ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Έχω αδυναμία στα παλιά αυτοκίνητα» δηλώνει και φωτογραφίες σαν και αυτή το αποδεικνύουν!

Η φετινή χρονιά δεν είναι η καλύτερή του στην Ferrari καθώς ακόμη δεν έχει ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Η Ferrari είναι στην καρδιά του. Μια ακόμη απόδειξη είναι ότι ίνδαλμά του είναι ο Enzo Ferrari.

«Λατρεύω τη σχεδίαση της F40, είναι ένα αυτοκίνητο icon» έχει δηλώσει στο παρελθόν. Ο ίδιος έχει στη συλλογή του μία.

Το 2016 τον είχαμε ξανασυναντήσει στο Maranello, τότε οδηγούσε την 458 Italia. Αυτήν την περίοδο ως εταιρικό αυτοκίνητο έχει μια Ferrari 488 Pista.

Με στιλ και στους δύο τροχούς. Ο Vettel συχνά επιλέγει την Suzuki T 500 στο δρόμο για την πίστα.

Ο τυπικός του πανηγυρισμός: Με το ένα δάκτυλο. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι έχει σύνδεση και με παλιότερο ατύχημά του στο Spa, όπου θραύσματα παραλίγο να του κόψουν το δάκτυλο.

Γεμάτος χαμόγελο, πάνω στην οροφή του αγαπημένου του Fiat 500, στη δεύτερη πατρίδα του την Ελβετία.

Συνέντευξη με τον Sebastian Vettel

3.752 Επισκέψεις στο άρθρο

«Έχω αδυναμία στα παλιά αυτοκίνητα»: Είναι τετράκις Πρωταθλητής στην Formula 1, το αστέρι της Ferrari, οικογενειάρχης και πάνω από όλα λάτρης του αυτοκινήτου. Και μάλιστα των Oldtimer. Μία συνέντευξη που αποκαλύπτει ένα άλλο πρόσωπο του διάσημου οδηγού αγώνων.


Ο 32χρονος Sebastian Vettel μας χαιρετά από μακριά μέσα από το κλασικό Fiat 500 του. Σημείο φωτογράφισης κάπου στην δεύτερη πατρίδα του, την Ελβετία, συγκεκριμένα κοντά στη λίμνη Κονστάνς όπου βρίσκεται η έπαυλη του. Η συνέντευξη όμως έγινε στο Hockenheim, ένα άλλου είδους «σπιτικό» για τον Γερμανό οδηγό.

Κύριε Vettel, πόση βενζίνη κυλάει στο αίμα σας;
(Γελώντας) Θα πρέπει να πάω στο εργαστήριο της Shell και να μου κάνουν οι άνθρωποί μας εκεί εξετάσεις…

Γνωρίζετε, αλήθεια, τις τιμές των καυσίμων;
Φυσικά! Στην Ελβετία το diesel έχει 1,50 φράγκα. Παλιότερα οι οδηγοί της Ferrari είχαν μια κάρτα. Και ο Michael (σ.σ. εννοεί τον Schumacher) είχε μια τέτοια στο παρελθόν.

Τώρα όμως πρέπει να πληρώνετε από την… τσέπη σας. Όπως και να έχει, προτιμάτε την βενζίνη ή θα το γυρίσετε στο ρεύμα;
Θα παραμείνω στη βενζίνη.

Και η ηλεκτροκίνηση γενικότερα; Δεν είναι για εσάς;
Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα συζήτησης. Νομίζω όμως πως ο «οικολογικός-ισολογισμός» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι τόσο καλός, όσο ισχυρίζονται αρκετοί άνθρωποι. Οι δυνατότητες που έχουν ακόμη οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πάρα πολύ μεγάλες. Και έτσι όπως το ζω εγώ, μέσα στη Formula 1, όπου τα άλματα με την υβριδική τεχνολογία είναι τεράστια, και με δεδομένο το πόσο πιο αποδοτικός βλέπω να γίνεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, τότε νομίζω πως είναι λάθος να σταθούμε σε μία μόνο τεχνολογία για το μέλλον.

Έχετε για προσωπικό σας αυτοκίνητο ένα Fiat 500. Κάποιοι ίσως σας χαρακτηρίσουν συντηρητικό. Και επίσης, πως «χτυπάει» αυτό στους οπαδούς του οδηγού αγώνων Sebastian Vettel;
Έχετε ένα point. Έχω αδυναμία για τα παλιά αυτοκίνητα. Σε αυτά ανοίγεις το καπό και γνωρίζεις τι συμβαίνει, μπορείς να «βάλεις χέρι». Επίσης με συναρπάζουν η φινέτσα και οι φόρμες που βρίσκεις στα παλιά αυτοκίνητα. Με μέσα που για τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ περιορισμένα, ανακαλύπτεις σε αυτά έξυπνα πράγματα. Στο δικό μου 500άκι για παράδειγμα μου αρέσουν πολύ οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω. Στα καινούρια αυτοκίνητα από την άλλη δεν μου αρέσουν πολλά πράγματα. Επιπλέον, ήμουν πάντοτε fan της Fiat και της Ferrari. Η Ferrari F40 ήταν και θα παραμείνει το δικό μου no1.

Την οποία εσείς αγοράσατε από τον Luciano Pavarotti...
Μμμ, ναι, όχι απευθείας, αλλά με… πλάγιο τρόπο (γελάει). Και τώρα τελευταία ως εταιρικό αυτοκίνητο έχω την Ferrari 488 Pista.

