ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σενάριο από το ασφαλέστερο μέλλον: Το αυτοκίνητο δεξιά πάνω στη διάβαση πεζών έχει πράσινο. Ένας πεζός κινείται καλυμμένος από το βανάκι. Η έξυπνη κάμερα τον εντοπίζει και ειδοποιεί το πρώτο αυτοκίνητο!

Χάρη στα «έξυπνα» ψηφιακά φώτα, που εξελίσει η Osram μαζί με την Continental πέρα από τον άκρως αποτελεσματικό και «έξυπνο» προσαρμοζόμενο φωτισμό θα είναι δυνατή ακόμα και η προβολή κειμένων ή συμβόλων!

Οδηγήσαμε το πρωτότυπο ηλιακό Sion της Sono με όμορφη συνοδεία την εκπρόσωπο της γερμανικής start-up (δεξιά) και την κοπέλα της Continental που παρακολουθεί την εξέλιξη του νέου compact ηλεκτρικού συστήματος κίνησης

Το προνοητικό σύστημα ευστάθειας ESC χρησιμοποιεί επικοινωνία οχήματος προς όχημα ή οχήματος προς cloud.

Η νέα διπλή κάμερα που εξέλιξε η Continental συνδυάζει τα δεδομένα εξωτερικού περιβάλλοντος με τα βιομετρικά του οδηγού για κινήσει αυτόνομα ή όχι ένα όχημα.

Το Continental Tech Show 2019 μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε στην πράξη κάποιες λύσεις που θα δούμε το προσεχές χρονικό διάστημα στους δρόμους. Η εμπειρία με το εντελώς αυτόνομο λεωφορειάκι CUBE ήταν ξεχωριστή.

Σύντομα θα είναι έτοιμο απέναντι στα νέα κριτήρια που θα θέσει ο Euro NCAP από το 2022 το νέο Right Turn Assist

Ευχάριστο διάλλειμα ανάμεσα σε θεωρητικές διαλέξεις και οδηγικές εμπειρίες ήταν το απολαυστικό Drift Challenge. Ο συνάδελφος Νίκος Μαρινόπουλος οδήγησε σαν… επαγγελματίας και κάταφερε να συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία στην πανευρωπαϊκή αυτή δημοσιογραφική παρουσίαση.

Οι σούπερ τεχνολογίες της Continental

2.477 Επισκέψεις στο άρθρο

Ηλεκτροκίνηση, ενεργειακές ανάγκες, αυτόνομη οδήγηση και συνδεδεμένα οχήματα. Η κινητικότητα είναι το πιο καυτό θέμα του αύριο, το οποίο μας αποκάλυψε η Continental στο Tech Show 2019. Γιατί Continental δεν είναι μόνο ελαστικά…


Για την ακρίβεια μόνο το 30% του κύκλου εργασιών του τεχνολογικού γίγαντα Continental αφορά στα ελαστικά. Όλο το υπόλοιπο αφορά στην έρευνα, στην εξέλιξη και στην παραγωγή τεχνολογίας, ηλεκτρονικών και συστημάτων για το αυτοκίνητο.

Η Continental είναι ένας από τους σημαντικότερους και μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι καιροί αλλάζουν όμως και πλέον οδεύουμε στην εποχή, όπου η κινητικότητα θα είναι αυτή που θα πάρει τη θέση της αυτοκίνησης, με τη μορφή που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Ηλεκτροκίνηση, eco friendly μετακινήσεις και ασφάλεια συνδεδεμένη με την αυτόνομη κίνηση είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους θα βασιστεί η επόμενη γενιά της κινητικότητας, με την Continental, έχοντας επενδύσει πάνω από 3 δις ευρώ το τελευταίο χρόνο, να έχει έντονη συμμετοχή στις εξελίξεις. Αυτό διαπιστώσαμε στο φετινό Continental Tech Show, που έγινε στα περίχωρα του Ανόβερο και με σύνθημα «Mobility is the Heartbeat of Life». Το Auto Τρίτη ήταν εκεί ανάμεσα σε λίγα και επιλεγμένα μέσα από όλη την Ευρώπη και πήρε μια γερή γεύση από το βραχύ και το μεσοπρόθεσμο μέλλον. 

