Η SEAT σημείωσε αύξηση των πωλήσεων για έκτη συνεχή χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο, καταγράφοντας και άνοδο της τάξεως του 42% στη χώρα μας. Ποιο μοντέλο πήρε τη μάρκα από το χέρι στο δρόμο για την ανηφόρα;
Οι πωλήσεις SEAT για το έτος που πέρασε έφτασαν συνολικά τις 517.600 οχήματα, 10,5% περισσότερες από το 2017 (468.400). Αυτό το αποτέλεσμα είναι ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων στην ιστορία των 68 ετών της SEAT και υπερβαίνει το προηγούμενο ρεκόρ που είχε επιτευχθεί το 2000 (514.800 πωλήσεις). Επιπλέον αυτό ήταν το έκτο συνεχές έτος αύξησης των πωλήσεών της από το 2012, με τη συνολική άνοδο να ξεπερνά το 60%.
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έπαιξε για μία ακόμη χρονιά το Leon, το best-selling μοντέλο της SEAT, με 158.300 πωλήσεις, ενώ άξια αναφοράς είναι και τα Arona, Ibiza και Ateca, που όλα μαζί αποτελούν τους κύριους πυλώνες της μάρκας. Κατά το πρώτο ολοκληρωμένο έτος πωλήσεων του πουλήθηκαν συνολικά 98.900 Arona, καθιστώντας το έτσι το τρίτο σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας. Οι πωλήσεις Ibiza έφθασαν τις 136.100 οχήματα (-10,7%), ενώ το Ateca είναι το τέταρτο μοντέλο της SEAT με 78.200 πωλήσεις (-0,6%). Επιπλέον το 2018 η νέα μάρκα CUPRA έκανε επιτυχημένο ντεμπούτο και σημείωσε αύξηση 40,0% με 14.300 πωλήσεις, 4.100 περισσότερες από το 2017 (σ.σ. τα προαναφερθέντα αποτελέσματα είναι ενσωματωμένα στο συνολικό αριθμό πωλήσεων της SEAT).
Το νέο ρεκόρ πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας προήλθε από τη διψήφια αύξηση στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Η Γερμανία ηγείται των πωλήσεων με 114.200 αυτοκίνητα (+11.8%) σπάζοντας παράλληλα το ρεκόρ της για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η αύξηση των επιδόσεων της SEAT στην Ισπανία παραμένει σταθερή, εκεί όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,2%, φθάνοντας τις 107.800 μονάδες, ενώ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην τρίτη αγορά που συνεισέφερε στο μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της μάρκας, σημειώθηκε αύξηση 12,0% (62.900 πωληθέντα αυτοκίνητα). Ανάπτυξη παρατηρήθηκε και στη Γαλλία (31.800, +31.3%), όπως επίσης και στη γειτονική Ιταλία, όπου η μάρκα διατηρεί πορεία ανάπτυξης, με τις πωλήσεις να βελτιώνονται κατά 10,9% σε σύγκριση με το 2017 φθάνοντας σε συνολικό όγκο τις 20.000
Τέλος, για την Ελλάδα το 2018 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων, αφού με 2.669 συνολικά ταξινομήσεις η SEAT κατέγραψε άνοδο της τάξης του 42% σε σχέση με το 2017 (1.874 ταξινομήσεις). Με την επίδοση αυτή η ισπανική μάρκα κατέγραψε, σύμφωνα πάντα με τα στελέχη της, την 3η υψηλότερη ετήσια αύξηση από όλες τις μαζικές μάρκες της ελληνικής αγοράς την χρονιά που μόλις τελείωσε και είδε το μερίδιο αγοράς της να φτάνει στο 2,6% (2,1% το 2017). Aντίστοιχη εικόνα ανόδου 43% καταγράφηκε και στις ταξινομήσεις λιανικής (1.345 το 2018, 943 το 2017) όπου το σχετικό μερίδιο αγοράς της SEAT κατέληξε σε 2,8% για το 2018 (2,4% το 2017).