Τα όργανα μετρήσεων αποκαλύπτουν για τα DS 4 και Cupra Formentor
Ίχνος θορύβου δεν ακούσαμε από τον 1.200άρη PureTech, με το ντεσιμπελόμετρο να δείχνει μόλις 65,4 dB στα 100 χλμ./ώρα.
DS 4 Vs Cupra Formentor: Ποιο «καίει», ποιο προσπερνά, ποιο κάνει φασαρία, ποιο χωράει περισσότερα, ποιο φρενάρει... Απαντήσεις για κάθε απορία.
Κινητήρας - Επιδόσεις - Κατανάλωση: Κάτω από 8 λίτρα το DS 4, «σφαίρα» το CUPRA Formentor
Καλό αυτόματο κιβώτιο και βενζινοκινητήρας χωρίς ήπια υβριδική τεχνολογία. Αυτό είναι το μηχανικό σύνολο των 2 μοντέλων του συγκριτικού μας. Μικρότερη ιπποδύναμη (130 PS) έχει το DS 4 με των 1.200άρη PureTech. Αρκετά οικονομικός στο ταξίδι (6 λίτρα), ο κινητήρας του DS 4 με το EAT8 κιβώτιο «καίει» σε μέσες πραγματικές συνθήκες 7,9 λίτρα στα 100 χλμ..
Μεγαλύτερη ιπποδύναμη και μοτέρ 1,5 λίτρων (TSI) έχει το CUPRA Formentor. Το DSG κιβώτιο των 7 σχέσεων κάνει γρήγορα και ομαλά τις εναλλαγές, παρουσιάζοντας καλύτερες επιδόσεις από στάση (σχεδόν 1,5 δλ. πιο γρήγορο στα 8,6 δλ.) μα και σε ενδιάμεσες ταχύτητες (60-100 και 80-120 χλμ./ώρα).
Στις λοιπές μετρήσεις που πραγματοποιεί το AutoΤρίτη Test Center και αφορούν τον κινητήρα, το DS 4 αποδείχθηκε... εκκλησία στα 120 χλμ./ώρα, με το ντεσιμπελόμετρο να «λέει» 67,8 dB, με το CUPRA να μένει κάτω από τη βάση στην αντίστοιχη μέτρηση στα 100 χλμ./ώρα.
Σημερινή τιμή |
35.950 ευρώ: Ds Ds 4 1.2 PureTech 130 SS EAT8 |
35.490 ευρώ: Cupra Formentor 1.5 TSI 150 PS DSG |
Χώροι: Πιο ευρύχωρο για 2 επιβάτες το CUPRA, ισοπαλία στο πορτ-μπαγκάζ
Αρκετά διαφορετική προσέγγιση έχουν στο δρόμο τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας. Όπως μας είχε μάθει, η CUPRA εστιάζει περισσότερο στο fun to drive, με το Formentor να μένει πιστό στην εν γένει φιλοσοφία της φίρμας. Το σφιχτό set-up της ανάρτησης (πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) και το πληροφοριακό τιμόνι σε εμπνέουν να κινηθείς πιο δυναμικά, αξιοποιώντας και τις πικάντικες επιδόσεις του 1,5 TSI. Εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση ήταν και τα φρένα του μοντέλου, με την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα να έρχεται στα 37,3 μέτρα.
Ακρως αποτελεσματικά φρένα είχε και το DS 4 (37,1 μ.), και αυτό με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω δισκόφρενα. Αυτή είναι ίσως η... μοναδική ομοιότητα των δύο, καθώς το γαλλικό μικρομεσαίο είναι μοντέλο που βάζει την άνεση σε προτεραιότητα. Λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται εντυπωσιακά από την μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση, με την ποιότητα κύλισης να βαδίζει σε premium μονοπάτια.
Ο 1,5 TSI του Formentor είναι ο γνωστός, άμεσου ψεκασμού, 4κύλινδρος turbo του ομίλου VW, ο οποίος ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων.
Μάρκα/Μοντέλο | DS 4 | CUPRA Formentor | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Εγγύηση (χρόνια) | 5 | 4 | ||||
Έκδοση εξοπλισμού | BASTILLE+ | FORMENTOR | ||||
Τιμή | ||||||
Μετρήσεις AutoΤρίτη | ||||||
Λάστιχα δοκιμής - Μάρκα | MICHELIN | GOODYEAR | ||||
Λάστιχα δοκιμής - Διάσταση | 205 | 245 | ||||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 | 8,61 | ||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,1 | 37,3 | ||||
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,6 | 4,8 | ||||
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,3 | 6,1 | ||||
Θόρυβος στα 100 (db) | 65,4 | 67,7 | ||||
Θόρυβος στα 120 (db) | 67,8 | 69,8 | ||||
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 8,6 | 10 | ||||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα)
|
6 | 6,4 | ||||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 7,9 | 9,1 | ||||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.)
|
867 | 781 | ||||
Εσωτερικό πλάτος πίσω (μέτρα) | 1,36 | 1,34 | ||||
Εσωτερικό πλάτος εμπρός (μέτρα) | 1,42 | 1,4 | ||||
Χώρος για τα γόνατα (εκατ.) | 13 | 17,5 | ||||
Χώρος για το κεφάλι (εκατ.) | 3,5 | 7 | ||||
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Πραγματικός χώρος αποσκευών (λίτρα)
|
439 | 450 | ||||
Είναι η απόσταση από το κατώφλι της πόρτας μέχρι το πάτο του προτ-μπαγκάζ (εσωτερικό)Κατώφλι φόρτωσης - Εσωτερικό (εκ.)
|
18,5 | 10 | ||||
Είναι η απόσταση από το έδαφος μέχρι το κατώφλι. Όσο πιο χαμηλό, τόσο πιο εύκολη η φόρτωση βαριών αντικειμένωνΚατώφλι φόρτωσης - Εξωτερικό (εκ.)
|
72,5 | 74 | ||||
Είναι το ελάχιστο μήκος του πορτ-μπαγκάζΕλάχιστο Μήκος Πόρτ-μπαγκάζ (εκ.)
|
815 | 810 | ||||
Είναι η το εωτερικό ύψος του προτ-μπαγκάζΕσωτερικό ύψος Πόρτ-μπαγκάζ (δάπεδο-εταζέρα)
|
550 | 480 | ||||
Είναι η απόσταση από το έδαφος μέχρι το χερούλι της πόρτας όταν είναι ανοικτή. Δείχνει πόσο εύκολα θα κλείσεις την πόρτα και το αν βρίσκει το κεφάλι σου όταν είσαι όρθιος.Υψος ανοίγματος πόρτας (εκ.)
|
203,5 | 204,5 | ||||
Είναι το πλάτος ανοίγματος της πόρτας του πορτ-μπγκάζ. Όσο πιο μεγάλο, τόσο πιο εύκολη η φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.Πλατος Ανοιγματος πόρτας (εκ.)
|
105 | 107 |
Σελίδα 2 | Super Συγκριτικό: DS 4 Vs CUPRA Formentor |
Σελίδα 3 | DS 4 Vs CUPRA Formentor: Ποιο έχει καλύτερο εξοπλισμό; |
Σελίδα 4 | DS 4 Vs CUPRA Formentor: Ποιο αυτοκίνητο είναι καλύτερο και πού; Δες την αναλυτική βαθμολογία - σκορ |
Σελίδα 5 | Συγκριτικό DS 4 Vs CUPRA Formentor: Τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά τους |