Κάτι πιο ειδικό: Η εποχή των ηλεκτρονικών

208.029 Επισκέψεις στο άρθρο

Δύο πολύ ενδιαφέροντες τύπους διαφορικών διαθέτουν η Volkswagen και η Mercedes-Benz. Πρόκειται για διαφορικά με συμπλέκτες με κοντινή αρχή λειτουργίας. Στην εφαρμογή της Volkswagen υπάρχει μια ηλεκτρικά κινούμενη αντλία, η οποία πιέζει έναν πολύδισκο συμπλέκτη. Το πόσο θα πιέσει τον συμπλέκτη, αποφασίζεται από τον εγκέφαλο που την ελέγχει ο οποίος με την σειρά του λαμβάνει σήματα από πλήθος αισθητήρων που τον πληροφορούν για την ταχύτητα του οχήματος, τον ρυθμό περιστροφής των τροχών καθώς και τον ρυθμό περιστροφής του οχήματος γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Σε αυτό το διαφορικό μπορεί να πάει μέχρι και το 100% της ροπής σε έναν τροχό αναλόγως των συνθηκών, ενώ επιπρόσθετα τείνει να καθυστερήσει ή και να παρακάμψει πλήρων την επέμβαση του συστήματος ευστάθειας που συνήθως επεμβαίνει κάπως άγαρμπα σε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτή η συνεχόμενη μεταβολή της ροπής μεταξύ των τροχών είναι ενδεχομένως πιο γνωστή ως torque vectoring. Το εν λόγω διαφορικό χρησιμοποιείται στο Golf GTI Performance αλλά και στο Leon Cupra. 
Το σύστημα της Mercedes-Benz είναι και αυτό κοντά σε λειτουργία αλλά χρησιμοποιείται σε πισωκίνητα υπεραυτοκίνητα (Mercedes-AMG GT S, C 63 S). Εδώ η βαλβίδα ρύθμισης του διαφορικού πιέζει ένα έμβολο πάνω σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη όταν ανιχνευθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας απώλεια πρόσφυσης σε κάποιον τροχό, με αποτέλεσμα και εδώ, την συνεχώς μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής ανά τροχό και έτσι την μεγιστοποίηση του κρατήματος. Ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας του συστήματος, αλλά και της αλματώδους προόδου των ηλεκτρονικών, είναι ότι η AMG χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά στις κορυφαίες εκδόσεις «S» των ανωτέρω μοντέλων, με τις «συμβατικές» να διαθέτουν μηχανικά ελεγχόμενα.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
test center