To Mini αλλάζει από γενιά σε γενιά σχεδόν πλήρως στα μηχανικά του.
Πρέπει σώνει και καλά από γενιά σε γενιά ένα αυτοκίνητο να μεταμορφώνεται;
4.240 Επισκέψεις στο άρθρο (27/8/2013)
Έχετε δει το Mini; Το ξέρετε ότι είναι στη δεύτερη γενιά του και ετοιμάζεται για την τρίτη; Μήπως υπάρχει λόγος που δεν μεταμορφώνονται κάποια αυτοκίνητα από γενιά σε γενιά; Τι λέτε;
Η δεύτερη σχολή είναι της εξέλιξης. Η ίδια βασική φόρμα, η ίδια φιλοσοφία, ένα βήμα τη φορά προς κάτι λίγο πιο εξελιγμένο. Όπως το Toyota Yaris, ή το VW Polo και το Fiat Panda. Μπορεί να διαφέρουν αλλά ξέρει κανείς αμέσως τι μάρκα και ποιο μοντέλο βλέπει μπροστά του. Ακόμη και την πρώτη φορά που θα το δει.
Η τρίτη σχολή είναι η πιο πρόσφατη, και είναι αυτή που ακολουθεί και το Mini. Το βασικό σχέδιο είναι ίδιο, η ανανέωση γίνεται 100% στα μηχανικά, και απΆέξω παραμένει το γνώριμο και αναγνωρίσιμο «κέλυφος». Το ίδιο έκανε και η Audi στο Α3, για να μη μείνουμε μόνο στα ρετρό μοντέλα, ενώ και η VW φαίνεται να έχει περάσει την στρατηγική του Golf (και του Passat) σε αυτή τη λογική. Είναι η φιλοσοφία που έφερε στα προϊόντα ευρείας κυκλοφορίας η Apple με το iPhone που παρά τις αλλαγές από γενιά σε γενιά, βασικά παραμένει ίδιο. Ποιος άλλος; H Suzuki με το Swift. Αν δεν το γνωρίζατε, το Swift που κυκλοφορεί σήμερα είναι ολοκαίνουργιο, όσο και αν μοιάζει με το προηγούμενο.
Γιατί; Γιατί έτσι είναι. Αυτό αρέσει, αυτό περιμένει ο κόσμος, αυτό θέλει. Οι αλλαγές γίνονται εξωτερικά για να περνούν οι τάσεις τις μόδας (περισσότερες γωνίες σήμερα, λιγότερες αύριο) και να υπενθυμίζεται η δουλειά που γίνεται από «κάτω».
Για να μην απαξιώνονται οι παλιότερες γενιές και να διατηρούν την αξία μεταπώλησης. Για να μην κόβει η ανακοίνωση της νέας γενιάς τις πωλήσεις της τρέχουσας (αφού ο κόσμος θα την αγοράσει, ξέροντας πως οι διαφορές θα είναι λίγες).
Εσείς όμως τι λέτε; Ποια σχολή είναι κοντά στις δικές σας προσδοκίες; Πόσο θέλετε να αλλάζει ένα μοντέλο από γενιά σε γενιά; Μήπως αν δεν αλλάζει, θα στερέψουμε από νέες ιδέες; Τι νομίζετε;
Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να συνδυαστεί η σημαντική αλλαγή στη σχεδίαση - η κοινή πορεία, αλλά να μη μοιάζουν σχεδόν σε τίποτε - της πρώτης σχολής, με την 100% ανανέωση στα μηχανικά και τις αλλαγές από γενιά σε γενιά της τρίτης σχολής.
Aυτό που μετράει είναι τι αλλάζει σε μηχανικά σύνολα, σασί και αναρτήσεις. Η εμφάνιση μετράει πολύ λίγο όταν μιλάμε για πράγματα ουσίας που έχουν να κάνουν και με την ασφάλειά μας.
Το σωστό βρίσκεται κάπου στη μέση κατά τη γνώμη μου. Δηλαδή θα ήθελα κάπως διαφορετικό περιτύλιγμα από γενιά σε γενιά με ουσιαστικές μηχανικές αλλαγές. Φυσικά, θα προτιμούσα ένα αυτοκίνητο να διαφέρει περισσότερο σε μηχανικά στοιχεία.
Να μεταμορφώνεται το κάθε όχημα με την έννοια της ουσίας προς τους καταναλωτές.Η ουσία είναι τα καλύτερα μέταλλα,οι νέες τεχνολογίες,η εξέλιξη του σε όλους τους τομείς,και άλλα,ακόμα και στην σχεδίαση.Καλό το beetle και το mini,αλλά μπορεί ένα 16χρονο παιδί να σχεδιάσει κάτι το συγκλονιστικό,το οποίο να είναι κάτι το νέο,το κλασσικό με τα χρόνια.Απλά οι κατασκευαστές κρατάνε το ίδιο σχέδιο για να είναι κλασσικό ανά τα χρόνια και να μην χάνει πολλά χρήματα το μοντέλο τους και επίσης το σημαντικό να είναι ακριβό στην αγορά ελέω σχεδίασης.
