Στο τέλος του 2021 η Volkswagen είχε αποκαλύψει τα ID.5 και ID.5 GTX, κάνοντας ένα ακόμα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, που είναι άλλωστε και ο μακροπρόθεσμος στόχος. Σήμερα η γερμανική φίρμα ανακοινώσε την έναρξη της παραγωγής του νέου της αμιγώς ηλεκτρικού SUV που έρχεται να προστεθεί δίπλα στα ID.3 και ID.4.
Παράλληλα η εν λόγω ανακοίνωση συμπίπτει και με την ολοκλήρωση της μετατροπής του εργοστασίου της Volkswagen στο Zwickau σε μια αποκλειστική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως σημειώνει η VW, η μακροχρόνια εγκατάσταση στη δυτική Σαξονία είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση οποιουδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτου μεγάλου όγκου παγκοσμίως που μεταπήδησε όλη την παραγωγή από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα. Έξι μοντέλα από τις μάρκες Volkswagen, Audi και CUPRA θα κατασκευάζονται τώρα στο Zwickau με βάση τη πλατφόρμα ΜΕΒ. Παράλληλα τα εργοστάσια στο Emden (ID.4), στο Ανόβερο (ID. Buzz) και στο Chattanooga (ΗΠΑ, ID.4) θα προστεθούν φέτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Η μάρκα Volkswagen έχει θέσει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα το 2022 με βάση το MEB.
Τρεις εκδόσεις έως 299 ίππους
Επιστρέφοντας στο ID.5 όπως προαναφέραμε συνοδεύεται από μία ισχυρή έκδοση GTX. Το ID.5 GTX εξοπλίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ για να επιτυγχάνεται τετρακίνηση και έχει συνδυαστική ισχύ που μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 299 ίππους. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις, η γκάμα περιλαμβάνει το ID.5 Pro με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα που προσφέρει 174 ίππους και 310 Nm ροπής, ενώ η ίδια διάταξη στο ID.5 Pro Performance προσφέρει 204 άλογα και ίδια ροπή. Το 0-100 χλμ./ώρα για τα δυο μοντέλα γίνεται σε 10,4 και 8,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα και η τελική ταχύτητα και για τα δύο φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αυτονομία έως 520 χλμ.
Όλα τα μοντέλα ID.5 είναι εξοπλισμένα με μπαταρία 77 kWh, η οποία στα μοντέλα Pro και Pro Performance προσφέρει αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα, ενώ στην έκδοση GTX μειώνεται στα 480 χιλιόμετρα, πιθανώς λόγω στην αυξημένη ισχύ και τον υψηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 (το Pro και το Pro Performance έχουν Cd 0,26).
Ξεκίνησαν την πορεία τους τα ID.5 και ID.5 GTX.
-Μπήκαν σε διαδικασία παραγωγής στο Zwickau.
-Ολοκληρώθηκε η μετατροπή του εργοστασίου που πλέον παράγει μόνο ηλεκτρικά
-Στόχος της VW να κατασκευάσει παγκοσμίως μέσα στο 2022 περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα ΜΕΒ.
Το σκέφτεσαι για ηλεκτρικό ή όχι;