Πως οδηγάει ο Sebastian Vettel με το δικό του αυτοκίνητο, εκτός πίστας; Τι τύπος οδηγού είστε;
Θα πρέπει να σας πω ψέματα, ότι πηγαίνω πάντα τόσο γρήγορα όσο επιτρέπεται. Γιατί μερικές φορές οδηγώ πιο αργά από το κανονικό! Αλλωστε όποτε θέλω μπορώ να εκτονωθώ στην πίστα, επομένως στο δρόμο είμαι ήρεμος οδηγός.

Πόσο πολύ διαφέρει ένας οδηγός της Formula 1 με τον κανονικό οδηγό;
Μα, δεν είναι δύο πράγματα που συγκρίνονται μεταξύ τους. Είναι σαν να συγκρίνεις το αεροπλάνο της γραμμής με ένα μαχητικό. Δεν έχει σχέση η Formula 1 με την καθημερινότητα. Στην F1 στόχος είναι να πάς όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στην κανονική ζωή σκοπός είναι να φτάσεις από σημείο Α στο σημείο Β. Αν μάλιστα είσαι στην εξοχή, να απολαύσεις το αυτοκίνητο και τη διαδρομή. Όταν οδηγείς σε δημόσιο δρόμο δεν χρειάζεται να απελευθερώνεις τον ταύρο μέσα σου. Προτείνω όποιος έχει αυτήν την ανάγκη, να επισκεφθεί μια πίστα. Και εκεί θα βρει ή θα επεκτείνει τα όρια των οδηγικών του ικανοτήτων. Είναι χαζό να βάζεις σε ρίσκο τη δική σου ζωή, αλλά και των άλλων.

Πόσο μεγάλη είναι η πίεση στην Ferrari μετά από 11 χρόνια χωρίς τίτλο;
Δεν το νιώθω ως πίεση ή βάρος. Για μένα είναι προνόμιο να είσαι οδηγός της Ferrari. Μεγαλύτερη πίεση θέτω ο ίδιος στον εαυτό μου, γιατί δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος με τα λάθη. Ισχύει βέβαια: δεν βρισκόμαστε ακόμη στο σημείο που θέλουμε, πρέπει να βρούμε την πίστη σε εμάς, και τότε θα έρθει η ώρα μας. Ο σκοπός μου, η αποστολή μου είναι ένας τίτλος με την Ferrari. Θέλω να το αισθανθώ πάλι αυτό το συναίσθημα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Και θέλω να το ζήσω με την Ferrari.

Πρόσφατα είχατε παραπονεθεί ότι η Ferrari δεν ταιριάζει με το οδηγικό σας στιλ. Γιατί; 
Ένας οδηγός για να καταφέρει να οδηγήσει στο όριο, πρέπει το μονοθέσιο να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, όπως συμβαίνει με τα χειροποίητα παπούτσια, τα χειροποίητα κουστούμια κτλ.. Πρέπει να νιώθεις το μονοθέσιο ως προέκταση του εαυτού σου, να του έχεις απόλυτη εμπιστοσύνη. Μόνο τότε μπορείς να ορίσεις από πριν την είσοδο στην στροφή.

Η βενζίνη που χρησιμοποιείται στους αγώνες προέρχεται από το εργαστήριο της Shell στο Αμβούργο στη Γερμανία. Είναι αυτό κάτι για σας που θυμίζει πατρίδα;
Είναι πάντα όμορφο να μιλάς με ανθρώπους από την χώρα σου. Η χημεία βέβαια δεν είναι δυνατό μου σημείο, περισσότερο είναι η φυσική και τα μαθηματικά, παρόλα αυτά είναι ενδιαφέρον να γνωρίζεις τι συμβαίνει κάτω από το καπό.

Το εργοστάσιο της Ferrari για εσάς είναι…
… ένας επίγειος παράδεισος! Σωστά. Δεν είναι η πρώτη φορά για μένα που συνεργάζομαι με ένα κατασκευαστή. Όμως το εργοστάσιο της Ferrari είναι πραγματικό high-light. Δεν έχει να κάνει με νούμερα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, αλλά με την σχέση που έχεις με το ίδιο σου το αυτοκίνητο. Γιατί το αυτοκίνητο είναι ένα έργο τέχνης.

Πως βλέπετε το μέλλον της Formula 1; Ο Nico Rosberg πιστεύει ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Κάποιοι επίσης κάνουν λόγο για βιοκαύσιμα.
Τα βιοκαύσιμα έχουν νόημα και αξίζει να τους δώσουμε μια ευκαιρία. Η Formula 1 έχει λάμψη, είναι ο πρωτοπόρος της αυτοκίνησης, αυτή που χαράζει το μέλλον γενικότερα και για αυτό πρέπει να αναλάβει ακόμη πιο ενεργό ρόλο. Γιατί είναι αλήθεια: δεν υπάρχει άλλος κινητήρας που να είναι πιο αποδοτικός από τα υβριδικά σύνολα που χρησιμοποιούμε στο Πρωτάθλημα. Πρέπει όλοι από την πλευρά μας να επικοινωνήσουμε τα νέα πράγματα και τεχνολογίες, και πρέπει πολλή από την προηγμένη τεχνολογία της Formula 1 να περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
POIO BRIDGESTONE