Ωραίες και καλές όλες οι σχολές,μήπως όμως πρέπει να πάρουμε τα θετικά όλων των σχολών και να δημιουργήσουμε μία τέταρτη,μία καλύτερη από όλες τις υπόλοιπες;
Για εμένα προσωπικά χρειάζεται το όχημα να έχει μία σημαντική σχεδίαση όπως επιτάσσει η πρώτη σχολή,αλλά όταν το σχεδιο είναι ρηξικέλευθο,για να δημιουργήσει μία κλασσικότητα οπότε δεν την αλλάζεις,αλλά ακολουθείς την τρίτη σχολή.Δεν πειράζει αν και σε 3 ή και περισσότερα μοντέλα ο σχεδιασμός είναι ο ίδιος,ακολουθώντας την τρίτη σχολή.Όταν υπάρχει κάτι το ρηξικάλευθο,ακολουθούμε την πρώτη σχολή,οπότε όπως είπα και στην αρχή δημιουργούμε μία καλύτερη σχολή παίρνοντας τα θετικά και των τριών.
Και εως τώρα μιλούσα μόνον για την σχεδίαση,ας δούμε όμως και τα ενδότερα του οχήματος.
Η δεύτερη σχολή και στην σχεδίαση και στα ενδότερα είναι η σχολή της στατικής εξέλιξης με σκοπό το κέρδος και όχι της εξέλιξης,όπως το εννοούνε οι κατασκευαστές.Κρατάνε το ίδιο σχέδιο,οπότε δεν βάζουν πολλούς σχεδιαστές ανεξαρτήτως ηλικίας να σχεδιάσουν,γλιτώνουν έτσι χρήματα σχεδιασμού και σημαντικών ιδεών σχεδίασης.Στα ενδότερα και εκεί κάνουν το ίδιο,ας πάρουμε μερικά παραδείγματα όπως το vw golf 5 με το 6.Το 6άρι ήταν μία συνέχεια του 5 και αυτό δεν σημαίνει εξέλιξη εκ βάθρων,αλλά κάποια τμήματα νέα,τα περισσότερα και ακριβότερα τα ίδια,όπως ανάρτηση,και άλλα και γλιτώνω σαν κατασκευαστής και πάλι χρήματα,οπότε για ποιά εξέλιξη να μιλήσουμε;Άλλο παράδειγμα η toyota corolla,σχεδίαση νέα,αλλά μηχανικά μέρη και ανάρτηση ίδια με το παλιό μοντέλο.Οπότε και πάλι έχουμε κέρδος χρημάτων.
Πρέπει να παντρευτεί στα ενδότερα του οχήματος η τρίτη σχολή με την δεύτερη.Να γίνεται ανανέωση των μηχανικών,ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών μερών του οχήματος.Να υπάρχουν καλύτερα μέταλλα,καλύτερα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας,καλύτερα κρατήματα,καλύτερο τιμόνι,καλύτερη αεροδυναμική,καλύτερα φρένα,καλύτερη ποιότητα καλωδίων,καλύτερη ποιότητα αισθητήρων,ας τοποθετήσουνε bosch πράγματα σε σχέση με valeo,magneti marelli και lukas,όπως επίσης κάτι τύπου Ιαπωνίας ηλεκτρικά και ηλεκτρολογικά συστήματα που είναι για πολλά γέλια και κλάματα.Και ας αφήσουνε τις κουτοπονηριές ότι κάνουν εξέλιξη.Τελικά όλους Έλληνες τους κάναμε,τους τοποθετήσαμε την κουτοπονηριά του dna μας,μήπως ήρθε η ώρα να τους δείξουμε και τον άλλο μας εαυτό;Τον ευθύ,τον έξυπνο,τον ειλικρινή;
Όταν απαιτήσουμε να παντρευτούν όλες οι σχολές προς όφελος μας,με τα θετικά τους,τότε μόνον να υπάρχει σχεδίαση,εξέλιξη,κλασσικότητα προς όφελος μας,ως καταναλωτές.Μέχρι τότε πρέπει να απαιτούμε και όχι να μπαίνουμε σε σχολές και καλούπια.Το Ελληνικό έθνος είναι σχολή από μόνο του και δημιουργεί,δεν ακολουθεί,καλώς,κακώς,ευτυχώς,δυστυχώς.
Αυτό που λέτε στο τέλος ότι θα στερέψουν οι ιδέες,δεν υπάρχει,όσο υπάρχουν νέοι και νέες,με ιδέες,με όνειρα,με φιλοδοξίες,με,με,με,όπως επίσης και νέοι,νέες μέσα σε εισαγωγικά που δεν το παίζουν τζόβενα,αλλά μείναν ακόμα νέοι στην ψυχή,τις ιδέες και διδάσκονται από τους νέους.Όσο κάποιοι να θέλουν να μην υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι,τόσο πιο πολύ υπάρχουν και θα υπάρχουν.