Οι εικόνες από ουρές ηλεκτρικών σε σταθμούς φόρτισης στην Αγγλία δείχνουν αφενός την ραγδαία αύξηση των σχετικών πωλήσεων, αφετέρου όμως και αδυναμίες στην εξυπηρέτηση. Μήπως οι υποδομές δεν εξελίσσονται ανάλογα με την αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά;
Viral εικόνες από τεράστιες ουρές με Tesla να περιμένουν να φορτίσουν
Μπορεί πριν από 2-3 χρόνια η στροφή στην ηλεκτροκίνηση να ήταν κάτι σαν σύντομο ανέκδοτο, σήμερα όμως τα ηλεκτρικά κερδίζουν συνεχώς και ολοένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Στην Νορβηγία, είναι πλέον σχεδόν κατ΄ αποκλειστικότητα τα αυτοκίνητα που αγοράζει ο κόσμος. Το Tesla Υ ήταν τον περασμένο Νοέμβριο το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων και των συμβατικών αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών (φορτίζουν στην πρίζα και αυτά) έχει φτάσει στο 8% τον χρόνο που πέρασε. Με τις υποδομές τι γίνεται όμως; Τις τελευταίες μέρες έχουν γίνει viral εικόνες με πρωτοφανείς ουρές από Tesla σε σημείο φόρτισης στην Αγγλία κατά την έξοδο των Χριστουγέννων.
Μάλιστα ο άνθρωπος που κατέγραψε τις εικόνες αναρωτήθηκε αν θα έπρεπε να αλλάξει την απόφασή του να αγοράσει Tesla, μιας και με τη δεδομένη αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων που δεν εξαρτώνται από ορυκτά καύσιμα η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη χωρίς ανάλογη βελτίωση των υποδομών.
Προς το παρόν, το ταξίδι με ηλεκτρικό απαιτεί προσεκτικό προγραμματισμό. Η φόρτιση δεν είναι όπως η βενζίνη ή το diesel, που και παντού τα βρίσκεις και δεν αργείς να «φουλάρεις». Οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι ακόμα αρκετοί και έτσι σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται να περιμένεις. Και καλά να είναι ένας-δυο πριν από εσένα. Αν είναι 5, 7, 10 που ξεμένουν από μπαταρία και είναι στην ουρά πριν από εσένα; Ο προγραμματισμός πάει περίπατο γιατί η συνολική καθυστέρηση θα είναι μεγάλη.
Στην Ελλάδα προς το παρόν δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Όσες φορές κάναμε μεγάλο ταξίδι με ηλεκτρικό δεν περιμέναμε πάνω από έναν προπορευόμενο. Αν συνεχίσουν να αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών (που όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα γίνει) τότε είναι βέβαιο πως στις μεγάλες εξόδους θα δούμε και εδώ εικόνες Αγγλίας αν δεν έχει αναπτυχθεί ένα κατάλληλο δίκτυο υποδομών φόρτισης. Οι ταχυφορτιστές όμως είναι ακριβοί και οι σχετικές επενδύσεις μεγάλες. Οι επενδυτές είναι λογικό να περιμένουν μεγαλύτερη ζήτηση για να δημιουργήσουν περισσότερα σημεία φόρτισης. Από την άλλη, οι αγοραστές ηλεκτρικών (που τα χρυσοπληρώνουν, όπως και την ταχυφόρτιση άλλωστε), ίσως και να διστάζουν μετά από τις εικόνες με τις ουρές των Tesla γιατί θέλουν περισσότερους ταχυφορτιστές για να μη τους γίνει η ανάγκη φόρτισης άγχος στο επόμενο μεγάλο ταξίδι.
Εσύ τι λες; Θα σε επηρέαζε στην απόφασή σου για την αγορά ηλεκτρικού η εικόνα πολλών μοντέλων να περιμένουν στην ουρά για φόρτιση; Mήπως οι υποδομές δεν εξελίσσονται ανάλογα με την αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά;