Στα 17 χιλιάρικα: Ανετο Citroen C3 ή ήπια υβριδικό Ηyundai i20;
Το Citroen C3 με τα 110 άλογα και το ήπια υβριδικό Hyundai i20 των 100 ίππων βρίσκονται πολύ κοντά σε τιμή αλλά πρόκειται για δύο μικρά με πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Εσύ ποιο θα προτιμούσες;
Citroen C3 Vs Ηyundai i20: Ποιο μικρό θα προτιμούσες;
Μπορεί η ελληνική αγορά, όπως συμβαίνει και πανευρωπαϊκά, να δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για τα μικρά και μικρομεσαία SUV, ωστόσο οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν μεγάλη προτίμηση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Σε σχέση με τα SUV είναι πιο compact και ευέλικτα μέσα στην πόλη και παράλληλα, με μερικές παραχωρήσεις, μπορούν και αυτά να καλύψουν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Δύο μοντέλα που ανταγωνίζονται το ένα το άλλο στην μικρή κατηγορία είναι το Citroen C3 και το Hyundai i20, δύο αυτοκίνητα ολοκληρωμένα που όμως έχουν πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Πάμε να δούμε τα δυνατά τους σημεία και που υπερέχει το ένα από το άλλο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του με τα 110 και τα 100 άλογα για το C3 και το i20 αντίστοιχα.
Σημερινή τιμή |
20.000 ευρώ: Citroen C3 1.2 PureTech 110 S&S 6-SPEED 110 PS |
19.390 ευρώ: Hyundai I20 1.0 T 100 PS |
Σχεδίαση: Trendy το Citroen C3, σπορτίφ το Hyundai i20
H εμφάνιση του Citroen C3 έχει έντονο νεανικό χαρακτήρα και δυναμική παρουσία χάρη στην άμεσα αναγνωρίσιμη εκφραστική μάσκα τους, τους μοντέρνους τεχνολογίας LED προβολείς, τη χρωματιστή λωρίδα που περιβάλλει τα φώτα ομίχλης και τα ανασχεδιασμένα πλαϊνά Airbumps που θυμίζουν design από SUV μοντέλο.
Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Sensuous Sportiness όπως αυτή εκφράζεται στο νέο i20 αποτελούν οι «αιχμηρές» επιφάνειές του και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω με το σύνολο να είναι ξεχωριστό και κομψό από όποια πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς.
Εσωτερικό: Ωδή στην άνεση το C3, hi-tech το i20
Η καμπίνα είναι αναμφίβολα το δυνατό σημείο του C3, αφού τα φαρδιά και πλούσια σε μαλακό υλικό καθίσματα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν ακόμη και από τις πολυθρόνες του σαλονιού σου. Πρόκειται για τα Advanced Comfort καθίσματα που εφοδιάζουν ήδη τα μεγαλύτερα «αδέλφια» C4 Cactus, C3 Aircross και C5 Aircross, και διευρύνουν τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει η γαλλική μάρκα στα μικρά. Από εκεί και πέρα, το σκηνικό στην καμπίνα του C3 είναι γνώριμο με ένα τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό που αν και με σκληρά πλαστικά, διαθέτει γερή συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση. Μία οθόνη αφής 7 ιντσών είναι υπεύθυνη για την χρήση του συστήματος infotainment, που προσφέρει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto). Στον τομέα των χώρων, το C3 προσφέρεται για άνετες μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων, άνω του μετρίου αναστήματος, με τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ 300 λτ.).
Θετικά είναι τα σχόλιά μας έπειτα και για την καμπίνα του i20 στην οποία μας αρέσει η ενιαία οριζόντια γρίλια που χωρίζει το ταμπλό από άκρη σε άκρη. Από πλευράς υλικών θα συναντήσουμε σκληρά πλαστικά, όμως δεν υπάρχει καμία ένσταση ως προς το φινίρισμα και την συναρμογή. Το αυτοκίνητο έχει hi-tech προφίλ χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών, είναι κορυφαίο σε θέμα χώρων για 4 επιβάτες, ωστόσο λόγω της μπαταρίας του ήπια υβριδικού συστήματός του, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένο από τα 352 λτ των εκδόσεων βενζίνης στα 262 λτ.
Kινητήρας: Kάνουν την διαφορά τα 10 έξτρα άλογα του Citroen C3
Ο 1,2 PureTech τούρμπο με άμεσο ψεκασμό καυσίμου είναι εξαιρετικός σε απόδοση (110 άλογα και 205 Nm ροπής) και λειτουργία, ενώ ταιριάζει γάντι με το σωστά κλιμακούμενο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Τραβάει από χαμηλά, δεν έχει αισθητή υστέρηση απόκρισης (turbo lag), δεν εμφανίζει δυσάρεστους κραδασμούς παρά την 3κύλινδρη φύση του και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Οι επιδόσεις δεν ενθουσιάζουν, αλλά είναι άκρως ικανοποιητικές (0-100 σε 10,1 δλ και τελική 193 χλμ./ώρα) και το κυριότερο η κατανάλωση διατηρείται σε νορμάλ επίπεδα. Η Citroen ανακοινώνει 4,4 λτ./100 χλμ. ωστόσο στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται πιο κοντά στα 6,6 λτ./100 χλμ..
Το Hyundai i20 τροφοδοτείται από τον ήπια υβριδικό 1,0 T-GDI που αποδίδει 100 άλογα και 175 Nm ροπής με τεχνολογία SmartStream CVVD που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις. Ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση (ειδικά με επιλεγμένη τη λειτουργία Sport), έχει θετικότερο τράβηγμα από χαμηλά και δείχνει γεμάτος στις μεσαίες στροφές, ενώ στο σύνολό του είναι πολύ πολιτισμένος. Το ήπια υβριδικό σύνολο συνεργάζεται με ένα νέο, 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (iMT) τεχνολογίας by-wire, το οποίο όταν σηκώνεται το πόδι από το γκάζι, αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να εισέλθει σε λειτουργία ρολαρίσματος (coasting) και να εξοικονομεί επιπλέον καύσιμο. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι ελάχιστα χειρότερες από αυτές του C3 (10,5 δλ. για το 0-100), ενώ παραπλήσια είναι μέση πραγματική κατανάλωση στα 100 χλμ. με 6,7 λίτρα.