- Το πρώτο ισπανικό οικογενειακό ήταν αδερφάκι των VW Golf και Audi A3
- Ήταν το 1o SEAT με 4κίνηση, 6τάχυτο κιβώτιο και πάνω από 180 ίππους
- Δια χειρός Giugiaro και με περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 25 χρόνια
- Ξεχώρισαν οι σπορ εκδόσεις FR & CUPRA
Το πρώτο ισπανικό οικογενειακό ήταν αδερφάκι των VW Golf και Audi A3
Τον Μάιο του 1950, ιδρύθηκε η SEAT, η ιστορικότερη και μεγαλύτερη ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στην 75ετή ιστορία της, η ισπανική φίρμα συνεργάστηκε αρχικά με την ιταλική Fiat, όμως η συνεργασία αυτή έληξε οριστικά το 1980. Τότε ήταν που η VW ξεκίνησε τις προσπάθειες προσέγγισης, με την πρώτη επίσημη συνεργασία να υπογράφεται 2 χρόνια αργότερα, ενώ τελικά το 1990, έγινε η πλήρης εξαγορά της SEAT από τον γερμανικό κολοσσό. Η εξέλιξη της φίρμας ήταν ραγδαία τα χρόνια που ακολούθησαν και τελικά 9 χρόνια μετά, γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της, η SEAT παρουσίασε το πρώτο οικογενειακό hatchback μοντέλο της. Ονομάστηκε Leon από την ομώνυμη πόλη της βόρειας Ισπανίας και για πολλούς θεωρείται «δώρο γενεθλίων» του VW Group, καθώς βασίστηκε στην ίδια πλατφόρμα με τα VW Golf και Audi A3.
Ήταν το 1o SEAT με 4κίνηση, 6τάχυτο κιβώτιο και πάνω από 180 ίππους
Η χρήση των μηχανικών μερών του Group, έδωσε στο νέο Leon, μοναδικά χαρακτηριστικά για τα έως τότε δεδομένα της φίρμας, καθιστώντας το, το πρώτο ισπανικό μοντέλο με απόδοση πάνω από 150 ίππους, 6τάχυτο κιβώτιο και 4κίνητη έκδοση. Μάλιστα, παρότι αρχικά θεωρήθηκε μια φθηνότερη εκδοχή του Golf, η σκληρότερη ανάρτηση, τα φαρδύτερα λάστιχα και οι ισχυροί κινητήρες-δάνεια από το Group, γρήγορα κέρδισαν πολλούς οδηγούς, τόσο ώστε να θεωρηθεί ακόμα και πιο σπορ μοντέλο από το Golf. Στα παραπάνω βοήθησε και η χρήση του ταμπλό του Audi A3 για το Leon, με μικρές διαφορές και ελαφρώς φτωχότερο εξοπλισμό άνεσης.
Δια χειρός Giugiaro και με περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 25 χρόνια
Τη σχεδίαση του νέου, τότε, μοντέλου της SEAT, ανέλαβε ο κορυφαίος Ιταλός Giorgetto Giugiaro, που μεταξύ άλλων έχει σχεδιάσει τα VW Golf mk1, Lancia Delta, Fiat Uno, Alfa Romeo Alfasud κλπ. Μάλιστα, για ορισμένους, το Leon πρώτης γενιάς θύμιζε στην πίσω κολώνα της την Ναπολετάνα Alfasud. Σήμερα, βρισκόμαστε στην 4η γενιά του μοντέλου, το οποίο μάλιστα κυκλοφορεί με σήματα τόσο της SEAT, όσο και της CUPRA που προσφάτως λανσαρίστηκε ως ανεξάρτητη σπορ φίρμα από το VW Group. Η επιτυχία του μοντέλου ήταν δεδομένη, καθώς για σχεδόν 20 σερί χρόνια, κατάφερνε να πουλά πάνω από 90.000 μονάδες ετησίως, ενώ έως σήμερα υπολογίζεται πως έχουν πουληθεί περίπου 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Ξεχώρισαν οι σπορ εκδόσεις FR & CUPRA
Όπως αναφέραμε, νωρίτερα, το Leon κατάφερε πολύ γρήγορα να θεωρηθεί ένα σπορ και value for money μοντέλο. Σε αυτό βοήθησαν και οι σπορ εκδόσεις FR και CUPRA. Μεταξύ των κινητήρων που «δανείστηκε» από τη «μαμά» VW, το Leon πρώτης γενιάς είχε στην κορυφή της γκάμας του τόσο τον θρυλικό 4κύλινδρο τουρμπάτο 1.8 20VT κινητήρα, με απόδοση 180 και 225 ίππων, όσο και τον 6κύλινδρο VR6 2,8 λίτρων, απόδοσης 204 ίππων. Μάλιστα η κορυφαία έκδοση CUPRA (ή αλλιώς 20VT), ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε κόκκινο, κίτρινο και μαύρο χρώμα, τιμώντας την Ισπανογερμανική συνεργασία, με χρώματα από τις σημαίες των δύο χωρών.
Σελίδα 2 | 1999-2012: Οι πρώτες 2 γενιές |
Σελίδα 3 | 2013-σήμερα: Από την 3η γενιά στην 4η του σήμερα |