Citroen C5 Aircross, Peugeot 3008 και DS 7 Crossback… Τα «σκαλιά» των Γάλλων προς το premium σε σχέση με το γερμανικό ανταγωνισμό!
Η αρχή έγινε από το Peugeot 3008. Η νέα γενιά του crossover της Peugeot έβαλε την εταιρεία σε μια νέα εποχή με επίκεντρο τον premium χαρακτήρα του. Νέα υλικά κατασκευής, προσεγμένη συναρμολόγηση και φυσικά ξεχωριστή σχεδίαση είναι στοιχεία που συναντάς σε ακριβές κατασκευές χωρίς αυτό να σημαίνει πως το ακριβό είναι πάντα και premium… Αυτός ο χαρακτήρας μάλιστα δεν χρειάστηκε αρκετό καιρό να πείσει το κοινό της κατηγορίας, με το 3008 να διαγράφει μια εντυπωσιακή πορεία στην αγορά αυτή.
Μετά μας συστήθηκε το DS 7 Crossback. Το αντίστοιχο του 3008 μοντέλο της ναυαρχίδας του ομίλου, της DS. Οι Γάλλοι εδώ έβαλαν όλη τους την τέχνη για να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο ως όφειλαν. Νέα υλικά, δύσκολες τεχνοτροπίες κατασκευής και ραφής και ακόμα πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, συνθέτουν το προφίλ του μοντέλου, το οποίο «σφραγίζει» τον όρο avant-garde που του αποδίδουν οι Γάλλοι, με τις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης και χρήση πιο εξεζητημένων στοιχείων που ανεβάζουν παράλληλα την τιμή του.
Τελευταία γνωρίσαμε το αδελφάκι του Peugeot 3008, το Citroen C5 Aircross. Παρά τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό τα οποία πάντοτε παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του ποιοτικού επιπέδου ενός αυτοκινήτου, ο «αέρας» του «μυρίζει» premium. Είναι σχεδιαστικά προχωρημένο και έχει προσεγμένα στοιχεία στην κατασκευή του, φλερτάροντας με την βάση των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας.
Ας δούμε όμως τι κάνει άλλος ένας μεγάλος όμιλος όπως είναι ο όμιλος VW. Στις τάξεις αυτού οι διαφορές των μοντέλων μεταξύ τους είναι πιο εμφανείς. Γιατί για παράδειγμα τα Skoda Karoq και SEAT Ateca που δεν διαφέρουν πολύ μεταξύ τους δεν προσεγγίζουν τον όρο premium, αντίθετα όμως το VW Tiguan έχει πιο premium υλικά κατασκευής και πολύ καλύτερη ποιότητα ηχομόνωσης. Έτσι, ο όμιλος έχει αφήσει ξεκάθαρα μόνο του στα premium, το Audi Q3 σε αυτή την κατηγορία και δικαίως.
Τι γίνεται στην πράξη; Τo Citroen C5 Aircross είναι αυτή τη στιγμή όσο premium είναι τα Karoq και Ateca. Δηλαδή ελάχιστα… Το Peugeot 3008 όμως είναι πιο premium από το VW Tiguan. Και πιο φθηνό… Και κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με το DS 7 Crossback το οποίο είναι πιο premium σε εικόνα και φθηνότερο από το αντίστοιχο Audi Q3…
Εσείς τι λέτε; Πρέπει να διαχωρίζεται τόσο το premium επίπεδο από το σηματάκι στη μάσκα ή θέλετε πιο μικρές διαφορές στα μοντέλα του ίδιου ομίλου; Τελικά, χωράνε τρία γαλλικά crossover με σχεδόν ίδιο χαρακτήρα στην κατηγορία;