Πόσο μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γίνει πραγματικότητα στην Ελλάδα;
Πόσο μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γίνει πραγματικότητα στην Ελλάδα;
12.461 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2014)
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζονται πυρετωδώς, και μεγάλοι κατασκευαστές έχουν ήδη μοντέλα στην αγορά. Πόσο αυτοκίνητο είναι όμως ένα αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης; Είναι θέμα κλισέ ή πραγματικότητα;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν τα πάρεις ένα-ένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν δύο κακά. Μικρή αυτονομία, και μεγάλη διάρκεια φόρτισης. Σκέψου το αυτοκίνητο που οδηγείς να μπορεί να πάει το πολύ 100 χλμ. μακριά και κατόπιν να θέλεις τουλάχιστον 3 ώρες στην πρίζα.
Μπορεί τα 100 χλμ. να είναι αρκετά για κάθε μέρα, και το πιθανότερο θα ήταν οι περισσότεροι να ήταν ευχαριστημένοι. Αρκεί να ήξεραν πως μόλις πλησιάσουν στο τέλος της αυτονομίας τους, σε ένα μόλις λεπτό θα την «μηδένιζαν» και φτου κι απ την αρχή.
Όπως κάνουμε με τα «κανονικά» αυτοκίνητα. Τελειώνει το καύσιμο και έχεις 10 χλμ. ακόμη να πας; Μπαίνεις σε ένα πρατήριο, γεμίζεις σε 30 δευτερόλεπτα και πας άλλα 500 χλμ. Λεφτά να έχεις και η αυτονομία αυξάνεται.
Όταν όμως ξέρεις πως στο τέλος της αυτονομίας πρέπει να είσαι κάπου που να έχει ρεύμα, να έχει πρίζα, και να περιμένεις και τρεις ώρες, το πράμα χαλάει. Αυτό που δεν χαλάει, από την άλλη, είναι το κόστος. Γιατί το κόστος του ρεύματος σήμερα είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό των καυσίμων για τα ίδια χιλιόμετρα αυτονομίας.
Τσάμπα είναι και το περπάτημα όμως, ενώ φθηνά είναι και τα ΜΜΜ. Πας ταξίδι με το ΚΤΕΛ με πολύ λιγότερα απ ότι με το αυτοκίνητό σου, όμως και πάλι προτιμάς το Ι.Χ. Το κόστος δεν είναι το παν. Αντίθετα η ευκολία μετράει περισσότερο. Και σε αυτόν τον τομέα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υστερεί.Πολλοί θα προσθέσουν το θέμα της λειτουργίας και την έλλειψη «κανονικού» ήχου, το σημαντικότερο όμως είναι μάλλον οι επιπλοκές που παρουσιάζει, και πάλι, η ελληνική ιδιαιτερότητα.
Αν δεν έχεις δικό σου πάρκινγκ (και ποιος έχει στις μεγάλες πόλεις), τι θα κάνεις; Θα πετάς την μπαλαντέζα από το μπαλκόνι για να φορτίζεις το βράδυ; Και εκεί που παρκάρεις το πρωί, δηλαδή «όπου να ναι», περιμένεις να έχει πρίζα να φορτίζεις; Η περιμένουμε σε μία νύχτα να γίνουν όλες οι υποδομές, με πρίζες στα πεζοδρόμια, ελεγχόμενη στάθμευση, έξυπνους μετρητές κλπ κλπ.
