ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Είναι το Euro 7 το τελευταίο καρφί στο φέρετρο των συμβατικών;

8.692 Επισκέψεις στο άρθρο (7/6/2021)

Ηλεκτροκίνηση ή ακριβή και συνεχής συντήρηση; Η τελευταία φουρνιά αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με Euro 7, μπορεί να είναι δύσκολο να «αγαπηθεί» από την αγορά.


Το 2025 αναμένεται να δούμε το λανσάρισμα των τελευταίων συμβατικών μοντέλων. Το 2025 θα δούμε και την τελευταία έκδοση της νόρμας ρύπων Euro7 που ετοιμάζεται για ψήφιση μέχρι το τέλος του έτους. Και όταν λέμε «τελευταία» εννοούμε και πως θα είναι η πιο πρόσφατη, αλλά και πως δεν θα υπάρξει άλλη μετά από αυτή.

Και είναι λογικό, αφού από το 2025 και μετά ότι δεν είναι συμβατικό, και άρα Euro7, θα είναι ηλεκτρικό με μηδενικούς ρύπους, και άρα οι νόρμες Euro δεν έχουν πλέον σημασία. Ίσως να έρθουν άλλες για τα ηλεκτρικά, αλλά ότι συμβατικό παραχθεί μετά το 2025, θα πρέπει να είναι Euro7.

Και αφού μιλάμε για την τελευταία νόρμα, θα είναι και φαρμακερή. Οι συζητήσεις γίνονται σε τρία επίπεδα. Το πρώτο προτάσει μία σύσφιξη του Euro6, με «μαζεμένα» όρια σε σχέση με τα σημερινά. Το δεύτερο επίπεδο, θέλει μια σημαντική σύσφιξη με πολύ μικρά όρια. Το τρίτο επίπεδο παίρνει το δεύτερο και του προσθέτει κάτι ακόμη. Μόνιμους αισθητήρες μέτρησης των ρύπων σε όλη τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου.

Αν το τρίτο επίπεδο επικρατήσει, κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (υβριδικό ή άλλο), θα πρέπει τους ρύπους που εκπέμπει να τους μετράει συνεχώς το ίδιο και να τους παρουσιάζει στο ΚΤΕΟ σε κάθε μέτρηση. Ακόμη και η μικρότερη παρέκκλιση από τη νόρμα θα καθηλώνει το αυτοκίνητο ακίνητο μέχρι να επισκευαστεί. Οι αισθητήρες θα ανταποκρίνονται επίσης σε σήματα από το οδικό δίκτυο και σε όποια σημεία επιβάλλεται, τα αυτοκίνητα αυτά θα κινούνται μόνο με ηλεκτροκίνηση (σχολεία, κέντρα πόλεων κλπ).

Φυσικά μιλάμε για απόλυτο έλεγχο στους ρύπους. Η λογική είναι αυτά τα αυτοκίνητα, αφού ρυπαίνουν, να ελέγχονται απόλυτα. Ακόμη περισσότερο όμως, να γίνει εμφανές σε όσους τα προτιμήσουν τότε έναντι ενός ηλεκτρικού, ότι δεν θα τη «γλιτώσουν», αλλά θα πρέπει να διατηρούν τα αυτοκίνητά τους σε άριστη κατάσταση για όσο αυτά «ζήσουν».

Υπάρχει φυσικά ένα αντικίνητρο μέσα στο μέτρο αυτό, όμως με δεδομένο ότι πρόκειται και για την τελευταία νόρμα ρύπων, θα περίμενε κανείς να είναι και η «απόλυτη» νόρμα ρύπων.

Εσάς θα σας σπρώξει προς τα ηλεκτρικά; Ή θα επιμείνετε ακόμη και στην τελευταία φουρνιά μη-ηλεκτρικών, παρά τη δυσκολία και το κόστος στη συντήρηση που θα προσθέσει αυτή η νόρμα. Τι λέτε; Είναι το προτεινόμενο Euro7 αυτό που θα καθορίσει την απόφασή σας;

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON