Συνήθειες που σκοτώνουν το αυτοκίνητο σου και την τσέπη σου
2.895 Επισκέψεις στο άρθρο
Κακές συνήθειες δεν είναι μόνο το να οδηγάτε μεθυσμένοι, με το κινητό στο χέρι ή όταν νυστάζετε υπερβολικά. Υπάρχουν κι άλλες που ροκανίζουν τη ζωή του οχήματος σας και το πορτοφόλι σας χωρίς να το καταλάβετε, όπως το να ακουμπάτε το χέρι σας στο μοχλό ταχυτήτων ή να φορτώνετε με υπερβολικό βάρος το αυτοκίνητο σας. Πάμε να τις δούμε!
Το ακούμπημα του χεριού στο λεβιέ, το υπερβολικόπάτημα των φρένων σε κατηφόρα, το πάτημα του συμπλέκτη ενώ παραμένετε στάσιμο σε ανηφόρα, η αγνόηση των check που ανάβουν στο πίνακα οργάνων, το τέρμα πάτημα του γκαζιού με τον κινητήρα κρύο, το συνεχώς άδειοντεπόζιτο, το υπερβολικό φόρτωμα του αυτοκινήτου κι η καθυστέρηση του service είναι συνήθειες που όχι μόνο μειώνουν τη ζωή του αυτοκινήτου σας, αλλά σίγουρα θα «ελαφρύνουν» και το τραπεζικό λογαριασμό σας από εκατοντάδες ευρώ μιας και είναι θέμα χρόνου να βγει κάποια ζημία. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά!
Ακουμπάτε το χέρι σας στο μοχλό ταχυτήτων και έχετε πάντα άδειο ρεζερβουάρ
Μπορεί οι δάσκαλοι οδήγησης να συμβουλεύουν ότι πρέπει να κρατάμε και με τα δύο χέρια το τιμόνι, αλλά πολλοί αναπτύσσουν την κακήσυνήθεια να ξεκουράζουν το χέρι τους στο λεβιέταχυτήτων. Αυτό έχει ως συνέπεια να ασκείται συνεχόμενη πίεση, για την οποία δεν είναι σχεδιασμένη, στην εσωτερική φουρκέτα ή κομπλέρ και από εκεί να περνάει στα γρανάζια, αυξάνοντας την φθορά και στέλνοντας σας στο συνεργείο με χαλασμένοσασμάν αρκετά πιο γρήγορα. Επίσης μην οδηγείτε συνέχεια με αναμμένο το λαμπάκι του καυσίμου. Το μόνο που θα κερδίσετε είναι μια καταπονημένη αντλία καυσίμου, η οποία θα χαλάσει πολύ πιο γρήγορα από όσο θα έπρεπε, ενώ καραδοκεί πάντα ο κίνδυνος σκουπιδάκια να περάσουν στο σύστημα ψεκασμού, δημιουργώντας του προβλήματα.
Προσοχή στα φρένα στην κατηφόρα και στο συμπλέκτη στην ανηφόρα
Αν έχετε τη συνήθεια να «πέφτετε» πάνω στο πεντάλ του φρένου όταν κατεβαίνετε μια κατηφόρα, καλό είναι να την σταματήσετε. Καταλαβαίνουμε ότι ίσως έτσι νιώθετε περισσότερη ασφάλεια, αλλά είναι καλύτερα για τα τακάκια και τις δισκόπλακες του αυτοκινήτου να επιλέξετε μια χαμηλότερη ταχύτητα που θα επιβραδύνει το όχημα σας χωρίς να κάψετε τα φρένα σας. Επίσης σε ανηφόρα δεν πρέπει να «παίζετε» με το συμπλέκτη ώστε να μην φύγετε πίσω, αλλά σηκώστε καλύτερα το χειρόφρενο. Δεν φαντάζεστε πόση φθορά γλιτώνετε.
Τακτικός στα σέρβις και προσοχή στα λαμπάκια του πίνακα οργάνων
Μην αγνοείται τις προειδοποιητικέςλυχνίες που ανάβουν στον πίνακα οργάνων. Υπάρχουν για συγκεκριμένο λόγο και σίγουρα η ενεργοποίηση τους φανερώνει κάποια βλάβη. Ακόμα κι αν σβήσουν στην πορεία, πρέπει να ελεγχτούν ώστε να γνωρίζετε τι προκάλεσε το άνοιγμα τους. Με την ίδια λογική καλό είναι να διατηρείτε ευλαβικά το χρονοδιάγραμμα της τακτικήςσυντήρησης του αυτοκινήτου σας. Μην αφήνετε τα χιλιόμετρα ή την προγραμματισμένη ημερομηνία να περνάει, διότι στη συνέχεια μπορεί να εμφανιστεί ένα σοβαρό και κοστοβόρο πρόβλημα, το οποίο ίσως να προλαβαίνατε αν πηγαίνατε στην ώρα σας στο συνεργείο.
Χαμηλές στροφές όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο και όχι υπερβολικό βάρος
Να είστε ευγενικός με το όχημα μας. Μην ανεβάζετε στροφές στον κινητήρα πριν πιάσει μια επιθυμητή θερμοκρασία, αλλά φροντίστε για τουλάχιστον 10 λεπτά να κινήστε κάτω από τις 3.000 στροφές. Επίσης μην το παραφορτώνετε χωρίς λόγο και σίγουρα όχι πάνω από το μέγιστοβάρος που επιτρέπει ο κατασκευαστής. Όσο πιο βαρύ ένα όχημα τόσο περισσότερο καταπονούνται το σύστημαπέδησης, οι αναρτήσεις, το σασμάν και ο κινητήρας.