8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα Opel Insignia 1,4T και Toyota Avensis 1,6 ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων και για τη χαμηλή τιμή στην οποία προσφέρονται.
Συγκρίνουμε 2 οικονομικά μεσαία μοντέλα
19.793 Επισκέψεις στο άρθρο (10/7/2013)
Με έμφαση στους χώρους, την ασφάλεια και την οικονομία κίνησης, τα Opel Insignia 1,4T και Toyota Avensis 1,6 ξεχωρίζουν πλέον και για τη χαμηλή τιμή στην οποία προσφέρονται.
Τα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας αποτελούν τις πλέον προφανείς οικογενειακές επιλογές στη χώρα μας. Με μεγάλο αμάξωμα που τους εξασφαλίζει άνετους χώρους, υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αλλά και πλήρη εξοπλισμό, τα αυτοκίνητα του είδους προτιμώνται εδώ και δεκαετίες από τους οικογενειάρχες.
Πλέον όμως, τα μεσαία έχουν προσθέσει αυτές τις μέρες και ένα ακόμη πλεονέκτημα σε όλα τα παραπάνω: Αυτό της μειωμένης τιμής αγοράς, αφού το τελευταίο διάστημα οι προσφορές και μειώσεις τιμών, μας έχουν φέρει τις καλύτερες επιλογές στη χαμηλότερη τιμή από ποτέ άλλοτε.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα του είδους, είναι αυτά του Opel Insignia 1,4 turbo και του Toyota Avensis 1,6, τα οποία κοστίζουν αυτή τη στιγμή περίπου 17.000 ευρώ, δημιουργώντας ένα άκρως ανταγωνιστικό ζευγάρι.
Μπερλίνες που εντυπωσιάζουν
Αμφότερα τα δύο μεσαία μοντέλα διακρίνονται για την εξωτερική τους σχεδίαση, που τους προσδίδει μια εντυπωσιακή και γεμάτη κύρος εικόνα. Έτσι, στο πιο καινούργιο χρονικά ανανεωμένο Avensis, ξεχωρίζουμε τη νέα εμπρόσθια μάσκα με τα καινούργια φωτιστικά που φέρουν και LED φώτα ημέρας, ενώ η γρίλια της μάσκας και ο ανανεωμένος προφυλακτήρας τονίζουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Από το πλάι διακρίνονται οι πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, ενώ στο πίσω μέρος φρέσκια σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο προφυλακτήρας.
Στην περίπτωση του Insignia, το μεσαίο μοντέλο της Opel διατηρεί ένα αμάξωμα που παραπέμπει σε κουπέ σχήματα και είναι ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα του είδους. Είναι επίσης και το μοντέλο εκείνο το οποίο τόλμησε και έκανε τη διαφορά στην κατηγορία, ενσωματώνοντας πολλά καινούργια μοτίβα όπως το σχέδιο τύπου boomerang στις πλαϊνές πόρτες.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Ικανοποιούν σε απόδοση, έχουν μειωμένη κατανάλωση
Οι κινητήρες των δύο οικογενειακών μοντέλων μπορεί να είναι οι αρχικοί στη γκάμα, αλλά σε καμία περίπτωση, δεν είναι «βασικοί».
Στο Avensis για παράδειγμα, στην καρδιά του βρίσκεται το 1.600άρι μοτέρ τεχνολογίας Valvematic, το οποίο προσφέρει αποδοτικότερη λειτουργία με χαμηλότερη κατανάλωση.
Έτσι, οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 150 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση στα 6,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, το μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα, ενώ χαρίζει ένα καλό 0-100 χλμ./ώρα στο αυτοκίνητο, μαζί με απλά ικανοποιητικές ρεπρίζ, λόγω του αραιά κλιμακωμένου 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.
Στην περίπτωση του Insignia, ο turbo κινητήρα των 1,4 λτ. έχει λιγότερα CO2 (134 γρ./χλμ.) και χαμηλότερη ονομαστική κατανάλωση (5,7 λτ./100 χλμ.). Όσον αφορά στις επιδόσεις, δεδομένου του υψηλού βάρους του αυτοκινήτου που ξεπερνάει τον 1,5 τόνο και της σχετικά αραιής κλιμάκωσης του κιβωτίου, το μοτέρ είναι ανταγωνιστικό.
Σε κάθε περίπτωση, η απόκριση στο γκάζι είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ μόνο στις ρεπρίζ ο οδηγός χρειάζεται να κινηθεί κατεβάζοντας ταχύτητα.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ντιζαϊνάτο στο Insignia, κερδίζει σε ποιότητα και χώρους το Avensis
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Avensis, η Toyota ανακοινώνει ότι έχει βάλει περισσότερα μονωτικά υλικά στο πάτωμα της καμπίνας, αλλά και πίσω από το ταμπλό, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας που εισπράττεις μέσα. Ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από soft touch πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και η άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών.
