ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Και όμως υπάρχει ένα premium μοντέλο που καίει λιγότερο και από scooter.

Οι 2 δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν χωρητικότητα 14,4 κιλά. Γεμίζουν με λιγότερο από 15 ευρώ και βγάζουν μια αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα.

Το εσωτερικό του μοντέλου δεν διαφέρει από αυτό των υπολοίπων εκδόσεων. Είναι μοντέρνο σε σχεδίαση και πολύ ποιοτικό.

To ΧΜΑΧ 300 της Yamaha είναι ένα από τα δημοφιλή scooter της αγοράς που ξεχωρίζει με την ευελιξία, την πρακτικότητα και το μοντέρνο design. Ο κινητήρας των 292 κ.εκ. αποδίδει 28 PS στις 7.250 σ.α.λ. και καταναλώνει στις πράξη γύρω στα 4 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Στην πράξη ο κινητήρας του A3 καταναλώνει περίπου 4,1 κιλά CNG/100 χλμ., γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου από 4 ευρώ/100 χλμ.

Στο δρόμο, το A3 φυσικού αερίου δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Ξεχωρίζει με την κορυφαία ποιότητα κύλισης και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Καίει λιγότερο από scooter

15.517 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2018)

Μα είναι δυνατόν ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο, να καίει λιγότερο από ένα λιλιπούτειο scooter; Και όμως γίνεται, αν αυτό το αυτοκίνητο έχει για καύσιμο, φυσικό αέριο.

Oι δυσμενείς εξελίξεις για το diesel μετά τις αποκαλύψεις του σκανδάλου «Dieselgate» και η ακριβή ακόμη ηλεκτροκίνηση (τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν ακριβά), έχουν δημιουργήσει μια νέα τάση στον κόσμο της αυτοκίνησης που ακούει στον όρο εναλλακτικά καύσιμα. Το πιο δημοφιλές από αυτά είναι βέβαια το φυσικό αέριο γιατί είναι «καθαρό» για το περιβάλλον, αλλά και οικονομικό για τον χρήστη. 

Καίει λιγότερο από ένα scooter αναφέρεται άλλωστε στο τίτλο, κάτι που μπορεί να ακούγεται για μερικούς υπερβολικό, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό. Ας δούμε γιατί, μέσα από μια παράλληλη, άτυπη σύγκριση μεταξύ του Audi A3 που καταναλώνει φυσικό αέριο με ένα δημοφιλές scooter της Yamaha (ΧΜΑΧ 300). Φυσικά, η σύγκριση αυτή είναι άτυπη, αφού δεν συγκρίνουμε ένα αυτοκίνητο με μια μοτοσικλέτα, αλλά το κόστος χρήσης και την οικονομία που μπορεί να έχει ο χρήστης με το CNG…

Με ούτε 15 ευρώ και φούλαρες
Η τιμή του φυσικού αερίου είναι στα 0,889 ευρώ/κιλό (αυτή είναι η μονάδα μέτρησής του). Το Audi A3 1,4 TFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά (είναι κατασκευασμένες από ένα πολύ ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό και ζυγίζουν 16 κιλά η κάθε μία), που σημαίνει ότι με λιγότερο από 15 ευρώ φουλάρεις. Μάλιστα, η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 3 λεπτά, επομένως η φήμη ότι θέλεις ώρες για να φουλάρεις είναι μύθος. Στο Α3 g-tron της παρουσίασης, ποτέ δεν έτυχε να βάλουμε πάνω από 10 ευρώ, αφού δεν αφήσαμε να αδειάσει…

Και αν αδειάσει; Η βενζίνη δίνει τη λύση
Εμείς ποτέ δεν το αφήσαμε να αδειάσει. Στην περίπτωση όμως που αυτό συμβεί, τι γίνεται; Πιο αναλυτικά, λοιπόν, το Audi A3 g-tron δεν καίει αποκλειστικά φυσικό αέριο. Καίει και βενζίνη. Μάλιστα, για λόγους σωστής λειτουργίας του κινητήρα πρέπει να υπάρχει πάντα βενζίνη στο ρεζερβουάρ του. Όταν γυρίζεις το κλειδί, ωστόσο, ξεκινά με το CNG. Για αυτό και στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφονται πρώτα τα 92 γρ. CO2/100 χλμ. Τώρα, αν τύχει και μείνετε από CNG, τότε γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη. Κουμπί που να επιλέγετε εσείς το καύσιμο δεν υπάρχει. Όσο για την μετάβαση; Δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα. Και πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω; Σε κορυφαία αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα!

3,5 με 4 ευρώ/100 χιλιόμετρα
Κάτω από το καπό του A3 g-tron βρίσκεται ο 1,4 TFSI που αποδίδει 110 άλογα και 200 Nm ροπής. Αυτός είναι σβέλτος σε επιδόσεις (0-100 σε 9,7 δλ.), τραβάει καλά σε όλο το φάσμα και το σημαντικότερο, είναι οικονομικός στην τσέπη. 3,5 με 4 ευρώ ευρώ/100 χιλιόμετρα θα χρειαστείτε σε καθημερινή χρήση και σε μάλιστα σε διαδρομές μέσα στην πόλη, αφού καταναλώνει περίπου 4,1 kg./100 χλμ. Διαφορετικά; Κινείσαι πιο οικονομικά και από το να έπαιρνες τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και το scooter της Yamaha που πήραμε ενδεικτικά.

Χωρίς «απώλειες» στο πορτ-μπαγκάζ
Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν τοποθετηθεί στη θέση της ρεζέρβας και αντί αυτής υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικών. Αρα, όπως καταλαβαίνετε, έχουν «κλέψει» από το χώρο των αποσκευών. Συνολικά, μιλάμε για 100 λίτρα και έτσι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 280 λίτρα. Σίγουρα είναι μικρότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως και πάλι τα 100 λίτρα δεν είναι μεγάλη «απώλεια». 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA