SEAT Arona και VW Polo ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, αλλά έχουν κοινό τις μικρές τους διαστάσεις και μοιράζονται το ίδιο κατασκευαστικό DNA. Ποιο υπερτερεί ωστόσο σε αυτό το «ενδοοικογενειακό» debate;
Τα compact crossover κερδίζουν συνεχώς και με φρενήρη ρυθμό το αγοραστικό κοινό. Μάλιστα, οι προβλέψεις λένε πως θα γίνουν η νούμερο 1 σε πωλήσεις κατηγορία. Μέχρι τότε όμως την κορυφή την απολαμβάνουν τα μικρά μοντέλα, που εδώ και πολλά χρόνια –πάντα για τη χώρα μας- βρίσκονται «βιδωμένα» σε αυτή τη θέση. Οι δύο κατηγορίες διακρίνονται για τις μικρές διαστάσεις που τους επιτρέπουν να μετακινούνται με ευκολία σε αστικά περιβάλλοντα. Από εκεί και πέρα, η κλάση των μικρών υπερτερεί στο κομμάτι της ευελιξίας καθώς τα μοντέλα της έχουν μικρότερο μήκος και υστερεί στην απόσταση από το έδαφος, γεγονός που εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα, αλλά και δυνατότητα κίνησης στο χώμα για τα crossover.
Με κοινό DNA και 1.000άρη TSI 115 ίππων
Στο θέμα μας λοιπόν επιλέξαμε να συγκρίνουμε ένα από τα μακροβιότερα και επιτυχημένα μοντέλα της μικρής κλάσης, το VW Polo, με το SEAT Arona, το οποίο στην ουσία είναι βασισμένο στο πρώτο, καθώς μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα του ομίλου, την ΜQB A0, αλλά και τον ίδιο κινητήρα τον τρικύλινδρο 1.000άρη TSI των 115 ίππων.
Το συγκεκριμένο σύνολο χαρίζει παρόμοιες επιδόσεις στα δύο μοντέλα, σύμφωνα με όσα ανακοινώνουν η SEAT και η VW, με το Polo να είναι ελάχιστα πιο οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου.
Για την σύγκριση επιλέξαμε εξοπλιστικές εκδόσεις με παραπλήσιες τιμές, οι οποίες για το SEAT Arona στην έκδοση Style και το VW Polo στην έκδοση Highline έχουν οριστεί από 16.500 και 16.300 ευρώ αντίστοιχα.
Πιο «φρέσκο» το Arona
Tο Arona παίρνει το ύφος του νέου Ibiza και το προσαρμόζει στη πραγματικότητα των SUV, η οποία του δίνει περιθώριο να παρουσιάσει ένα μοντέρνο αποτέλεσμα, με διχρωμία και το τρικ της αιωρούμενης οροφής, που δημιουργεί σπορτίφ ύφος. Από την άλλη, η VW κατά τη προσφιλή της τακτική δεν άλλαξε την γραμμή του Polo κρατώντας το σοβαρό του λουκ.
Ωστόσο η αύξηση των διαστάσεών και οι έντονες ακμές του προσδίδουν ένα δυναμισμό στο αμάξωμα. Συγκριτικά πάντως βλέποντας τα δύο μοντέλα το θέαμα είναι ευχάριστο, με το Arona όμως σε κάθε περίπτωση να δείχνει πιο σύγχρονο.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ποιοτικό το Polo, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Arona
Μπαίνοντας στην καμπίνα η ομοιότητα ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι παραπάνω από εμφανής, με την ουσιαστικότερη διαφορά να εντοπίζεται στις οθόνες του infotainment των δύο μοντέλων. Αυτή του Polo σχεδιαστικά μοιάζει να συνεχίζει ως προέκταση του πίνακα οργάνων. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή και στα δύο μοντέλα είναι σε υψηλό επίπεδο, ωστόσο στις συγκεκριμένες εκδόσεις το Polo διαθέτει και μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, γεγονός που του δίνει ένα προβάδισμα.
Όσον αφορά στους χώρους, 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και στα δύο αυτοκίνητα με το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος να είναι ίδιο, ενώ γενικότερα οι διαφορές είναι πολύ μικρές για να δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε κάποιο από τα μοντέλα. Διαφορά σημαντική υπάρχει στο χώρο αποσκευών, με το Arona να έχει 45λτ. περισσότερου ωφέλιμου χρόνου (400 με 355 λτ.).
