Ισχυρότερο, πιο σβέλτο και ήσυχο το Clio, πιο οικονομικό το Yaris Στο Toyota ο 1.500άρης τρικύλινδρος θερμικός κινητήρας 91 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων. Συνδυαστικά το ιαπωνικό μικρό αποδίδει 116 ίππους. Το Renault Clio E-Tech συνδυάζει τον 4κύλινδρο 1,6 λτ. βενζινοκινητήρα με 2 ηλεκτροκινητήρες με το σύνολο να προσφέρει συνολικά 140 ίππους. Πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα που προορίζεται για την κίνηση, όπως στο Yaris, το Clio διαθέτει ακόμα έναν, που χρησιμοποιείται για τις αλλεπάλληλες εκκινήσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιείται εδώ, για να σταθεροποιεί τη μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στο βενζινοκινητήρα και αντίστροφα και τέλος για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης. Σαν αποτέλεσμα το Clio είναι πιο ήσυχο και πολιτισμένο στην πλήρη επιτάχυνση, ενώ λόγω της μεγαλύτερης ιπποδύναμης έχει το πάνω χέρι στις επιδόσεις. Το Yaris όμως κερδίζει στο ζητούμενο που είναι η οικονομία, αφού εμφανίζει μέση κατανάλωση γύρω στα 4 λτ./100 χλμ., όταν οι μετρήσεις μας έδειξαν πως το Clio γυροφέρνει τα 5,0 λτ./100 χλμ. Και τα δύο μοντέλα ξεκινούν πάντα αμιγώς ηλεκτρικά και στη συνέχεια το σύστημα επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο τρόπο λειτουργίας κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου. Από τη στιγμή που το φορτίο θα ανέβει (υπό πίεση), τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που φυσικά υποστηρίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Σε φάσεις που το αυτοκίνητο απλά ρολάρει και υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, η κίνηση επιτυγχάνεται και πάλι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ φυσικά το φρενάρισμα μεταφράζεται σε ανάκτηση κινητικής ενέργειας. Το κιβώτιο του Yaris θυμίζει σε λειτουργία, αλλά και θόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση, ένα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης τη στιγμή που το high-tech πολλαπλών σχέσεων του Clio είναι πιο άμεσο και ήσυχο, θυμίζοντας ένα κανονικό αυτόματο κιβώτιο
Το υβριδικό Renault Clio Ε-Τech χαρακτηρίζεται από την άνεση και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης που προσφέρει χάρη και στο εξαιρετικό του κιβώτιο. Τα 140 άλογα το καθιστούν ιδιαίτερα «ζωντανό».
Στον δρόμο: Πιο ήσυχο το Clio, πιο ευέλικτο το Yaris Το υβριδικό Toyota Yaris έχει έναν πραγματικό all-around χαρακτήρα με αποτελεσματική ανάρτηση και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα χάρη στην νέα πλατφόρμα TNGA. Με αρωγούς το άκαμπτο πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους ανταποκρίνεται άριστα στις εντολές του οδηγού, έχοντας εξαιρετικές αντιδράσεις, ενώ σημαντικό ατού είναι η ευελιξία στην πόλη χάρη στις compact διαστάσεις και τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής.
Η νέα πλατφόρμα TNGA προσφέρει στο ιαπωνικό μικρομεσαίο άκαμπτο πλαίσιο και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η ευελιξία και η ευχρηστία του συνόλου στην πόλη δεν έχει αντίπαλο.
Από την άλλη, το Clio E-Tech προτάσσει την κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Είναι ευκολοδήγητο, αλλά την ευελιξία του Yaris στην πόλη δεν την έχει. Εκτός πόλης μπορεί να έχει χάσει λίγη από την αμεσότητα και την αίσθηση που διαθέτουν οι συμβατικές του εκδόσεις, όμως δεν επηρεάζεται από την λειτουργία του υβριδικού του συστήματος και του κιβωτίου, παραμένοντας και εκεί άνετο αλλά και ευχάριστο ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης.
Η γνώμη μας Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με 2 high-tech προτάσεις για οικονομική και άνετη οδήγηση, ειδικά εντός αστικού περιβάλλοντος. Το Renault Clio E-Tech είναι η φρέσκια πρόταση στα υβριδικά μικρά με ισχυρότερο και πιο ήσυχο υβριδικό σύστημα, ωστόσο το Yaris είναι μια πιο ολοκληρωμένη και πρακτική πρόταση, που προσφέρει βελτιωμένες παροχές σε αισθητά μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη εγγύηση.
Toyota Yaris HSD +Κατανάλωση (ειδικά στην πόλη), εμφάνιση, πρακτικότητα και συναρμογή καμπίνας, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τιμή, 6 χρόνια εγγύηση -Βουητό στην επιτάχυνση, αίσθηση κάποιων υλικών