Ποια είναι τα CUV μοντέλα και γιατί απειλούν τα SUV; Ο Υπεύθυνος Σχεδίασης της Hyundai, Luc Donckerwolke, απαντά σε αυτό και άλλα ενδιαφέροντα ερωτήματα με αφορμή την κυκλοφορία του νέου Ioniq 5.
Λένε πως η φήμη ενός ανθρώπου προηγείται της παρουσίας του σε οποιονδήποτε χώρο. Στην περίπτωση του Luc Donckerwolke αυτό ισχύει 100%. Ποιος άνθρωπος του αυτοκινήτου δεν γνωρίζει το όνομά του, ποιος μη γνώστης δεν έχει γοητευτεί ή δεν γνωρίζει τα Skoda Octavia, Skoda Fabia, Audi A2, Lamborghini Diablo, Lamborghini Gallardo , SEAT Ibiza (MK4), και πόσα ακόμη μοντέλα…
O Luc Donckerwolke έχει σχεδιάσει μεταξύ άλλων τα Skoda Octavia, Skoda Fabia, Audi A2, Lamborghini Diablo, Lamborghini Gallardo , SEAT Ibiza (MK4).
Έχοντας εργαστεί σε κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτου, ο 55χρονος Βέλγος σχεδιαστής είναι ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως. Η σπουδαία καριέρα του μετρά 30 και πλέον χρόνια, από το 1990 όταν και πρωτοεργάστηκε στην Peugeot. Το 1992 και μέχρι το 2015 βρέθηκε στο VW Group όπου άφησε ανεξίτηλη την σφραγίδα του, ενώ από το 2016 και με εξαίρεση ένα διάλειμμα μερικών μηνών ανήκει στο δυναμικό της Hyundai ως Chief Creative Officer. Στον όμιλο, ο Donckerwolke έχει βάλει την υπογραφή του στην σχεδίαση πολλών νέων οχημάτων συμπεριλαμβανομένων των Genesis G80, G90, του Hyundai Tucson και των Hyundai Prophecy και Genesis Εssentia, ενώ έχει σημαίνοντα ρόλο στην νέα ηλεκτρική εποχή της κορεατικής μάρκας.
Στο Ioniq 5 εμπνευστήκαμε τη σχεδίαση του εσωτερικού από έναν καναπέ!
Με αφορμή λοιπόν την επίσημη παρουσίαση του Ioniq 5, εμείς βρεθήκαμε μαζί του για να μας απαντήσει σε μερικές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις.
Χαρακτηρίζετε το Ioniq 5 ως ένα CUV (Crossover Utility Vehicle), δηλαδή ένα μείγμα βαν και SUV. Είναι αυτή η σχεδιαστική σας φιλοσοφία για το design του μέλλοντος; «Πράγματι, μεσοπρόθεσμα τα SUV θα αντικατασταθούν στις αγορές από τα CUV. Εγώ προσωπικά πιστεύω πως η εξέλιξη στα αυτοκίνητα μπορεί να έρθει αν φύγουμε από στα στενά και μονότονα όρια που μας «επιβάλλει» ο σχεδιασμός ενός SUV».
Όμως στην πρώτη δική μας ματιά το Ioniq 5 μοιάζει περισσότερο με ένα compact μοντέλο. Τι ισχύει τελικά; «Όταν σε λίγο θα έχετε την ευκαιρία να το δείτε από κοντά, θα παρατηρήσετε το εξής: οι διαστάσεις του παραπέμπουν λιγότερο σε compact μοντέλο παρά από ό,τι φαίνεται στις εικόνες. Και το δεύτερο που θα παρατηρήσετε είναι ότι οι απλές γραμμές και επιφάνειες είναι το κλειδί, η καρδιά της σχεδιαστικής γλώσσα που ακολουθεί.
Γιατί δώσατε στο εσωτερικό την ονομασία «Smart Living Space»; «Ένα αυτοκίνητο πρέπει να σου προσφέρει κάτι πολύ περισσότερο από το να σε μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο. Έτσι, λοιπόν, στο Ioniq 5 εμπνευστήκαμε τη σχεδίαση από έναν καναπέ! Το εντελώς επίπεδο πάτωμα, η συρόμενη κεντρική κονσόλα, τα ηλεκτρικά καθίσματα που γίνονται... ξαπλώστρες, όλα αυτά είναι στοιχεία που θυμίζουν τους χώρους και την άνεση ενός σπιτιού. Ή για να το πω διαφορετικά, θέλαμε να υπάρχουν μεγάλοι χώροι συγκριτικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου, όπως δηλαδή στο αρχέτυπο Mini».
Χρειάστηκε να κάνετε κάποιους συμβιβασμούς σε σχέση με το αρχικό σας πλάνο; «Ναι, το αυτοκίνητο θα είναι περίπου 30-40 χιλιοστά χαμηλότερο από ό,τι θα προτιμούσα, όμως η ύπαρξη των μπαταριών στο κάτω μέρος του αμαξώματος δεν άφηνε και πολλά περιθώρια ελιγμών».