- Τις χρησιμοποιούν σε Βόρεια Αμερική, Κεντρική/Βόρεια Ευρώπη και Ασία
- Συναντώνται κυρίως σε ορεινές περιοχές, που έχουν δρόμους με έντονη κλίση
- Πριν από απότομες στροφές ή κόμβους και σταματούν φορτηγά και νταλίκες που «έμειναν από φρένα»
- Υπάρχουν διάφοροι τύπου, με χαλίκια, άμμο, δίχτυα ή ανηφορική κλίση
Τις χρησιμοποιούν σε Βόρεια Αμερική, Κεντρική/Βόρεια Ευρώπη και Ασία
Οι υποδομές σχετικά με την οδική ασφάλεια έχουν βελτιωθεί σημαντικά στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, με μεγάλα οδικά έργα και σύγχρονους αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο σε ορισμένα θέματα είμαστε αρκετά «πίσω» ακόμα. Για παράδειγμα σε περίπτωση που ένα βαρύ όχημα, φορτηγό/νταλίκα κλπ. «μείνει από φρένα» τότε δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος να βοηθηθεί ο οδηγός ώστε να σταματήσει το όχημά του. Αντιθέτως στο εξωτερικό υπάρχουν οι Ράμπες Διαφυγής και Ανάσχεσης Φορτηγών.
Συναντώνται κυρίως σε ορεινές περιοχές, που έχουν δρόμους με έντονη κλίση
Σε χώρες με έντονη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα κλπ. εντοπίζονται σχετικές υποδομές, με ράμπες που θα βοηθήσουν σε μια έκτακτη ανάγκη ώστε να φρενάρουν με ασφάλεια ένα όχημα βάρους δεκάδων τόνων, που άναψαν τα φρένα του. Η υπερθέρμανση των φρένων οδηγεί σε μείωση της απόδοσής τους, κάτι που έχει μεγάλη πιθανότητα να συμβεί σε ορεινούς δρόμους, με μεγάλη και διαρκή κατηφορική κλίση.
Πριν από απότομες στροφές ή κόμβους και σταματούν φορτηγά και νταλίκες που «έμειναν από φρένα»
Για τον παραπάνω λόγω, οι ράμπες αυτές εντοπίζονται σε κατηφόρες διαρκείας, πριν από απότομες στροφές που θα οδηγούσαν ένα βαρύ φορτηγό σε ντεραπάρισμα ή έξοδο από το δρόμο, ή πριν από κόμβους που υποχρεώνουν τα υπόλοιπα οχήματα να σταματήσουν και ένα ανεξέλεγκτο φορτηγό θα έσπειρε τον θάνατο.
Δείτε βίντεο με τη χρήση της ράμπας διαφυγής
Υπάρχουν διάφοροι τύπου, με χαλίκια, άμμο, δίχτυα ή ανηφορική κλίση
Υπάρχουν διάφοροι τύποι τέτοιων ραμπών διαφυγής και η επιλογή εξαρτάται από τον διαθέσιμο χώρο και το ανάγλυφο του εδάφους της περιοχής. Ο πιο διαδεδομένος είναι η ράμπα με χαλίκια, που ουσιαστικά λειτουργεί όπως τα χαλίκια στις πίστες της Formula1 και δεν απαιτεί ούτε πολύ χώρο ούτε ιδιαίτερη συντήρηση.
Δεύτερος πιο διαδεδομένος τρόπος είναι η ανηφορική ράμπα, όπου πρόκειται για έναν διάδρομο στην ευθεία πριν από μια στροφή, με αρκετά μεγάλο μήκος και ανηφορική κλίση για να σταματήσει το φορτηγό. Η συγκεκριμένη λύση έχει το μειονέκτημα ότι ένα φορτηγό χωρίς καθόλου φρένα, όταν τελικά σταματήσει θα αρχίσει να τσουλάει προς τα πίσω, επιστρέφοντας ίσως εντός του δρόμου.
Αλλες δημοφιλείς λύσεις είναι οι διάδρομοι με λεπτή άμμο, που απαιτούν συχνή συντήρηση (καθώς βροχή και αέρας μπορούν να παρασύρουν την άμμο με τον καιρό), αλλά και ατσάλινα μηχανικά δίχτυα , που παρότι έχουν πολύ υψηλό κόστος, έχουν το πλεονέκτημα ότι χρειάζονται μόλις λίγα μέτρα διαδρόμου.