Πριν προλάβει καλά-καλά να κάτσει η σκόνη από την παρουσίαση της νέας, 11ης γενιάς του Honda Civic, οι άνθρωποι της Hondata το έβαλαν στο χέρι και ανέβασαν την ιπποδύναμή του κατά 35 άλογα με μια απλή επαναχαρτογράφηση του εγκεφάλου.
Το Civic και κατ΄ επέκταση η Honda έχει αποδειχεθεί πως έχουν φανατικό κοινό, το οποίο ακολουθεί πιστά την μάρκα για πολλές δεκαετίες. Το δημοφιλές μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας έφτασε αισίως στην ενδέκατη του γενιά, ακολουθώντας για μια ακόμη φορά μια ιδιαίτερη σχεδιαστική γραμμή, την οποία ή θα αγαπήσεις ή θα μισήσεις με την πρώτη ματιά. Παρόλα αυτά, επειδή πολλοί είχαν πέσει να φάνε την Honda για το ντιζάιν της απερχόμενης, δέκατης γενιάς του Honda και τελικά έπεσαν έξω, κρατάμε μικρό καλάθι και θα αφήσουμε τον καιρό να δείξει.
Αυτά είναι τα στοιχεία από το δυναμόμετρο της Hondata.
Αναγνωρίζοντας τη δημοφιλία του Civic, λοιπόν, οι άνθρωποι της Hondata, του βελτιωτικού οίκου που ασχολείται με τα μοντέλα της Honda, δεν έχασαν στιγμή και με το που πήραν στα χέρια τους το νέο Civic φρόντισαν να παίξουν λίγο με την χαρτογράφηση του εγκεφάλου (σ.σ. το «πρόγραμμα» που λέμε εδώ στην Ελλάδα). Αλλωστε, τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, έχουν «φιμωμένα» μοτέρ, ούτως ώστε να περνάνε από τους αυστηρούς ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό το... φίμωτρο έβγαλαν οι άνθρωποι της Hondata από το νέο Civic με τον 1,5 turbo VTEC τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 164 εργοστασιακών ίππων με 221 Nm ροπής (σ.σ. οι μετρήσεις έγιναν στο δυναμόμετρο της Hondata) και το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση της ονομαστικής ισχύος κατά 35 άλογα, δηλαδή στους 199 ίππους με 289 Nm ροπής.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αν σας φαίνονται περίεργα τα νούμερα της ισχύος, αναφερόμαστε στο αμερικανικών προδιαγραφών Civic, καθώς το ευρωπαϊκό με τον ίδιο κινητήρα αποδίδει 182 ίππους, όπως αυτό της δέκατης γενιάς που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με την Hondata, τα δεδομένα που άντλησαν από το συγκεκριμένο βελτιωτικό πείραμα θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία του FlashPro, μιας συσκευής που θα κουμπώνει στην διαγνωστική θύρα OBD του αυτοκινήτου και θα ρυθμίζει ότι χρειάζεται για την αύξηση της απόδοσης του μοτέρ, χωρίς καμία πρόσθετη κίνηση. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για το κόστος του FlashPro, αλλά από τη στιγμή που έδωσαν 35 άλογα με ένα πρόγραμμα στο 1.500άρι, φανταστείτε τι θα κάνουν με το Type R.