Τι λέτε λοιπόν; Σας φαίνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματικότητα ή σενάρια μελλοντικής ουτοπίας; Τα βλέπετε σαν την επόμενη φάση της αυτοκίνησης ή απλά μία όμορφη σκηνή που όμως δεν ταιριάζει στην Ελλάδα; Τι άποψη έχετε;
Παιδες εγω μενω στην επαρχια, σπουδασα μηχανικος στο ΤΕΙ της πολης μου και εχω μετατρεψει ενα τριτροχο ποδηλατο (σαν τα αμερικανικα τα μακρουλά) σε ηλεκτρικο.εχω δημηουργησει πολλους χωρους για μπαταριες και παρακαλω παρακαλω χωρο για μια μικρη ηλεκτρογεννητρια και ετσι εχω σχεδον απεριοριστη αυτονομια. νομιζω ολλα ειναι δυνατα, αν ο Πορσε καταφερε να κανει ηλεκτρικο αυτοκινητο πριν απο εκατο χρονια και βαλε... καθομαστε εμεις και κλαψουριζουμε?
Ελεος πια... τι καταντια ειναι αυτη ?
Το ηλεκτρικο οχημα απεχει πολυ μα παρα πολυ απο την χωρα μας. Δεν εχει φορολογικη απαλλαγη, δεν εχει την καταλληλη υποδομη στα συνεργεια, και κυριως εχει απαγορευτικη τιμη, Εκτος αυτου ο κοσμος βλεπει ακομα με δυσπιστια την ηλεκτροκινηση σε μια εποχη που η Ελλαδα μολις μπηκε στο ντηζελ ενω οι αλλες χωρες της ευρωπης το χρησιμοποιυν εδω και 100 χρονια. Επισης οι αντιπροσωπειες δεν δινουν σαφη στοιχεια σε τιμες ανταλλακτικων κυριως μετασχηματιστων και συστοιχιων μπαταριων που κοστιζουν οσο τα δυο τριτα του οχηματος ολοκληρου σε περιπτωση δυσλειτουργιας η ατυχηματος.. Σιγουρα ειναι το πιο οικονομικο απο ολα τα οχηματα αλλων καυσιμων αλλα φοβαμαι πως στο μελλον το ρευμα θα εχει και αλλη τιμη πιο ακριβη και θα το καταστησει εν μερει ασυμφορο.
TΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ Η ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΤΩΠΟΤΗΤΑΣ- ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΕΔΩ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΜΙΚΡΟΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ 2-3 ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΟΥΤΕ Η ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΥΤΕ Η ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. - ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΗΝΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΡΕΥΜΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ -ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΥΣΙΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝΕ ΜΕΣΩ ΕΙΤΕ ΜΕΤΑΤΕΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΗΔΗ ΣΥΝΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ- ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ- ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΟΠΟΥ ΜΕΤΑΡΕΨΑΝΕ ΕΝΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ- Η ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΞΟΦΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΒΕΝΖΙΝΗ Η ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΒΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΦΟΣΟΝ ΑΝ ΒΑΛΕΙΣ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Η ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗ ΟΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 2.ΟΟΟ ΕΥΡΩ ΜΟΙΑΖΕΙ ΣΑΝ ΑΝΤΛΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ- ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ Η ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΓΥΡΩ ΣΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕς ΕΥΡΩ ΦΟΡΤΙΖΕΙΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ- ΤΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ ? ΑΝ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΕΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ- ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ- ΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΘΕΡΜΟΠΟΜΠΟΥΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ-ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΡΕΥΜΑ -ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ- ΦΟΥΡΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ- ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΝ ΞΕΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟ ΚΑΙ ΕΞΗΓΕΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Καλα θα λέγαμε οτι τα λες φίλε αλλα κάπου το έχασες. Για δες ποσο κάνει ενα επαναφορτιζομενο αλυσιοπριονο και ενα βενζινοκίνητο και ύστερα τα λεμε. Γιατί αυτή ειναι η σωστή σύγκριση και όχι αυτο που λες.
To αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το παρόν είναι κατάλληλο μόνον σαν δεύτερο αυτοκίνητο πόλης, τουλάχιστον μέχρι να γίνει μια ουσιαστική βελτίωση (αύξηση χωρητικότητας - μείωση κόστους) στον τρόπο αποθήκευσης του ηλεκτρισμού.
