Η Ισπανία θέλει να μειώσει τους θανάτους που συμβαίνουν μέσα στις πόλεις από τροχαία ατυχήματα και για αυτό θέτει όριο τα 30χλμ./ώρα μέσα στον αστικό ιστό.
Έχοντας ως στόχο να μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα, η Ισπανία επιβάλλει όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στους περισσότερους δρόμους μέσα στις πόλεις. Οι πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μετακινούνται σε πόλεις, όπως η αυξανόμενη δημοτικότητα της ποδηλασίας, είναι επίσης ένας παράγοντας που προωθεί αυτήν την αλλαγή.
Εδώ και λίγες μέρες, η μέγιστη ταχύτητα στους περισσότερους ισπανικούς δρόμους θα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με εκτίμηση των αρχών, το νέο μέτρο θα επηρεάσει μεταξύ 60% και 70% των οδών, αν και αυτό το ποσοστό θα διαφέρει φυσικά από πόλη σε πόλη. Οι δρόμοι που έχουν πεζοδρόμιο στο ίδιο ύψος θα έχουν όριο τα 20χλμ./ώρα, ενώ αυτοί που έχουν δύο ή περισσότερες λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας θα έχουν όριο τα 50χλμ./ώρα.
Τα νέα αυτά μέτρα αποσκοπούν στη μείωση του αριθμού των θανάτων. Στα 9 από τα 10 περιστατικά όπου η ταχύτητα του οχήματος είναι μεγαλύτερη από 50 χλμ./ώρα, ένας άνθρωπος χάνει τη ζωή του. Εάν η ταχύτητα είναι 30 χλμ./ώρα, αυτό συμβαίνει μόνο σε 1 στα 10 περιστατικά. Επιπλέον, η απόσταση που χρειάζεται να σταματήσει ένα αυτοκίνητο όταν κινείται με 30 χλμ./ώρα είναι η μισή σε σχέση με το εάν κινείται με 50χλμ./ώρα. Η μείωση αυτή στα όρια ταχύτητας θα μειώσει την επιβάρυνση του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, αφού οι μικροτραυματισμοί θα είναι λιγότεροι.
Οι πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μετακινούνται στις πόλεις βρίσκονται επίσης πίσω από αυτήν την αλλαγή στα όρια ταχύτητας μέσα στην πόλη. Οι αναλυτές κάνουν λόγο πως οι άνθρωποι πλέον περπατούν περισσότερο και χρησιμοποιούν τα ποδήλατα ή τα ηλεκτρικά τους scooter και αποφεύγουν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους.