Έπειτα από μία σύγκρουση, το όχημα ακινητοποιείται σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο άνθρωπος που βρίσκεται στο πίσω κάθισμα θα συνεχίσει να «ταξιδεύει» μέχρι να συγκρουστεί με τον εμπρός επιβάτη.
Δεδομένου ότι σχεδόν το 80% των τροχαίων δυστυχημάτων γίνονται εντός πόλης, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει ο πίσω επιβάτης όταν δε φορά τη ζώνη ασφαλείας. Έστω, λοιπόν, ότι ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα και έπειτα από μία σύγκρουση ακινητοποιείται σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο άνθρωπος μάζας 80 κιλών θα συνεχίσει να «ταξιδεύει» μέχρι να συγκρουστεί με τον εμπρός επιβάτη. Η δύναμη που θα δημιουργηθεί είναι μεγάλη σε σχέση με την ταχύτητα και με μερικούς υπολογισμούς καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δε διαφέρει σε τίποτα από τη δύναμη που θα μας ασκούσε μία μοτοσυκλέτα αν μας χτυπούσε με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Μπορεί τις περισσότερες φορές αυτή η σύγκρουση να μην είναι θανατηφόρα, αλλά δεν παύει να είναι ικανή για σοβαρούς τραυματισμούς. Έτσι, την επόμενη φορά που θα δείτε έναν επιβάτη χωρίς ζώνη πίσω από εσάς, σκεφτείτε ότι η μάζα του, πολλαπλασιαζόμενη με την ταχύτητα, θα δημιουργήσει μία ορμή ικανή να σας τραυματίσει πολύ σοβαρά!