Πιστεύω ότι με τις παρούσες συνθήκες η καλύτερη επιλογή είναι τα plug-in υβριδικά, ή τα ηλεκτρικά με range extender.
Εχουμε το εξης δεδομένο
ΤΟ ΑΡΓΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ. Η άποψη που κυριαρχεί είναι ότι θα φθάσουμε στην κορύφωση της παραγωγής το 2030
Η ιδανική λύση για τα αυτοκίντητα είναι το υδρογόνο. Είναι όμως θεωρητική. Για να πραγματοποιηθεί χρειάζεται αλλαγή όλη η εφοδιαστική αλυσίδα σε παγκοσμιο επίπεδο. Εργο που χρειάζεται αρκετές δεκαετίες. Άρα το ξεχνάμε.
Τί μένει λοπόν ; Ο ηλεκτρισμός. Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι έτοιμη και κατασκευασμένη. Τι λείπει; Τεχνολογίες που θα μεγαλώνουν την αυτονομία των αυτοκινήτων και θα μειώνουν το χρόνο φόρτισης. Αρκετά χρόνια μπροστά μας για να πραγματοποιηθεί με σχετικά χαμηλό κόστος.
τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι τότε;
Nα καθυστερήσουμε την κορύφωση της παραγωγής του αργού πετρελαίου με ευρύτερη χρησιμοποίηση των βιοκαυσίμων
Ήδη το diesel κίνησης που παράγεται έχει αναλογία κατογκο 7% βιοκαύσιμα και αναμένεται τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσει κατά πολύ το 10%
Άρα αυτό που μας αφορά άμεσα είναι αυτοκίνητα με μηχανή μ.ε.κ. που θα καιει λίγο. Τα ηλεκτρικά θα είναι πανάκριβα. Θα αρχίσουν να φτηναίνουν μετά απο 10 χρονια
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως αυτοκίνητα πόλης και μόνο, είναι ιδανικά. Το πρόβλημα της μικρής αυτονομίας δεν υπάρχει, δεδομένου ότι για κίνηση μέσα στην πόλη, δεν χρειάζεται πάνω από 100 χιλιόμετρα ημερησίως. Το βράδυ μπορεί να μπαίνει κάλλιστα στην πρίζα του γκαραζ μας και να φορτίζεται. Τουλάχιστον για όσους έχουν δικό τους γκαραζ. Εγώ έχω και γιαυτο εμένα ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο μέγεθος ενός Smart, θα με ικανοποιούσε απόλυτα. Αυτό που εγώ θεωρώ απαγορευτικό για την αγορά του, είναι η εξωφρενικά υψηλή τιμή αγοράς. Θα αγόραζα αμέσως ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν κόστιζε περίπου γύρω στις 5.000 ευρώ. Αυτή είναι η σωστή τιμή για μένα. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι ένας ηλεκτρικός κινητήρας είναι πολύ απλούστερος, από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν δικαιολογείται η αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα αν πατε να αγοράσετε ένα βενζινοκίνητο και ένα ηλεκτροκίνητο εργαλείο, όπως ένα αλυσσοπρίονο, θα δείτε ότι στην αγορά τα ηλεκτροκίνητα έχουν τη μισή τιμή, από τα βενζινοκίνητα. Γιατι λοιπόν στα αυτοκίνητα να συμβαίνει το αντίθετο;
Και βέβαια μπορεί το ηλεκτρικό όχημα να έρθει στη χώρα μας και να έχει το χώρο και τη θέση που του αρμόζει.Μπορεί να κινείται στα κέντρα των μεγάλων πόλεων ώστε να μην μολύνει το εκεί τοπικό περιβάλλον, άσχετα που απαιτούνται μορφές ενέργειας ώστε να παραχθεί το ρεύμα.Μπορεί με την πάροδο του χρόνου και την ροή της τεχνολογίας να έχουμε και γρήγορα ηλεκτρικά οχήματα, να βγαίνουν οι μπαταρίες και να μπαίνουν άλλες ώστε να μειώνεται ο χρόνος αναμονής, κ.τ.λ.
