
Εσείς πόσο σημασία δίνετε στις επιδόσεις ενός SUV; Πόσο γρήγορο θεωρείται ότι πρέπει να είναι;
SUV και GTi γίνεται;
5.969 Επισκέψεις στο άρθρο (11/5/2017)
Πάει η εποχή των «αξιοπρεπών» επιδόσεων στα SUV. Τώρα με το πρεστίζ είναι υποχρεωτικές και οι επιδόσεις. Πόσο γρήγορο όμως χρειάζεται να είναι ένα SUV;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Υπάρχει πάντοτε αυτή η λογική που λέει πως όσο πιο γρήγορο ένα αυτοκίνητο τόσο το καλύτερο. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά για την ασφάλεια. Βγαίνεις να προσπεράσεις, ας το κάνεις όσο πιο γρήγορα γίνεται. Σωστά. Όμως οι επιδόσεις κοστίζουν. Και όσο μεγαλύτερο το βάρος του αυτοκινήτου, τόσο περισσότερο. Σε ένα SUV λοιπόν, μέχρι ποιου σημείου το κοιτάμε το πράγμα;
Γιατί από τη στιγμή που τα SUV έχουν καταλήξει να αγοράζονται ως «σύμβολα» και όχι ως απλά αυτοκίνητα, οι επιδόσεις γίνονται απαραίτητες. Τι σόι «μούρη» μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο με 20 δευτερόλεπτα για το 0-100; Όμως οι επιδόσεις στα SUV δεν είναι τόσο απλές όσο στα άλλα αυτοκίνητα. Έχουν το τίμημά τους. Λόγω του αυξημένου βάρους οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι μεγάλες. Αν με 150 ίππους ένα μεσαίο κινείται σβέλτα, ένα SUV είναι απλά αξιοπρεπές. Αρα θες παραπάνω.
Με τους νέους κινητήρες τούρμπο βέβαια που διαθέτουν υψηλή ροπή, τουλάχιστον οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις αλλά και η γενικότερη αίσθηση επιδόσεων έχει βελτιωθεί. Με τι τίμημα όμως; Γιατί άλλο να πατάς το γκάζι σε ένα οικογενειακό για να επιταχύνει και άλλο σε ένα SUV.
Και δε σταματάει το θέμα στην κατανάλωση. Όσο πιο ισχυρός ο κινητήρας τόσο πιο δυνατά πρέπει να είναι και τα φρένα. Επιπλέον κόστος δηλαδή. Και σα να μην έφτανε αυτό, αν θες να στρίβεις με την ταχύτητα που τώρα μπορεί και αναπτύσσει το νέο, γρήγορο SUV σου, θες και σφιχτές αναρτήσεις γιατί με το ψηλό κέντρο βάρους οι κλίσεις θα είναι έντονες. Και έτσι «πάει» ο εκτός δρόμου χαρακτήρας.
Δεν είναι τυχαίο που αρκετές μάρκες έχουν προσθέσει στη γκάμα των μοντέλων τους ξεχωριστές Sport εκδόσεις ως μοντέλα επιδόσεων και λιγότερο εκτός δρόμου. Το τίμημα λοιπόν είναι σημαντικό. Στα μικρότερα μοντέλα που έρχονται στην αγορά ίσως οι επιδόσεις να μην «κόβουν» από τα άλλα, και στο κάτω - κάτω να αποτελούν ένα κομμάτι του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ένα SUV GTi σα να λέμε. Στα άλλα όμως;
Εσείς πόσο σημασία δίνετε στις επιδόσεις ενός SUV; Πόσο γρήγορο θεωρείται ότι πρέπει να είναι; Πιο γρήγορο από ένα μεσαίο; Και τελικά τι θα θυσιάζατε για περισσότερη επιτάχυνση; Μήπως η δίψα για καλύτερες επιδόσεις είναι δείγμα της απομάκρυνσης των SUV από τον αρχικό τους, ελαφρώς εκτός δρόμου χαρακτήρα τους; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Γιατί από τη στιγμή που τα SUV έχουν καταλήξει να αγοράζονται ως «σύμβολα» και όχι ως απλά αυτοκίνητα, οι επιδόσεις γίνονται απαραίτητες. Τι σόι «μούρη» μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο με 20 δευτερόλεπτα για το 0-100; Όμως οι επιδόσεις στα SUV δεν είναι τόσο απλές όσο στα άλλα αυτοκίνητα. Έχουν το τίμημά τους. Λόγω του αυξημένου βάρους οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι μεγάλες. Αν με 150 ίππους ένα μεσαίο κινείται σβέλτα, ένα SUV είναι απλά αξιοπρεπές. Αρα θες παραπάνω.