Από ψηφιακά φώτα, μέχρι υποδομές για την αυριανή «έξυπνη» πόλη 
Με το…. καλησπέρα πήραμε μια γεύση από την SMARTRIX-HD τεχνολογία φώτων, που εξελίσσει η Osram μαζί με την Continental. Μιλάμε για μια υψηλής ανάλυσης μονάδα με σε συνεργασία με λέιζερ τεχνολογία, που υπόσχεται να κάνει τη νύχτα μέρα κάνοντας ουσιαστικά προβολή «καθαρού», πλήρως προσαρμοζόμενου στις συνθήκες και ισχυρού ψηφιακού φωτός με στόχο την μέγιστη ασφάλεια στη νυχτερινή οδήγηση. Στη σχετική επίδειξη κοντά στο ξενοδοχείο που καταλύσαμε πήραμε γεύση από τα φώτα αυτά (τα οποία έχοντας πολύ λεπτό σχήμα θα αλλάξουν και τον τρόπο σχεδιασμού των αυτοκινήτων) και τα οποία πρόβαλλαν μέχρι και σχήματα σταθερά ή και σε κίνηση!

Το κυρίως όμως τεχνολογικό μενού ήρθε την επομένη σε μια καταπληκτική και άρτια οργανωμένη πίστα της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC. Η λέξη-κλειδί για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κινητικότητας του αύριο είναι η υποδομή και η Continental εξελίσσει «έξυπνες» λάμπες δρόμου εξοπλισμένες με κάμερες και αισθητήρες, που δεν υποδεικνύουν μόνο την θερμοκρασία, την υγρασία και την ποιότητα του αέρα, αλλά καταφέρνουν να ανάβουν αποτελεσματικά ανάλογα με τη διέλευση οχημάτων και μπορούν επίσης να φωτίζουν ελεύθερο χώρο στάθμευσης. Μέσα στην «έξυπνη»  πόλη του αύριο, όχι μόνο θα υπάρχουν οχήματα ικανά να επικοινωνούν μεταξύ τους χάρη στην V2V τεχνολογία της Continental, αλλά και κέντρα συλλογής δεδομένων, για να γίνει όλο και πιο αποτελεσματική η λειτουργία των φαναριών. Ηδη στο Ομπουρν Χίλς στο Μίτσιγκαν των ΗΠΑ λειτουργεί πιλοτικά μια τέτοια «έξυπνη» λάμπα.

Πολύ σημαντικό στοιχείο της υποδομής, αλλά και της εξέλιξης των συστημάτων υποβοήθησης και της αυτόνομης οδήγησης θα είναι οι νέες εφαρμογές σε δίκτυο 5G για ταχύτερη μεταφορά δεδομένων. Στο πλαίσιο της τεχνολογίας eHorizon για V2V ή V2X επικοινωνία (οχήματος προς όχημα ή οχήματος προς cloud), δοκιμάσαμε το προνοητικό σύστημα ευστάθειας ESC σε μία Alfa Romeo Giulia: Ένα προπορευόμενο όχημα (Mercedes S-Class για την ακρίβεια) πέρασε από σημείο με αυξημένο κίνδυνο υδρολίσθησης. Τα στοιχεία μεταφέρθηκαν στο cloud και από εκεί ελήφθησαν από τον υπολογιστή της Giulia, που προετοίμασε κατάλληλα τα ηλεκτρονικά για πιο άμεσο και βέλτιστο έλεγχο του αυτοκινήτου. Το PreviewESC θα είναι σύντομα έτοιμο απέναντι στα νέα κριτήρια που θα έθεσε ο Euro NCAP από το 2022. Στο ίδιο πλαίσιο έτοιμο θα είναι και το νέο Right Turn Assist: Σε δεξιά στροφή αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις για την παρουσία ενός ποδηλάτου π.χ στο δεξί μέρος του αυτοκινήτου, που συνεχίζει ευθεία στον ποδηλατόδρομο το αυτοκίνητο «κοκαλώνει» αυτόματα . Το δοκιμάσαμε σε ένα VW Passat με απόλυτη επιτυχία. Ανάλογη επιτυχία είχε και η… βόλτα μας με το αυτόνομο (επιπέδου 5) λεωφορειάκι CUBE (Continental Urban Mobility Experience), το οποίο βασίζεται φυσικά σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό της γερμανικής φίρμας. Συνολικά υπάρχουν επτά ραντάρ με εμβέλεια έως 200 μέτρα που ελέγχουν συνεχώς τον περιβάλλοντα χώρο για απρόσκοπτη κίνηση σε μεγάλα αστικά κέντρα. Εμείς το καλέσαμε, ήρθε μπροστά μας, άνοιξε την πόρτα, στην πορεία φρέναρε αυτόματα σώζοντας έναν… απρόσεκτο πεζό και μετά από μια μικρή διαδρομή μας έφερε πίσω στην αφετηρία. Χωρίς χειριστή φυσικά…

