Τα υπέρ και τα κατά του ιμάντα και της καδένας
292.502 Επισκέψεις στο άρθρο
2 Φωτογραφίες »
Η τοποθέτηση ιμάντα σε έναν κινητήρα συνήθως δεν είναι πολύ οικονομική για τον αγοραστή γιατί δεν είναι το κόστος, αλλά η δυσκολία επισκευής. Βέβαια, είναι απολύτως επιβεβλημένη γιατί διαφορετικά μπορεί να καταστραφεί ο κινητήρας.
Ξεκάθαρη απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα δεν υπάρχει, ας ξεκινήσουμε όμως με τα υπέρ και τα κατά της χρήσης ιμάντα. Πρώτα απ` όλα, η τοποθέτηση ιμάντα αντί για καδένα σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μία πολύ πιο οικονομική επιλογή για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, συνεπώς μειώνεται το κόστος παραγωγής. Επιπλέον, η λειτουργία είναι πιο «πολιτισμένη», ειδικά στην κρύα εκκίνηση που το λιπαντικό δεν έχει φτάσει σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Ο θόρυβος, όμως, τις περισσότερες φορές μεταφράζεται σε αυξημένη τριβή, κι εδώ είναι ένα σημείο που κερδίζει και πάλι ο ιμάντας, μίας και συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας.
Από την άλλη πλευρά, η τοποθέτηση ιμάντα δεν είναι οικονομική για τον αγοραστή, διότι πρόκειται για ένα αναλώσιμο ανταλλακτικό που χρήζει αντικατάστασης, ενώ η καδένα με σωστή λίπανση του κινητήρα είναι πιθανό να μην αλλαχθεί και ποτέ. Πιο πάνω μιλήσαμε για θόρυβο της καδένας, ο οποίος αυξάνεται όταν υπάρχει μεγάλη φθορά. Τι σημαίνει, όμως, κάτι τέτοιο; Σημαίνει ότι η καδένα «προειδοποιεί» τον ιδιοκτήτη ότι πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση, ενώ ο ιμάντας θα σπάσει ξαφνικά προκαλώντας τεράστια ζημιά.
Τέλος, οι αλυσίδες είναι πιο ανθεκτικές σε επίπεδα υψηλής ροπής στρέψης, με αποτέλεσμα να προτιμώνται σε κινητήρες πετρελαίου επαγγελματικών οχημάτων. Υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή; Ασφαλώς όχι. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν το σύστημα χρονισμού αξιολογώντας ξεχωριστά τις ανάγκες του κάθε κινητήρα, αν και τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα με καδένα κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, κυρίως για να απαλλάσσεται ο ιδιοκτήτης από τη διαδικασία αντικατάστασης.
Από την άλλη πλευρά, η τοποθέτηση ιμάντα δεν είναι οικονομική για τον αγοραστή, διότι πρόκειται για ένα αναλώσιμο ανταλλακτικό που χρήζει αντικατάστασης, ενώ η καδένα με σωστή λίπανση του κινητήρα είναι πιθανό να μην αλλαχθεί και ποτέ. Πιο πάνω μιλήσαμε για θόρυβο της καδένας, ο οποίος αυξάνεται όταν υπάρχει μεγάλη φθορά. Τι σημαίνει, όμως, κάτι τέτοιο; Σημαίνει ότι η καδένα «προειδοποιεί» τον ιδιοκτήτη ότι πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση, ενώ ο ιμάντας θα σπάσει ξαφνικά προκαλώντας τεράστια ζημιά.
Τέλος, οι αλυσίδες είναι πιο ανθεκτικές σε επίπεδα υψηλής ροπής στρέψης, με αποτέλεσμα να προτιμώνται σε κινητήρες πετρελαίου επαγγελματικών οχημάτων. Υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή; Ασφαλώς όχι. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν το σύστημα χρονισμού αξιολογώντας ξεχωριστά τις ανάγκες του κάθε κινητήρα, αν και τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα με καδένα κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, κυρίως για να απαλλάσσεται ο ιδιοκτήτης από τη διαδικασία αντικατάστασης.
Σελίδα 1 | Καδένα «που κρατά μια ζωή» ή ιμάντα «που δεν ακούγεται»; |
Σελίδα 2 | Τα υπέρ και τα κατά του ιμάντα και της καδένας |
Σελίδα 3 | Το αυτοκίνητό μου έχει ιμάντα ή καδένα; |
Σελίδα 4 | info: Υπάρχουν και τα γρανάζια |