- Το Puma καίει λιγότερο και στην πόλη και στην εθνική
- Πιο ποιοτικό εσωτερικό, με μεγάλη 10άρα οθόνη βλέπουμε στο 2008
- Το Puma είναι το πιο ευχάριστο στο δρόμο μικρό SUV
- Έχει καλύτερο εξοπλισμό το 2008 (κάμερα για όπισθεν, αυτόματο κλιματισμό)
Τα βλέπεις στο δρόμο και λες «ωραία αυτοκίνητα». Όμως εμείς εδώ στο AutoΤρίτη δεν μένουμε στην εικόνα αλλά εμβαθύνουμε στην ουσία σύμφωνα με το πώς τα καταφέρνουν στις μετρήσεις και στο δρόμο. Σε κάθε περίπτωση, Ford Puma και Peugeot 2008 είναι δύο από τα κορυφαία σε πωλήσεις μικρά SUV, το καθένα με τις δικές του αρετές και πλεονεκτήματα. Και τα δύο έχουν κόστος εισαγωγικής έκδοσης γύρω στα 24 χιλιάρικα, στις επιλογές με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Το ήπια υβριδικό Ford Puma «βγάζει» 125 άλογα και έχει ήπια υβριδική τεχνολογία. Χάρη στο έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ του καταφέρνει να είναι περισσότερο οικονομικό, εντός και εκτός πόλης. Είναι, μάλιστα, το κορυφαίο μικρό SUV σε κατανάλωση στο ταξίδι με 4 λτ./100 χλμ. κίνησης στην εθνική οδό. Από εκεί και πέρα, έχει τον καλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία με το 2ο πορτ-μπαγκάζ του (MegaBox) για συνολική χωρητικότητα 536 λίτρων, ενώ έχει βάλει σφραγίδα με την εξαιρετική οδική και fun to drive οδηγική του αίσθηση.
Προσφάτως ανανεωμένο και μουράτο σχεδιαστικά, το Peugeot 2008 στην βασική του έκδοση αποδίδει 100 ίππους. Το 2008 εξακολουθεί να έχει μία από τις ποιοτικότερες καμπίνες του segment, πλέον, με ακόμη πιο αναβαθμισμένο ψηφιακό εξοπλισμό, μιας και προσφέρεται στάνταρ με 10άρα οθόνη αφής. Επιπλέον, ο εξοπλισμός του γαλλικού B-SUV είναι γενικότερα βελτιωμένος, μιας και στις στάνταρ παροχές δίνει αυτόματο κλιματισμό και κάμερα όπισθεν.
Ας δούμε με νούμερα πώς τα πήγαν τα δύο μοντέλα στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, αξιολογώντας και τον εξοπλισμό της βασικής τους έκδοσης, ποιο αξίζει περισσότερο τα λεφτά του.
Σχεδίαση - Εσωτερικό: Σπορτίφ λογική το Puma, μουράτο design & πολύ καλή ποιότητα καμπίνας το 2008
Ξεχωριστή αλλά όμορφη στο μάτι είναι η σχεδιαστική λογική των δύο μοντέλων, μόνο που το καθένα ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση. Η Ford έδωσε στο Puma μία πιο αιχμηρή εμφάνιση, που ακόμη και στην βασική έκδοση Titanium γίνεται αντιληπτή. Θα σταθούμε περισσότερο στην μεγάλη γρίλια της «πλεκτής» μάσκας, που σε συνδυασμό με το όλο αμάξωμα δίνει την εντύπωση μίας... μικρής Porsche Macan.
Δυναμική μα περισσότερο εκλεπτυσμένη φιλοσοφία ακολουθεί το Peugeot 2008. Μία λογική που είχε και πριν το αισθητικό του φρεσκάρισμα, αλλά πλέον μοιάζει ακόμη πιο εντυπωσιακή. Οι κλασικές τρεις «νυχιές» στα LED φώτα ημέρας έχουν νέα σχεδίαση, ενώ στο κέντρο της ανανεωμένης αισθητικά μάσκας έχει τοποθετηθεί το νέο σήμα της γαλλικής μάρκας.
Όσον αφορά την ποιότητα στο εσωτερικό των δύο B-SUV, αμφότερα κινούνται σε άνω (και παραπάνω) του μέσου όρου αυτοκίνητα. Με μαλακά πλαστικά, σωστά συναρμολογημένα, δεν αφήνουν αμφιβολίες για την στιβαρότητα της κατασκευής τους. Σπορτίφ λογικής (ξανά) είναι το εσωτερικό του Ford Puma, αρέσει το 3-άκτινο δερμάτινο τιμόνι και ο στάνταρ εσωτερικός φωτισμός των θυρών. Στην περίπτωση του 2008 έχουμε μία premium επίγευσης καμπίνα, περισσότερο hi-tech από ό,τι είχαμε δει στο προ-facelift Peugeot. Oι τύπου «piano» διακόπτες για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες της κεντρικής οθόνης είναι και πάλι εκεί, μόνο που πλέον υπάρχει στάνταρ 10άρα touchscreen.
Μάρκα/Μοντέλο
FORD PUMA
PEUGEOT 2008
Έκδοση μοντέλου
FORD PUMA 1.0 125 PS mHEV 125ps
PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 100 PS 100ps
Κατηγορία μοντέλου
Μικρά SUV Βενζίνη
Μικρά SUV Βενζίνη
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2020
2022
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Mild hybrid
Βενζίνη
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
999
1199
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
125
100
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm)
170
205
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ
ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
6
6
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
ΕΜΠΡΟΣ
ΕΜΠΡΟΣ
Μέτρηση κατανάλωσης σε συνθήκες πόληςΠραγματική Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.)
7,7
8,7
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΠραγματική Κατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ.)
4
5,1
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
6,5
7,1
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
1050
863
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
11,2
15,5
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΧώρος για Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.)
3,1
5,2
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,3
1,35
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα)
536
434
Οδική συμπεριφορά
10
9
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
10,09
10,83
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.)
10,6
11,2
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
188
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα)
37,2
36,4
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
8
5
Έκδοση εξοπλισμού
TITANIUM
ACTIVE
Αίσθηση πολυτέλειας
78%
80%
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
*Η τιμή ανανεώνεται αυτόματα, βάσει του τρέχοντος καταλόγου της μάρκας