Μα είναι δυνατόν ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο, να καίει λιγότερο από ένα λιλιπούτειο scooter; Και όμως γίνεται, αν αυτό το αυτοκίνητο έχει για καύσιμο, φυσικό αέριο.
Oι δυσμενείς εξελίξεις για το diesel μετά τις αποκαλύψεις του σκανδάλου «Dieselgate» και η ακριβή ακόμη ηλεκτροκίνηση (τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν ακριβά), έχουν δημιουργήσει μια νέα τάση στον κόσμο της αυτοκίνησης που ακούει στον όρο εναλλακτικά καύσιμα. Το πιο δημοφιλές από αυτά είναι βέβαια το φυσικό αέριο γιατί είναι «καθαρό» για το περιβάλλον, αλλά και οικονομικό για τον χρήστη.
Καίει λιγότερο από ένα scooter αναφέρεται άλλωστε στο τίτλο, κάτι που μπορεί να ακούγεται για μερικούς υπερβολικό, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό. Ας δούμε γιατί, μέσα από μια παράλληλη, άτυπη σύγκριση μεταξύ του Audi A3 που καταναλώνει φυσικό αέριο με ένα δημοφιλές scooter της Yamaha (ΧΜΑΧ 300). Φυσικά, η σύγκριση αυτή είναι άτυπη, αφού δεν συγκρίνουμε ένα αυτοκίνητο με μια μοτοσικλέτα, αλλά το κόστος χρήσης και την οικονομία που μπορεί να έχει ο χρήστης με το CNG…
Με ούτε 15 ευρώ και φούλαρες
Η τιμή του φυσικού αερίου είναι στα 0,889 ευρώ/κιλό (αυτή είναι η μονάδα μέτρησής του). Το Audi A3 1,4 TFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά (είναι κατασκευασμένες από ένα πολύ ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό και ζυγίζουν 16 κιλά η κάθε μία), που σημαίνει ότι με λιγότερο από 15 ευρώ φουλάρεις. Μάλιστα, η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 3 λεπτά, επομένως η φήμη ότι θέλεις ώρες για να φουλάρεις είναι μύθος. Στο Α3 g-tron της παρουσίασης, ποτέ δεν έτυχε να βάλουμε πάνω από 10 ευρώ, αφού δεν αφήσαμε να αδειάσει…
Και αν αδειάσει; Η βενζίνη δίνει τη λύση
Εμείς ποτέ δεν το αφήσαμε να αδειάσει. Στην περίπτωση όμως που αυτό συμβεί, τι γίνεται; Πιο αναλυτικά, λοιπόν, το Audi A3 g-tron δεν καίει αποκλειστικά φυσικό αέριο. Καίει και βενζίνη. Μάλιστα, για λόγους σωστής λειτουργίας του κινητήρα πρέπει να υπάρχει πάντα βενζίνη στο ρεζερβουάρ του. Όταν γυρίζεις το κλειδί, ωστόσο, ξεκινά με το CNG. Για αυτό και στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφονται πρώτα τα 92 γρ. CO2/100 χλμ. Τώρα, αν τύχει και μείνετε από CNG, τότε γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη. Κουμπί που να επιλέγετε εσείς το καύσιμο δεν υπάρχει. Όσο για την μετάβαση; Δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα. Και πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω; Σε κορυφαία αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα!
3,5 με 4 ευρώ/100 χιλιόμετρα
Κάτω από το καπό του A3 g-tron βρίσκεται ο 1,4 TFSI που αποδίδει 110 άλογα και 200 Nm ροπής. Αυτός είναι σβέλτος σε επιδόσεις (0-100 σε 9,7 δλ.), τραβάει καλά σε όλο το φάσμα και το σημαντικότερο, είναι οικονομικός στην τσέπη. 3,5 με 4 ευρώ ευρώ/100 χιλιόμετρα θα χρειαστείτε σε καθημερινή χρήση και σε μάλιστα σε διαδρομές μέσα στην πόλη, αφού καταναλώνει περίπου 4,1 kg./100 χλμ. Διαφορετικά; Κινείσαι πιο οικονομικά και από το να έπαιρνες τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και το scooter της Yamaha που πήραμε ενδεικτικά.