Με τους νέους κινητήρες τούρμπο βέβαια που διαθέτουν υψηλή ροπή, τουλάχιστον οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις αλλά και η γενικότερη αίσθηση επιδόσεων έχει βελτιωθεί. Με τι τίμημα όμως; Γιατί άλλο να πατάς το γκάζι σε ένα οικογενειακό για να επιταχύνει και άλλο σε ένα SUV.
Και δε σταματάει το θέμα στην κατανάλωση. Όσο πιο ισχυρός ο κινητήρας τόσο πιο δυνατά πρέπει να είναι και τα φρένα. Επιπλέον κόστος δηλαδή. Και σα να μην έφτανε αυτό, αν θες να στρίβεις με την ταχύτητα που τώρα μπορεί και αναπτύσσει το νέο, γρήγορο SUV σου, θες και σφιχτές αναρτήσεις γιατί με το ψηλό κέντρο βάρους οι κλίσεις θα είναι έντονες. Και έτσι «πάει» ο εκτός δρόμου χαρακτήρας.
Δεν είναι τυχαίο που αρκετές μάρκες έχουν προσθέσει στη γκάμα των μοντέλων τους ξεχωριστές Sport εκδόσεις ως μοντέλα επιδόσεων και λιγότερο εκτός δρόμου. Το τίμημα λοιπόν είναι σημαντικό. Στα μικρότερα μοντέλα που έρχονται στην αγορά ίσως οι επιδόσεις να μην «κόβουν» από τα άλλα, και στο κάτω - κάτω να αποτελούν ένα κομμάτι του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ένα SUV GTi σα να λέμε. Στα άλλα όμως;
Εσείς πόσο σημασία δίνετε στις επιδόσεις ενός SUV; Πόσο γρήγορο θεωρείται ότι πρέπει να είναι; Πιο γρήγορο από ένα μεσαίο; Και τελικά τι θα θυσιάζατε για περισσότερη επιτάχυνση; Μήπως η δίψα για καλύτερες επιδόσεις είναι δείγμα της απομάκρυνσης των SUV από τον αρχικό τους, ελαφρώς εκτός δρόμου χαρακτήρα τους; Τι λέτε;
Όταν αυτό που θεωρείς ως το κύριο χαρακτηριστικό ενός αυτοκινήτου, είναι οι επιδόσεις, τότε ότι αυτοκίνητο και αν έχεις, θέλεις να είναι γρήγορο. Επομένως το ίδιο ισχύει και για το SUV.
Ολα γινονται αν εισαι ελληνας νεοπλουτος και καγκουρας.Και να προσπαθεις να αντιγραψεις datsun χαμηλωμενο με ζαντολαστιχα f1 και φορτωμενο με καρπουζια.
Αν εννοείτε GT που να μοιάζει με SUV, τότε ναι. Πραγματικό SUV και GT, δεν γίνεται. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, SUV επιδόσεων έτσι όπως είναι στημενα, έχουν από περιορισμένες, έως καθόλου εκτός δρόμου δυνατότητες....
Φυσικα και γινεται. Πρωτο και καλυτερο παραδειγμα το υπεροχο αυτοκινητο της φωτογραφιας που ειναι και το αγαπημενο μου SUV, η κουκλαρα και εξαιρετικη σε ολα Porsche Cayenne Turbo S. Yπαρχουν ομως και αλλα πολλα ''καυτα'' SUV, με προεξαρχοντα μετα την Cayenne, τα υπεροχα Mercedes GLS 63 AMG, η BMW X5M, το Jeep Grand Cherokee SRT-8, το οποιο βεβαια σταματησε να παραγεται, και λιαν συντομως αναμενεται και η νεα Alfa Romeo Stelvio Quadriofoglio Verde, η οποια βεβαια δεν θα μπορεσει να κοντραρει τους Γερμανους. Παντως αυτα τα αυτοκινητα μπορουν και συνδυαζουν θηριωδεις εκτος δρομου ικανοτητες με τις επιδοσεις και την σπορ οδικη συμπεριφορα ενος καθαροαιμου supercar η ακομη ενος απλου GTI. Σιγουρα θα αγοραζα ενα γιατι τετοια αυτοκινητα μονο συγκινησεις προκαλουν και αυξηση της αδρεναλινης στα υψη.