Premium SUV στα 42 χιλιάρικα: Alfa Romeo Tonale vs BMW X1

57.536 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2023)
Premium SUV στα 42 χιλιάρικα: Alfa Romeo Tonale vs BMW X1
4 Φωτογραφίες »

- Ρεκόρ κατηγορίας στο στρίψιμο έχει η Tonale (78,5 χλμ./ώρα στο elk test)
- Η BMW X1 έχει 10 άλογα παραπάνω (170 PS)
- 10% καλύτερη κατανάλωση η Tonale που ξεκινάει ηλεκτρικά χωρίς να καίει βενζίνη
-4 χρόνια εγγύηση η Alfa, 2 η BMW

Ιταλική φινέτσα VS γερμανική σοβαρότητα

Λίγες μάρκες έχουν το background και τις αρετές για να μπορέσουν να περάσουν το αυστηρών προϋποθέσεων «κατώφλι» των premium. Alfa Romeo και BMW ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση σε αρκετούς τομείς, συνδέονται όμως και από την κοινή τους στόχευση σε ένα πιο... απαιτητικό και ψαγμένο κοινό.
 
Στην κλειστή κατηγορία των premium οικογενειακών SUV αμφότερες κατέθεσαν δύο πολύ φρέσκιες ηλιακά προτάσεις. Η πολυαναμενόμενη Alfa Romeo Tonale είναι το πιο πρόσφατο δημιούργημα της ιταλικής φίρμας, η νέα BMW X1 αποτελεί το «3ο επεισόδιο» του μικρότερου SUV των Βαυαρών. Συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα, σε παραπλήσιες αποδόσεις κινητήρα, με κοινή τεχνολογία (mild hybrid 48V) για τους εταιρικούς χρήστες που θέλουν να κυκλοφορούν ελεύθεροι στο Δακτύλιο. Alfa Romeo Tonale στα 160 άλογα ή BMW X1 sDrive 20i στα 170 άλογα;

Σχεδίαση: Μουράτη με νεανικό design η Tonale, επιβλητική με μεγάλη απόσταση από το έδαφος η X1

Διαφορά τιμής έχουν μάλλον αμελητέα τα δύο μοντέλα στις συγκρινόμενες εξοπλιστικές εκδόσεις τους. Συγκεκριμένα, στα 42.500 ευρώ είναι το κόστος της Alfa Romeo Tonale στην έκδοση Ti, από 41.955 ευρώ βρίσκουμε τη BMW X1 με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με μοχλοδιακόπτες ταχυτήτων στο πακέτο X-Line.
 
Παρακάτω λοιπόν αξιολογούμε τον εξοπλισμό αλλά και την εγγύηση που έχουν. Αρχικά, η Tonale υπερτερεί σε εγγύηση προσφέροντας 2 χρόνια παραπάνω (4 έναντι 2), καθώς και σε εξοπλισμό, αφού η έκδοση Ti είναι υπερπλούσια, είτε αναφερόμαστε σε παροχές ασφάλειας (σύστημα προειδοποίησης κόπωσης), είτε άνεσης (είσοδος χωρίς κλειδί, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης καθίσματος οδηγού). Τα παραπάνω στοιχεία μαζί με διάφορα άλλα απουσιάζουν από τον στάνταρ εξοπλισμό της X1 (δεν έχει ούτε ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεσαίας και μεγάλης σκάλας, σύστημα αναγνώρισης Κ.Ο.Κ.) η οποία υπερτερεί μόνο στον +1 αερόσακο (κεντρικός μεταξύ οδηγού και συνοδηγού).


Σπορτίφ οδική συμπεριφορά έχουν και τα δύο μοντέλα, με την Alfa Romeo Tonale να ξεχωρίζει για το στήσιμό της και να πετυχαίνει ρεκόρ στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με 78,5 χλμ./ώρα (Elk Test).
4 Φωτογραφίες »

Σπορτίφ οδική συμπεριφορά έχουν και τα δύο μοντέλα, με την Alfa Romeo Tonale να ξεχωρίζει για το στήσιμό της και να πετυχαίνει ρεκόρ στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με 78,5 χλμ./ώρα (Elk Test).

Σχεδίαση: Μουράτη με νεανικό design η Tonale, επιβλητική με μεγάλη απόσταση από το έδαφος η X1

Η διαφορετική προσέγγιση που αναφέραμε νωρίτερα αποτυπώνεται στην εξωτερική σχεδίαση των δύο μοντέλων, που εκφράζουν... διαφορετικούς κόσμους. Όχι επειδή μπήκε... ελληνικό χέρι (Αλέξανδρος Λιώκης) αλλά η Alfa Romeo Tonale είναι αυτοκίνητο που θα τραβήξει βλέμματα χάρη στο εντυπωσιακό εμπρός μέρος της. Ξεχωρίζουμε τους στάνταρ στην έκδοση Ti Full LED Matrix προβολείς. Με σχεδίαση «3+3», είναι εμπνευσμένοι από την SZ/RZ (λατρεύτηκαν επίσης στις 159/Brera/Spider) και δημιουργούν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή. Το νεανικό και αιχμηρό design ολοκληρώνει η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα «Τrilobo», στην άκρη του καπό.
 
Μεγαλύτερες διαστάσεις και... εκτόπισμα έχει η BMW X1. Το 3ης γενιάς SUV είναι σχεδόν 30 πόντους μακρύτερο, ενώ έχει σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (20,5 εκ. έναντι 15,6 εκ. της Tonale). Τα χαρακτηριστικά αυτά ενισχύουν το επιβλητικό ύφος της X1, η οποία διατηρεί σε περίοπτη θέση τη σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών BMW, που στην έκδοση X-Line έχει πλαίσιο χρώματος Pearl. Υπάρχουν και συγκεκριμένες δυναμικές πινελιές (λεπτοί προβολείς LED, η γραμμές σχήματος Χ στα πλαϊνά), όμως γενικότερα έχουμε ένα πιο στιβαρό SUV, όπως μας έχει συνηθίσει η βαυαρική μάρκα. 
Μεγαλύτερες διαστάσεις και... εκτόπισμα έχει η BMW X1. Κι αυτό προκύπτει παρότι το 3ης γενιάς SUV είναι σχεδόν 30 πόντους μικρότερο. Είναι, τελικώς, η σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (20,5 εκ. έναντι 15,6 εκ. της Tonale), το μεγαλύτερο πλάτος και το ύψος τονίζουν το επιβλητικό ύφος της X1. Η οποία, συγχρόνως, διατηρεί σε περίοπτη θέση τη σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών BMW. Υπάρχουν και συγκεκριμένες δυναμικές πινελιές (λεπτοί προβολείς LED, η γραμμές σχήματος Χ στα πλαϊνά), όμως γενικότερα έχουμε ένα πιο στιβαρό SUV, όπως μας έχει συνηθίσει η βαυαρική μάρκα.

Σελίδα 2Εσωτερικό & Χώροι: Ποιος κερδίζει πού και γιατί;
Σελίδα 3Κινητήρας: 10% καλύτερη κατανάλωση η Tonale που ξεκινάει ηλεκτρικά χωρίς να καίει βενζίνη
Σελίδα 4Η γνώμη μας - Μετρήσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά & τιμές
ford
NISSAN