Λόγω των κυρώσεων, δεν υπάρχουν διαθέσιμα καινούρια αυτοκίνητα και έτσι οι Ρώσοι έχουν στραφεί μαζικά προς την αγορά των μεταχειρισμένων.
Δεν υπάρχουν καινούρια!
Η αγορά νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία βρίσκεται σε λήθαργο (-60% το 2022 σε σχέση με το 2021) λόγω των κυρώσεων που είχαν σαν αποτέλεσμα οι περισσότερες δυτικές εταιρίες να σταματήσουν να προσφέρουν τα οχήματά τους στην χώρα. Την ίδια στιγμή ωστόσο, η αγορά των μεταχειρισμένων έχει πάρει φωτιά, αφού όσοι χρειάζονται καινούριο αυτοκίνητο δεν έχουν άλλη λύση από το να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο εισάγοντάς το, στις περισσότερες περιπτώσεις, από κάποια ξένη χώρα. Χαρακτηριστικό είναι πως οι εισαγωγές καινούριων αυτοκινήτων στην Ρωσία έχουν μειωθεί δραματικά και πως το 70% των νέων αυτοκινήτων που εισάγονται στην χώρα είναι κινεζικά.
Σύμφωνα με τα στατιστικά, το 76% των μεταχειρισμένων που εισάγονται στην Ρωσία προέρχονται από την Ιαπωνία, με την Λευκορωσία να ακολουθεί με 5,3% στη δεύτερη θέση. Οι τιμές τον Σεπτέμβριο ήταν επίσης κατά 10% ανεβασμένες σε σχέση με την αρχή του χρόνου. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως, ενώ η Ιαπωνία έχει περιορίσει την εξαγωγή καινούριων αυτοκινήτων προς την Ρωσία, δεν μπορεί να ελέγξει τις εξαγωγές μεταχειρισμένων όταν αυτές γίνονται από ιδιώτες.
Το έχουν πάρει πάνω τους οι ιδιώτες
Σύμφωνα με το Reuters, οι ιδιώτες έχουν εισάγει περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα από το Βλαδιβοστόκ το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, μια αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2021. Επιπλέον, συνολικά, το 23% των εισαγωγών αυτοκινήτου γίνονται από ιδιώτες, την στιγμή που τον περασμένο Φεβρουάριο, το ποσοστό αυτό έφτανε το 2%.