Χωρίς «απώλειες» στο πορτ-μπαγκάζ
Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν τοποθετηθεί στη θέση της ρεζέρβας και αντί αυτής υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικών. Αρα, όπως καταλαβαίνετε, έχουν «κλέψει» από το χώρο των αποσκευών. Συνολικά, μιλάμε για 100 λίτρα και έτσι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 280 λίτρα. Σίγουρα είναι μικρότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως και πάλι τα 100 λίτρα δεν είναι μεγάλη «απώλεια».
Απάντηση: Ακόμα λίγα σε σχέση με όσα χρειάζονται. Σήμερα υπάρχουν συνολικά 11 πρατήρια φυσικού αερίου στην χώρα μας. 6 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λαμία, Λάρισα και Βόλο. Με βάση τα σχέδια ανάπτυξης που έχουν ανακοινωθεί κατά καιρούς, αναμένονται σύντομα περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού, σε Αττική (4), Θεσσαλονίκη (2), Χαλκίδα και Γιάννενα.
Autotriti για ακόμη μια φορά προπαγανδίζεις κατά του diesel. Ποιό φυσικό αέριο? Μας δουλεύετε? Ενας που μένει στην επαρχία τι θα κάνει? Θα πηγαίνει στην αθήνα για να βρεί πρατήριο? Με το δίκτυο που υπάρχει σήμερα είναι πολύ δύσκολο να κυκλοφορείς με φυσικό αέριο. Αν είναι να το πάρω και να κυκλοφορώ με βενζίνη τότε παίρνω κατευθείαν το βενζινοκίνητο η το diesel, που μου εξασφαλίζουν και πολύ καλύτερες επιδόσεις και είναι και πιο φτηνά για να τα αγοράσεις. Εσείς κύριοι του autotriti εχετέ αυτοκίνητο με φυσικό αέριο? Απαντήστε μου..
Απάντηση: Πράγματι για την ώρα υπάρχουν λίγα πρατήρια εντός της ελληνικής επικράτειας (11) αλλά το δίκτυο μεγαλώνει, ενώ αν μένετε σε κάποια πιο απομακρυσμένη περιοχή (μακριά από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία), τότε πράγματι δεν βολεύει. Στο θέμα των επιδόσεων, οι διαφορές είναι ελάχιστες καθώς οι επιδόσεις ενός οχήματος διπλού καυσίμου με CNG είναι παρόμοιες με ένα βενζινοκίνητο. Τέλος όσον αφορά την τιμή αγοράς μπορείτε να «τσεκάρετε» τις τιμές των CNG μοντέλων με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα και θα δείτε ότι τα ντίζελ κοστίζουν το ίδιο ή και παραπάνω, ενώ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, τα οχήματα διπλού καυσίμου με CNG είναι ακριβότερα (περίπου 800-1.000 ευρώ). Πάντως και στις 2 περιπτώσεις, η απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς γίνεται πολύ γρήγορα μέσω της τρομερής οικονομίας καυσίμου.
Η Αθηνα εχει 6 πρατηρια Φ.Α αν εισαι κοντα σε ενα απο αυτα τοτε αγοραζεις αυτοκινητο Φ.Α.Η οκονομια που εχεις με το Φ.Α ειναι πολυ μεγαλη σε σχεση με την βενζινη.Εγω το βλεπω στο αυτοκινητο μου που του εβαλα Φ.Α πριν 2 μηνες,με την βενζινη 1.50 εκανα εκανα 220 με 230χιλ.και εδινα 30ευρω ενω τωρα με το Φ.Α κανω 105 με 110χιλ. και δινω 4,5 εως 5ευρω.Το προβλημα ειναι μονο το πρατηριο μενω Αργυρουπολη δουλευω κορωπι και εκει κανω ανεφοδιασμο ( 8 χιλιομετρα απο την δουλεια μου ) ανα 2 μερες.Αν τυχει και δεν μου φτανει το Φ.Α για να παω στη δουλεια μου πηγαινω στο ρεντη και γεμιζω (15χιλ,).Βενζινη καιω μονο για να ζεσταθει το αυτοκινητο και να γυρισει σε Φ.Α.Τωρα περιμενω να ανοιξει το πρατηριο της Ηλιουπολης που ειναι ετοιμο για σωθω.Με την βενζινη 1.60 μπορω να περιμενω μηνες, τωρα πια εχω συνηθησει.Παντος ενα ειναι σιγουρο δεν με κλεβουν στο βενζιναδικο κανω συνεχεια τα ιδια χιλιομετρα με τα ιδια λεφτα.
