2 Φωτογραφίες »
Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι χαρακτηριστικές για το τι μπορεί να σου συμβεί, ακόμα και με ταχύτητες που θεωρείς ασήμαντες.
Στην προσπάθεια μας να αναλύσουμε το μέγεθος της ασκούμενης δύναμης στον άνθρωπο που βρίσκεται στο εμπρός κάθισμα, αν κατά τη διάρκεια μίας μετωπικής σύγκρουσης ο πίσω επιβάτης δε φορά τη ζώνη ασφαλείας, θα επικαλεστούμε τους νόμους της φυσικής και πιο συγκεκριμένα αυτόν της ορμής και το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας. Κατά τη σύγκρουση, λοιπόν, το όχημα θα ακινητοποιηθεί σε ελάχιστο χρόνο και ο πίσω επιβάτης, μη φορώντας τη ζώνη ασφαλείας, θα εκτοξευθεί σχεδόν με την ταχύτητα που είχε το όχημα και θα «προσγειωθεί» στον εμπρός επιβάτη. Η ορμή που αναπτύσσεται ισούται με τη μάζα του επιβάτη πολλαπλασιαζόμενη με την ταχύτητα.
Μπορεί τα νούμερα να είναι απόλυτα, αλλά πολλές φορές δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε πλήρως τη σφοδρότητα της σύγκρουσης με ταχύτητες που αναπτύσσονται εντός ή εκτός πόλης, γι` αυτό θα χρησιμοποιήσουμε αντίστοιχα παραδείγματα κάνοντας κάποιες παραδοχές ώστε να γίνουμε πιο κατανοητοί. Μία παραδοχή, για παράδειγμα, είναι το γεγονός ότι η ταχύτητα πρόσκρουσης δεν είναι ίδια με την ταχύτητα «εκτόξευσης» του πίσω επιβάτη, αλλά λίγο υψηλότερη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει λόγω των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης, οι οποίες απορροφούν ένα μέρος της κινητικής ενέργειας κατά τη σύγκρουση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι διαβάζοντας αυτά τα παραδείγματα, στο μέλλον δεν πρόκειται να ξεκινήσετε τη διαδρομή σας αν δεν βεβαιωθείτε ότι οι πάντες φορούν τη ζώνη ασφαλείας.
2 Φωτογραφίες »
Οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι σε θέση να απορροφήσουν ένα μέρος της κινητικής ενέργειας κατά τη σύγκρουση.
Μπορεί τα νούμερα να είναι απόλυτα, αλλά πολλές φορές δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε πλήρως τη σφοδρότητα της σύγκρουσης με ταχύτητες που αναπτύσσονται εντός ή εκτός πόλης, γι` αυτό θα χρησιμοποιήσουμε αντίστοιχα παραδείγματα κάνοντας κάποιες παραδοχές ώστε να γίνουμε πιο κατανοητοί. Μία παραδοχή, για παράδειγμα, είναι το γεγονός ότι η ταχύτητα πρόσκρουσης δεν είναι ίδια με την ταχύτητα «εκτόξευσης» του πίσω επιβάτη, αλλά λίγο υψηλότερη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει λόγω των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης, οι οποίες απορροφούν ένα μέρος της κινητικής ενέργειας κατά τη σύγκρουση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι διαβάζοντας αυτά τα παραδείγματα, στο μέλλον δεν πρόκειται να ξεκινήσετε τη διαδρομή σας αν δεν βεβαιωθείτε ότι οι πάντες φορούν τη ζώνη ασφαλείας.
Σελίδα 1 | Πίσω επιβάτης χωρίς ζώνη; Σε τρακάρισμα 4 τόνοι θα πέσουν πάνω σου! |
Σελίδα 2 | Το πιο «δυσάρεστο» μάθημα φυσικής! |
Σελίδα 3 | Σύγκρουση εντός πόλης-Ταχύτητα: 50 χλμ/ώρα! |
Σελίδα 4 | Ταχύτητα 90-130 χλμ/ώρα: το φορτηγό που περιμένει να σε πατήσει |
Σελίδα 5 | Ξέρετε ότι: |