βγάλει το κάθε όχημα ή πόσο θα το κρατήσεις. Θα μείνω στα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Ο ανταγωνισμός λοιπόν έχει γενικά μικρότερους χώρους και λίγο χειρότερη αξιοπιστία (εδώ όμως παίζει ρόλο και η εγγύηση...) αλλά έχει (πολύ) καλύτερα υλικά , καλύτερα κρατήματα, καλύτερη άνεση και χαμηλότερη κατανάλωση. Επειδή είχα i20 ξέρω από πρώτο χέρι τι λέω - ζημιές ΔΕΝ έβγαλε μηχανικά, αλλά τα πλαστικά είχαν ξεφτίσει στην τριετία, ο έξω αναδιπλούμενος καθρέπτης κόλησε στα 4 χρόνια (ολική αντικατάσταση), ο αισθητήρας αερόσακου αλλαγή στα 5 χρόνια και φυσικά ποτέ δεν ευχαριστήθηκα οδήγηση, απλά με πήγαινε. οσο για τα ανταλλακτικά, δεν είναι ακριβά αλλά ούτε και φθηνά, για να μην κοροιδευόμαστε. Τώρα πχ έχουμε 3 χρόνια ένα Φιέστα, κανένα πρόβλημα (δεν ξέρω αν θα βγάλει κάτι αύριο), λιγότεροι χώροι πίσω αλλά χαίρεσαι να το οδηγάς, εξαιρετικό τιμόνι, κρατήματα, αίσθηση ΚΑΙ άνεση, ηχοσύστημα (το κανονικό) μπόμπα με 7 ηχεία, 8 χρόνια εγγύηση (είπατε κάτι?), ταμπλώ όμορφο, λιγότερη κατανάλωση, κλπ κλπ. Παρόμοια είμαι βέβαιος θα σου πουν κάτοχοι 208, Polo, Clio κλπ. Αντίστοιχα ισχύει για το ΚΟΝΑ σε σύγκριση πχ με Arona, Captur, Kamiq, C3 Cross - ακόμη και το ομόσταυλο Stonic - κλπ. Οταν πήραμε το i20 ήταν 2 χιλιάρικα φθηνότερο του ανταγωνισμού με καλύτερο εξοπλισμό, τώρα αυτό δεν ισχύει. Αν και στην τσέπη κανενός δεν είμαι, όταν το ΚΟΝΑ είναι στα 18 χιλιάρικα και με 2 ακόμη πας σε (ενδεικτικά) 2008 ή Puma ή Opel, δεν ξέρω, πάντως εγώ ΚΟΝΑ δεν θα διάλεγα (να δίνεις 20 χιλιάρικα και να βλεπεις το ηχοσύνολο της περασμένης δεκαετίας και τα φθηνιάρικα πλαστικά, ε, εμένα κάπως μου κάθεται άσχημα...).Και ο ανταγωνισμός πλέον δίνει συχνά 5+ χρόνια εγγύηση, οπότε η θεωρητικά (και πρακτικά, δεν έχω αντίρρηση) καλύτερη μηχανική αξιοπιστία έχει νόημα μόνο εάν ΞΕΡΕΙΣ ότι θα το κρατήσεις 10+ χρόνια - πόσοι το γνωρίζουν πραγματικά αυτό? Οσο για το TCross (για να μην θεωρηθεί οτι το απέφυγα), όσοι το αγοράζουν προφανώς εκτιμούν τα προτερήματα της VW (εγώ προσωπικά δεν συμπαθώ τη VW, τη θεωρώ bad value for money - θα αγόραζα Skoda ή Seat καλύτερα...) αλλά επειδή βλέπω οτι κοιτάς με ορίζοντα 10ετίας, έλα να μου πεις πως θα φαίνεται τότε ένα προσεγμένο TCross και πως ένα προσεγμένο ΚΟΝΑ ... .
Καθως οι επαναλαμβανόμενες συζητήσεις μέσω μηνυμάτων και όχι μέσω φυσικής παρουσίας γίνονται μάλλον κουραστικές για τους αναγνώστες, θα αναφέρω , πάλι σύντομα, κάποιες τελευταιες σκεψεις. -Απάντησα εξ αρχής καθώς δεν μου άρεσε ο χαρακτηρισμός χαζοί για όποιους κάνουν κάποια επιλογή αυτοκινήτου διαφορετική από αυτή που θα καναμε. -Οι αξιολογήσεις αξιοπιστίας που διαβάζουμε και στο autotriti αλλά και στην Ευρώπη ( πχ carbuyer.uk) είναι μή αντικειμενικές? - Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην επιλογή αυτοκινήτου. Στην επιλογή μετρούν εμπειρία, ηλικία ανάγκες, οικον.κατάσταση κα. - Ανέφερα 10ετία καθώς ο μέσος όρος του στόλου στην Ελλάδα είναι αρκετά μεγαλύτερος. Αν καποιος έχει την δυνατότητα να αλλάζει αυτοκίνητο πριν τη λήξη της εγγύησης, παω πασο! Φυσικά τότε δεν βάζει σε προτεραιότητα την αξιοπιστία!- Είμαι κάτοχος FORD. Από τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από την οικογένεια το πιο αξιόπιστο ήταν ιαπωνικό και το χειρότερο - μακράν - Γερμανικο (όχι το FORD). - Η HYUNDAI έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου (και στην κατανάλωση), όπως διαβάζουμε στον Ελλήνικό και Ευρωπαικό ειδικό τύπο και σε πολλές εντυπωσιάζομαι με τον τρόπο που εκθιάζουν τα μοντέλα της. Το γερμανικό autobild έδωσε το χρυσό τιμόνι στο νέο i20 !!! Φιλικά.
YS: α)Πως ορίζεται ο καλύτερος ανταγωνισμός? καλύτερος σε τι? β)Σε βάθος 10ετίας πόσο θα σου έχει κοστίσει ένα ΤCROSS σε σχέση με ένα KONA (βάσει της μέχρι σήμερα εμπειρίας?)