Ηλεκτροκίνηση, νέες τεχνολογίες, έξυπνα ελαστικά και Adidas
Η Continental έχει κατασκευάσει ένα νέας γενιάς υβριδικό σύστημα 48V με ισχύ 30 kW για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και εφαρμογή σε μικρότερα αυτοκίνητα. Το νέο σύστημα ξεπερνά τη λειτουργία ενός απλού mild hybrid, αφού επιτρέπει περιστασιακά την ηλεκτροκίνηση σε ταχύτητες έως περίπου 90 χλμ. /ώρα. Μία πρώτη εφαρμογή είδαμε από κοντά σε ένα Ford Focus με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Παράλληλα η Continental έχει εξελίξει μια ιδιαίτερα compact υγρόψυκτη μονάδα, η οποία ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα, μετάδοση, ηλεκτρονικά ισχύος και μονάδα ελέγχου. Θα προσφέρεται σε δυο εκδόσεις ισχύος με 120 kW ή 150 kW Το ενιαίο σύνολο 3ης γενιάς περιορίζει σημαντικά τον όγκο, το βάρος (όντας κάτω από τα 80 κιλά) και τις καλωδιώσεις σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μία από τις πρώτες πειραματικές εφαρμογές είναι το ηλιακό πρωτότυπο Sion ( διαθέτει ηλιακά πάνελ για αυτονομία έως 35 χλμ. με πλήρη ηλιοφάνεια) της γερμανικής start-up Sono, το οποίο και οδηγήσαμε. Ήδη η Continental προμηθεύει διάφορους κατασκευαστές με ηλεκτρικά μοτέρ και ηλεκτρονικά ισχύος, οπως στην Jaguar i-Pace που επίσης δοκιμάσαμε στην πίστα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν οι ομιλητές της Continental στις διάφορες τεχνολογίες για το εσωτερικό των αυτοκινήτων όπως ο νέας γενιάς φωνητικός έλεγχος με τεχνητή νοημοσύνη, νέα τρισδιάστατη οθόνη-πίνακα οργάνων, καθώς και κρύσταλλα στα παράθυρα που σκουραίνουν αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες των επιβατών (Intelligent Glass Control solution). Η Continental επενδύει στην έρευνα και στην ανάπτυξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και βασικά ρόλο σε αυτή θα παίξει μια νέα διπλή κάμερα, που τροφοδοτεί την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα τόσο με στοιχεία εξωτερικού περιβάλλοντος, όσο και του εσωτερικόυ ελέγχοντας βιομετρικά δεδομένα του οδηγού. Πολύ εντυπωσιακό ήταν και το ContiAdapt, ένα πρωτότυπο ελαστικό που προσαρμόζει την πίεση του αέρα (σε εύρος 0-3,5 bar) και κατά συνέπεια το πάτημα του ελαστικού ελέγχοντας την πρόσφυση ανάλογα με την ποιότητα του οδοστρώματος, τη χάραξη του δρόμου και την δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου. Σε πιο καθημερινές αναλύσεις είχαμε και μια λεπτομερή ενημέρωση για τη συνεργασία της Continental με την Adidas για μεταφορά τεχνογνωσίας γύρω από μίγματα, αλλά και την κατασκευή, γόμας για αθλητικά παπούτσια.

Autotriti.gr
VW