Συνολικά, πρόκειται για ένα σκουρόχρωμο αλλά πολύ άνετο εσωτερικό, με άπλετους χώρους, προσεγμένη εργονομία και μεγάλη χρηστικότητα. Ακόμα ένα νέο στοιχείο εξοπλισμού που βρίσκεται στην έκδοση Elegant, είναι το σύστημα infotainment, Toyota Touch που περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη αφής και σύνδεση με όλες τις εξωτερικές πηγές ήχου και επικοινωνίας. Κορυφαίοι τέλος για την κατηγορία είναι οι χώροι των επιβατών, με 5 ενήλικες να βρίσκουν άνετα θέση μαζί με τις αποσκευές τους. Στο εσωτερικό του Insignia από την άλλη, η σχεδίαση δείχνει πιο εντυπωσιακή, με τη «γεμάτη» κεντρική κονσόλα και το σπορ πίνακα οργάνων.
Στο ποιοτικό κομμάτι βέβαια, παρότι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλά σε υφή, η συναρμογή και το φινίρισμά τους επιδέχονται βελτίωσης. Επίσης, η εργονομία είναι περισσότερο βεβαρημένη από το Insignia. Στους χώρους τέλος, το Insignia χάνει από το Avensis στο κομμάτι των χώρων των επιβατών, ενώ το πορτ-μπαγκάζ της 4θυρης έκδοσης έχει αντίστοιχα πολύ καλή χωρητικότητα (500 λτ.).
Στο δρόμο: Προσανατολισμένα στην άνεση
Το ανανεωμένο Avensis, με τις αναβαθμίσεις στην ηχομόνωση και στη στιβαρότητα του πλαισίου, έχει προσπαθήσει να θέσει σε νέες βάσεις το θέμα της άνεσης, που ήταν ανέκαθεν το δυνατό του σημείο.
Πραγματικά και μετά την ανανέωση, το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια, ενώ, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, αποδεικνύεται (αναλογικά) ευέλικτο και άνετο και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά πολύ καλή απόδοση.
Από εκεί και πέρα, το Avensis ξεδιπλώνει έναν ώριμο χαρακτήρα, όποτε ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Στο Insignia, το βασικό πλεονέκτημα του είναι ο συνδυασμός της πολύ καλής άνεσης, με τη σιγουριά στην οδήγηση.
Έτσι, το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλή πληροφόρηση και έχει το απαιτούμενο βάρος, ώστε να μεταφέρει μια σωστή αίσθηση στον οδηγό, ενώ, ανεξαρτήτως διαδρομής, το Insignia κινείται με σιγουριά και για τα δύσκολα φροντίζει το στάνταρ ESP.
Value for Money: Χαμηλές τιμές και 6ετής εγγύηση
Εξαιτίας της τιμολογιακής πολιτικής, τόσο της Opel, όσο και της Toyota, τα Insignia και Avensis φθάνουν στον καταναλωτή σε άκρως συμφέρουσες τιμές. Έτσι, το μοντέλο της Opel διατίθεται στα 17.010 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση, περιλαμβάνοντας μάλιστα από τη βασική του κιόλας έκδοση ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού απΆ όπου απουσιάζουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου.
Στην περίπτωση του Avensis, η τιμή είναι αντίστοιχα συμφέρουσα, με το κόστος να διαμορφώνεται στα 17.598 ευρώ. Ο εξοπλισμός ασφαλείας μάλιστα είναι πιο πλούσιος, μιας και το μοντέλο της Toyota έχει στάνταρ και αερόσακο γονάτων οδηγού. Στο κομμάτι των εγγυήσεων τέλος, τόσο το Opel Insignia, όσο και το Avensis, έρχονται με αρκετά έτη (6) κάλυψης.
Συμπέρασμα
Με δεδομένες τις χαμηλές τιμές στις οποίες προσφέρονται, τα Opel Insignia 1,4T και Toyota Avensis 1,6 κεντρίζουν άμεσα το ενδιαφέρον του σύγχρονου οικογενειάρχη. Από εκεί και πέρα στο δίλημμα της επιλογής, το Insignia προβάλλει την ξεχωριστή του σχεδίαση σε αμάξωμα και εσωτερικό, την καλή άνεση από την ανάρτηση και τη χαμηλότερη ονομαστική του κατανάλωση και ρύπους.
Το Avensis από την άλλη, προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις, έχει καλύτερους και πιο άνετους χώρους, ενώ η άνεσή του από την ανάρτηση βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από αυτή του μοντέλου της Opel.
200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL INSIGNIA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA AVENSIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)