Όπως όμως έχουμε ξαναπεί σε παρόμοιο θέμα, το ηλεκτρικό όχημα δεν είναι το όχημα του μέλλοντος, απλά συνεπικουρεί στη μ.ε.κ.Θα έχει ένα μερίδιο αγοράς, όπως και η μ.ε.κ. μέχρι να έρθει το νέο από την αρχή.
Στα κατά του να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο από την κλασσική μ.ε.κ. είναι η ιδιομορφία του εδάφους, οπότε δεν μπορεί σε μικρές πόλεις και χωριά να υπάρξει δίκτυο φόρτισης και κατ επέκταση πωλήσεις.
Σε μεγάλες πόλεις όμως μπορεί.Μπορούν οι επιχειρήσεις και οι κρατικοί φορείς μέσα στην πόλη να προτιμήσουν ηλεκτρικά οχήματα.Ενώ αν πρέπει να ταξιδεύει το όχημα να προτιμήσουν την κλασσική μ.ε.κ. ή τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Αξίζει η προσπάθεια μέσα στις πόλεις, και όχι μόνον σε αυτοκίνητα, αλλά και σε μηχανές.
Ακόμα η ηλεκτροκίνηση είναι σε πρώιμο στάδιο και έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Πρώτα από όλα το κόστος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι απαγορευτικό. Ποιος θα δώσει 45.000 για το OPEL AMPERA για το οποίο πρακτικά ουδέποτε θα κάνει απόσβεση (αυτο δε το αμάξι είναι υβριδιο υπο την έννοια ότι έχει κινητηρα εσωτερικής καύσης για τη φόρτιση των μπαταριών). Σημαντικό επίσης θέμα είναι η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και λιγότερο ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών. Γιατι αν μπορώ να κάνω 300 και 400 χλμ με μια φόρτιση δε θα με χάλαγε να περιμένω και πέντε ωρες για μια πληρη φόρτιση γιατι θα το διευθετούσα η φόρτιση αυτη να γίνει σε χρόνο που δεν χρειάζομαι να κινηθώ με το αμάξι μου. Σίγουρα η έλλειψη υποδομών για τη φόρτιση είναι και αυτή ένα σοβαρό θέμα αλλά αν η τεχνολογία προχωρήσει και μπουν τα ηλεκτρικά αμάξια στη ζωή μας θα βρεθούν λύσεις. Μη ξεχνάμε ότι όταν πρωτομπηκαν τα καταλυτικά αυτοκίνητα στη ζωή μας στις αρχές της δεκαετίας του 1990 δεν υπήρχε σχεδόν καμιά υποδομή από αποψη συνεργείων που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν το σέρβις και τα ανταλλακτικά αυτών των αυτοκινήτων.Και εδω η ιδιωτική πρωτοβουλία έδρασε άμεσα και σε χρόνο ρεκορ περάσαμε από την εποχη του Μαστρο Μητσου στις κάθετες μονάδες εμπορίας και σέρβις αυτοκινήτων που σε κάποιες περιπτώσεις ήταν από τις καλύτερες στην Ευρώπη χωρίς υπερβολή. Τέλος δεν ξέρω αύριο αν θα εξακολουθήσει να είναι φθηνό το ρεύμα ειδικά αν γίνουν χιλιάδες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ούτε τελικά ξέρω αν θα είναι οικολογική η χρήση του ηλεκτρικού αυτοκινητου όταν το ρευμα παραγέται από καύση λιγνίτη όπως γίνεται κατά κανόνα στην Ελλάδα. Και για να κλείσω ίσως το κλειδι σε όλα αυτά να είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στο αυτοκίνητο από συσκευή ψυχρής σύντηξης υδρογόνου. Χμ μάλλον πολύ μακρυα το πήγα το θέμα