Πόσα πρατήρια CNG υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα;
Απάντηση: Ακόμα λίγα σε σχέση με όσα χρειάζονται. Σήμερα υπάρχουν συνολικά 11 πρατήρια φυσικού αερίου στην χώρα μας. 6 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λαμία, Λάρισα και Βόλο. Με βάση τα σχέδια ανάπτυξης που έχουν ανακοινωθεί κατά καιρούς, αναμένονται σύντομα περισσότεροι σταθμοί ανεφοδιασμού, σε Αττική (4), Θεσσαλονίκη (2), Χαλκίδα και Γιάννενα.
Autotriti για ακόμη μια φορά προπαγανδίζεις κατά του diesel. Ποιό φυσικό αέριο? Μας δουλεύετε? Ενας που μένει στην επαρχία τι θα κάνει? Θα πηγαίνει στην αθήνα για να βρεί πρατήριο? Με το δίκτυο που υπάρχει σήμερα είναι πολύ δύσκολο να κυκλοφορείς με φυσικό αέριο. Αν είναι να το πάρω και να κυκλοφορώ με βενζίνη τότε παίρνω κατευθείαν το βενζινοκίνητο η το diesel, που μου εξασφαλίζουν και πολύ καλύτερες επιδόσεις και είναι και πιο φτηνά για να τα αγοράσεις. Εσείς κύριοι του autotriti εχετέ αυτοκίνητο με φυσικό αέριο? Απαντήστε μου..
Απάντηση: Πράγματι για την ώρα υπάρχουν λίγα πρατήρια εντός της ελληνικής επικράτειας (11) αλλά το δίκτυο μεγαλώνει, ενώ αν μένετε σε κάποια πιο απομακρυσμένη περιοχή (μακριά από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία), τότε πράγματι δεν βολεύει. Στο θέμα των επιδόσεων, οι διαφορές είναι ελάχιστες καθώς οι επιδόσεις ενός οχήματος διπλού καυσίμου με CNG είναι παρόμοιες με ένα βενζινοκίνητο. Τέλος όσον αφορά την τιμή αγοράς μπορείτε να «τσεκάρετε» τις τιμές των CNG μοντέλων με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα και θα δείτε ότι τα ντίζελ κοστίζουν το ίδιο ή και παραπάνω, ενώ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, τα οχήματα διπλού καυσίμου με CNG είναι ακριβότερα (περίπου 800-1.000 ευρώ). Πάντως και στις 2 περιπτώσεις, η απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς γίνεται πολύ γρήγορα μέσω της τρομερής οικονομίας καυσίμου.
Η Αθηνα εχει 6 πρατηρια Φ.Α αν εισαι κοντα σε ενα απο αυτα τοτε αγοραζεις αυτοκινητο Φ.Α.Η οκονομια που εχεις με το Φ.Α ειναι πολυ μεγαλη σε σχεση με την βενζινη.Εγω το βλεπω στο αυτοκινητο μου που του εβαλα Φ.Α πριν 2 μηνες,με την βενζινη 1.50 εκανα εκανα 220 με 230χιλ.και εδινα 30ευρω ενω τωρα με το Φ.Α κανω 105 με 110χιλ. και δινω 4,5 εως 5ευρω.Το προβλημα ειναι μονο το πρατηριο μενω Αργυρουπολη δουλευω κορωπι και εκει κανω ανεφοδιασμο ( 8 χιλιομετρα απο την δουλεια μου ) ανα 2 μερες.Αν τυχει και δεν μου φτανει το Φ.Α για να παω στη δουλεια μου πηγαινω στο ρεντη και γεμιζω (15χιλ,).Βενζινη καιω μονο για να ζεσταθει το αυτοκινητο και να γυρισει σε Φ.Α.Τωρα περιμενω να ανοιξει το πρατηριο της Ηλιουπολης που ειναι ετοιμο για σωθω.Με την βενζινη 1.60 μπορω να περιμενω μηνες, τωρα πια εχω συνηθησει.Παντος ενα ειναι σιγουρο δεν με κλεβουν στο βενζιναδικο κανω συνεχεια τα ιδια χιλιομετρα με τα ιδια λεφτα.