Κοινά σημεία η crossover λογική, η όρεξη για περιπέτεια, η οικονομία καυσίμου και φυσικά η τιμή. Μόνο που το SsangYong Tivoli παίρνει το δρόμο του LPG και το 4Χ4 Dacia Duster αυτόν του diesel…
Η αυξημένη κατανάλωση της βενζίνης, ειδικά στα crossover οχήματα, αλλά και η ανάλογη τιμή του συγκεκριμένου καυσίμου ανά λίτρο, οδηγεί τους αγοραστές σε εναλλακτικές επιλογές. Στην προκειμένη, τώρα, του SsangYong Tivoli, η έκδοση με το σύστημα υγραεριοκίνησης (κόστος 1.200 ευρώ) έρχεται μάλιστα ως ιδανικό συμπλήρωμα στην γκάμα του, μιας και ο 1,6 βενζινοκινητήρας -ελλείψει και τούρμπο- είναι λίγο απαιτητικός σε καύσιμο.
Μαζί με το κιτ, που προσφέρεται φυσικά με 5 ετή εγγύηση η τιμή του δικίνητου βενζινοκίνητου Tivoli φτάνει στις 17.540 ευρώ. Από την άλλη, μια άλλη value for money επιλογή της κατηγορίας, το ανανεωμένο Dacia Duster στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον Euro6 1,5 dCi κινητήρα της Renault κοστίζει 17.350 ευρώ, αλλά διαθέτει και σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης. Με 5 έτη εγγύηση μηχανικών μερών προσφέρεται και το Duster.
Δείχνει πιο «άγριο» το Duster
Το μήκους 4.315 χλστ. Dacia Duster είναι ένα μοντέλο με σκληροτράχηλο και επιβλητικό παρουσιαστικό (απόσταση από το έδαφος στα 210 χλστ.), στο οποίο σε «κεντρίζουν» οι φουσκωμένοι θόλοι του αμαξώματος, οι κοντοί πρόβολοι, η δυναμική μάσκα και τα μεγάλα φανάρια με φώτα ημέρας. Το πιο compact σε διαστάσεις SsangYong Tivoli (4.202 χλστ. μήκος) έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος (167 χλστ.), πιο μοντέρνο σχεδιασμό και γενικότερα πιο crossover, από SUV, λογική.
Kινητήρες – Κατανάλωση: Σημειώσατε Χ
Ο πολιτισμένος 1.600άρης κινητήρας του Tivoli, στον οποίο έχει τοποθετηθεί το κιτ LPG, αποδίδει 128 άλογα. Ωστόσο τα 160 Nm ροπής είναι λίγα και αποδίδονται ψηλά (4.500 σ.α.λ.) γεγονός που επηρεάζει κάπως τις επιταχύνσεις, παρά το 6τάχυτο κιβώτιο. Πάντως είναι πολιτισμένος, χωρίς να καταλαβαίνεις τη λειτουργία με υγραέριο. Εμείς μετρήσαμε την κατανάλωση του LPG γύρω στα 10,1 λτ./100 χλμ. κάτι που μεταφράζεται σε 8,6 ευρώ/100 χλμ.
Από την άλλη ο καταγωγής Renault 1,5 dCi κινητήρας αποδίδει 110 άλογα, αλλά τα 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ δίνουν άλλο «αέρα» στις ρεπρίζ σε συνδυασμό με το κοντά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο. Ακούγεται περισσότερο φυσικά και συγκριτικά έχει περισσότερους κραδασμούς. Η μέση κατανάλωση, ελέω και της τετρακίνησης, είναι στα 7,3 λτ./100 χλμ. το οποίο με τη σειρά του μεταφράζεται σε 8,7 ευρώ/100 χλμ.