Οδική συμπεριφορά: Πιο πολυδιάστατο το Arona
Οδηγικά το Polo μεταφέρει την εντύπωση ενός μεγαλύτερης κλάσης αυτοκινήτου με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλά επίπεδα άνεσης. Αντίστοιχα αυτά τα στοιχεία θα δώσουν αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ωστόσο από το οδηγικό προφίλ του Polo λείπει το στοιχείο του fun to drive. Αυτό το στοιχείο θα το βρούμε από την άλλη στο Arona που είναι αρκετά «κεφάτο» σε ορεινές διαδρομές. Αυτό δε σημαίνει πως παραμελεί τον τομέα της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, που τα καταφέρνει περίφημα –αν και δεν φτάνει τα επίπεδα του Polo. Σημαντικό πλεονέκτημα του Arona είναι πως τα καταφέρνει μια χαρά και σε εκτός δρόμου διαδρομές, αφού τα 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος, αποτελούν σημαντικό εχέγγυο γιΆ αυτό το σκοπό.
Η άποψή μας
Το μικρό crossover της SEAT έχει προδιαγραφές να καλύψει περισσότερες ανάγκες από το Polo, αφού λόγω της Crossover φύσης του διαθέτει πιο ψηλό αμάξωμα και αντιστοίχως οι μεγαλύτερες διαστάσεις, του χαρίζουν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Συνεπώς από την στιγμή που βρίσκονται σε παραπλήσια τιμή και παρόλο που το Polo σε αυτές τις εκδόσεις είναι αισθητά πλουσιότερο το Arona αποτελεί μια πιο ελκυστική πρόταση αγοράς.
Κάνατε ένα συγκριτικό χωρίς να δώσετε αρκετές πληροφορίες. Ποια η πραγματική κατανάλωση που έχει το καθενα; ( μπορεί ένα crossover να έχει την ίδια με ένα μικρό;) ποιο είναι πιο άνετο σε μεγάλες αποστάσεις; Ποιο έχει περισσότερο θόρυβο στην καμπίνα; Γιατί εάν και σε αυτά είναι καλύτερο ένα crossover τότε η Μαμα vw ας το αποσύρει τελειως το polo .Μήπως κούρασε λίγο η προώθηση των crossover/suv;
Διαφωνώ με το να συγκρίνεις δύο αυτοκίνητα από διαφορετικές κατηγορίες. Αν θες να συγκρίνεις αυτοκίνητα από τις δύο αυτές κατηγορίες, χρειάζεσαι 4-5 από κάθε κατηγορία.
Τέλος, συμφωνώ με τον Αλαλος21 (που λάλησε) στο ότι αυτό το συγκριτικό δεν έχει καθόλου αντικειμενικά χαρακτηριστικά, όπως α) κατανάλωση β) μήκος αμαξώματος σε τέτοια μια σύγκριση που σίγουρα θα πρέπει να είχε. Μετά, τι νόημα έχει να συγκρίνεις τιμές όταν δεν ξέρουμε τους εξοπλισμούς. Π.χ. εμένα το 'highline' δεν μου λέει κάτι. Αν ο συντάξας ξέρει από έξω τους εξοπλισμούς εξοπλισμός, δεν μας βοηθά εμάς.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μη σωστή και τελική μη πρακτικά χρησιμοποιήσιμη σύγκριση.
Κάνατε ένα συγκριτικό χωρίς να δώσετε αρκετές πληροφορίες. Ποια η πραγματική κατανάλωση που έχει το καθενα; ( μπορεί ένα crossover να έχει την ίδια με ένα μικρό;) ποιο είναι πιο άνετο σε μεγάλες αποστάσεις; Ποιο έχει περισσότερο θόρυβο στην καμπίνα; Γιατί εάν και σε αυτά είναι καλύτερο ένα crossover τότε η Μαμα vw ας το αποσύρει τελειως το polo .Μήπως κούρασε λίγο η προώθηση των crossover/suv;
Διαφωνώ με το να συγκρίνεις δύο αυτοκίνητα από διαφορετικές κατηγορίες. Αν θες να συγκρίνεις αυτοκίνητα από τις δύο αυτές κατηγορίες, χρειάζεσαι 4-5 από κάθε κατηγορία. Τέλος, συμφωνώ με τον Αλαλος21 (που λάλησε) στο ότι αυτό το συγκριτικό δεν έχει καθόλου αντικειμενικά χαρακτηριστικά, όπως α) κατανάλωση β) μήκος αμαξώματος σε τέτοια μια σύγκριση που σίγουρα θα πρέπει να είχε. Μετά, τι νόημα έχει να συγκρίνεις τιμές όταν δεν ξέρουμε τους εξοπλισμούς. Π.χ. εμένα το 'highline' δεν μου λέει κάτι. Αν ο συντάξας ξέρει από έξω τους εξοπλισμούς εξοπλισμός, δεν μας βοηθά εμάς. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μη σωστή και τελική μη πρακτικά χρησιμοποιήσιμη σύγκριση.