ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

1999-2012: Οι πρώτες 2 γενιές

7.631 Επισκέψεις στο άρθρο (7/12/2024)
SEAT Leon Cupra R πρώτης γενιάς
2 Φωτογραφίες »

SEAT Leon Cupra R πρώτης γενιάς

1η γενιά: 1999-2005
Η πρώτη γενιά του Leon λανσαρίστηκε στα τέλη του 1999 και «πάταγε» στην πλατφόρμα PQ34 του VW Group, που μεταξύ άλλων χρησιμοποιούσαν και τα SEAT Toledo, VW Golf Mk4, VW Bora και Audi A3. Όπως καταλαβαίνει κανείς «δάνειο» από τη «μαμά» VW ήταν και οι κινητήρες. Η γκάμα ξεκινούσε από τους ατμοσφαιρικούς 1,4 λτ. (75PS) και 1,6 λτ. (101 και 105 PS στην 16βάλβιδη εκδοχή), έως τον τουρμπάτο 20βάλβιδο 1,8 λίτρων για τις εκδόσεις Cupra και Cupra R με 180 και 225 ίππους αντίστοιχα. Μάλιστα σε ορισμένες αγορές διατέθηκε και με τον γνώριμο VR6 2,8 λίτρων με απόδοση 204 ίππων και κίνηση και στους 4 τροχούς (βασισμένο στο γνωστό Haldex σύστημα των Audi-VW), για πρώτη φορά σε μοντέλο της SEAT. Προφανώς υπήρχαν και diesel κινητήρες απόδοσης από 90 έως 150 ίππων, ενώ όλες οι εκδόσεις άνω των 130 ίππων συνδυάζονταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο της ισπανικής φίρμας.

Η εμπρός ανάρτηση ήταν με γόνατα MacPherson, ενώ στον πίσω άξονα οι «απλές» εκδόσεις είχαν ημιανεξάρτητο άξονα, ενώ οι σπορ εκδοχές είχαν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Τέλος και στους 4 τροχούς ήταν εξοπλισμένο με δισκόφρενα.


SEAT Leon Cupra 2ης γενιάς
2 Φωτογραφίες »

SEAT Leon Cupra 2ης γενιάς


2η γενιά: 2005-2012
Η δεύτερη γενιά του Leon παρουσιάστηκε το 2005 και βασιζόταν στην A5 πλατφόρμα του group, την ίδια με το Golf 5ης γενιάς. Και αυτό κατασκευαζόταν στην Ισπανία, με πιο αιχμηρή σχεδίαση που βασιζόταν στο SEAT Altea και μεταξύ άλλων ξεχώριζε για τους χαρακτηριστικούς κάθετους υαλοκαθαριστήρες στα πλάγια του παρμπρίζ και τις πίσω χειρολαβές προσαρμοσμένες στο πάνω μέρος της πόρτας, θυμίζοντας τις Alfa Romeo εκείνης της εποχής.

Βάση της γκάμας αποτέλεσαν οι 2 χαρακτηριστικότεροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες του downsizing ρεύματος του VW Group, 1,2 και 1,4 λίτρων απόδοσης 105 και 125 ίππων αντίστοιχα, ενώ οι ισχυρότερες εκδοχές του  μοντέλου εξοπλίζονταν με τον 1,8 TSI 160 ίππων και τον 2λιτρο TFSI 200 ίππων, στην έκδοση FR, που ήταν αντίστοιχη του Golf GTI της εποχής. Τέλος, οι ισχυρότερες Cupra και Cupra R εκδόσεις με την χαρακτηριστική οβάλ απόλειξη της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, είχαν επίσης τον 2λιτρο TFSI κινητήρα κάτω από το καπό τους και απόδοση 240 και 265 ίππων αντίστοιχα (αντίστοιχο των Audi S3, Golf και Scirocco R) και τρομερές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα.
 

Σελίδα 1SEAT Leon: Το δώρο γενεθλίων της VW στην SEAT κλείνει τα 25 του χρόνια
Σελίδα 21999-2012: Οι πρώτες 2 γενιές
Σελίδα 32013-σήμερα: Από την 3η γενιά στην 4η του σήμερα
Autotriti.gr
AUTOFIT WINTER CHECK