Εσωτερικό: Αμφότερα στιβαρά, πιο μοντέρνο και με καλύτερο φινίρισμα το Tivoli
Το εσωτερικό του Dacia Duster δεν είναι άριστο ποιοτικά, έχει εργονομικά λάθη και σχεδιαστικά δείχνει παρωχημένο, όμως δεν έχει κάτι κραυγαλέο, η συναρμογή είναι ικανοποιητική, ενώ υπάρχουν και αποθηκευτικές θήκες. Είναι όμως ευρύχωρο και άνετο για 5 ενηλίκες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 475 λτ.
Από την άλλη το σαφώς πιο μοντέρνο και καλύτερα σχεδιασμένο Tivoli ικανοποιεί απόλυτα σε ποιότητα υλικών (σκληρά και μαλακά στην αφή πλαστικά ντύνουν το ταμπλό) και συναρμογή, ενώ κανένα παράπονο δεν έχουμε από την εργονομία, μιας και η διάταξη των χειριστηρίων είναι απλή. Μάλιστα, η μεγάλη οθόνη αφής δίνει ένα μοντέρνο στοιχείο στην καμπίνα, όντας καλύτερη σε λειτουργία από την αντίστοιχη του Duster. Oι χώροι είναι ανάλογοι του Duster με την υπεροχή να αφορά μόνο στον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 423 λίτρα.
Οδική συμπεριφορά: Η τετρακίνηση δίνει το πάνω χέρι στο Duster
Όταν βρίσκεται στο χώμα, το τετρακίνητο Duster «νιώθει» φυσικά στο στοιχείο του και μπορεί να πάει με άνεση ακόμη και στα πιο δύσβατα μονοπάτια. Η ανάρτηση δε, λειτουργεί άριστα «σιδερώνοντας» τις ανωμαλίες και τις λακούβες. Το τιμόνι από την πλευρά του, όμως, είναι σχετικά ελαφρύ και αργό στην πληροφόρηση. Για την ακρίβεια, ικανοποιεί στο χώμα, όμως θα το ήθελες πιο πλούσιο σε πληροφόρηση στην άσφαλτο. Εκεί, το Duster σε κερδίζει με την άνεσή του, αλλά γέρνει στις στροφές χωρίς όμως να σε τρομάζει. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, αλλά με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.
Το Tivoli δεν μπορεί να ακολουθήσει το Duster στο χώμα, αλλά τα 167 χλστ. από το έδαφος είναι αρκετά για κίνηση σε πατημένους χωματόδρομους και πέρασμα ενός λογικού εμποδίου. Το καλό του πρόσωπο το Tivoli, το δείχνει στην άσφαλτο, όπου πατάει γερά χάρη στην καλορυθμισμένη του ανάρτηση, ενώ η ποιότητα κύλισης θυμίζει περισσότερο τα ευρωπαϊκά πρότυπα ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο σε ταχύτητες 120-140 χλμ./ώρα.
Η άποψή μας
Το κύριο ζητούμενο και στις δύο περιπτώσεις είναι η οικονομία καυσίμου, την οποία και τα δύο μοντέλα επιτυγχάνουν, εμφανίζοντας ουσιαστικά το ίδιο κόστος ανά 100 χλμ. Από εκεί και πέρα το Tivoli δείχνει πιο μοντέρνο και καλύτερα φινιρισμένο, ενώ το πιο ευρύχωρο Duster με τη βοήθεια της κατΆ επιλογήν ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης και της μεγάλης απόστασης από το έδαφος μπορεί να κινηθεί με άνεση σε δύσβατα χωμάτινα μονοπάτια.
@ Θάνος : κάτι που δεν έχει τάξει η volvo ας πούμε
Προτιμω την κορεατικη SsangYong η οποια ανεβαινει σε σχεδιασμο και ποιοτητα ως τριτη βεβαια πισω απο τις Hyundai/KIA.
Μεταξύ των δύο, χαλαρά το Duster για μένα.
ΑΠΟΡΩ ΤΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΤΑΞΕΙ ΑΥΤΗ Η SsangYong ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΣΑΣ ...@#@ ΕΜΠΕΙΡΙΑ!!! ?