Τα 2 ηλεκτρικά SUV της Ford: Mustang Mach-E και Explorer
- Η Mustang Mach-E έχει στυλ από τη θρυλική Mustang
- Τετράγωνη και SUVάτη η σχεδίαση του Explorer
- Έχουν 15άρες οθόνες στο εσωτερικό, «ρεκόρ» στις κατηγορίες τους
- Σε 5 διαφορετικές εκδόσεις η Mustang Mach-E, σε 3 διαφορετικές το Explorer
Κάνουν την αρχή στην ηλεκτροκίνητη εποχή της Ford
Η Ford προσπαθεί να μπει σε ηλεκτρική τροχιά και για αυτό σχεδιάζει να παρουσιάσει συνολικά 9 καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2024, με το πρώτο από αυτά να αποτελεί το Explorer, ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί την ηλεκτρική έκδοση του γνωστού μας θηριώδους SUV, το οποίο όμως βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα, ειδικά κατασκευασμένη για ηλεκτρικά οχήματα και σε σχέση με το θερμικό, έχει σημαντικά πιο compact διαστάσεις. Εκτός του Explorer όμως, η Ford διαθέτει εδώ και χρόνια ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV, τη Mustang Mach-E, η οποία έχει κατακτήσει ήδη πολλές καρδιές στην ευρωπαϊκή αγορά. Πάμε να γνωρίσουμε τα δύο πρώτα ηλεκτρικά SUV της Ford καλύτερα:
Mustang Mach-E: Μυώδης, σε πέντε εκδόσεις κινητήρων και αυτονομία έως 600 χλμ.
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E συνδυάζει δύο διαφορετικούς κόσμους, αφού, από τη μια πλευρά έχει ξεκάθαρες ομοιότητες με το θρυλικό sportscar πχ. έχει πίσω φανάρια που φέρουν τις χαρακτηριστικές τρεις κάθετες λωρίδες στα πίσω φανάρια, οι προβολείς μπροστά επίσης παραπέμπουν στο συμβατικό μοντέλο και έχει μυώδη σχεδίαση και από την άλλη πρόκειται για ένα SUV με coupe οροφή με μήκος 4,7 μέτρα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και χώρους αντίστοιχους ενός μεσαίου οικογενειακού SUV.
Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις στην καμπίνα της Mustang Mach-E είναι φυσικά η τεράστια κάθετη οθόνη αφής 15,5 ιντσών, η οποία και φιλοξενεί το τέταρτης γενιάς infotainment που διαθέτει διευρυμένες δυνατότητες τόσο από πλευράς συνδεσιμότητας όσο και άνεσης. Εκτός της οθόνης αφής, ο οδηγός έχει στην διάθεσή του και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών. Οι επιβάτες από την άλλη θα αισθανθούν άνετα στο εσωτερικό, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικους, με πολύ αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγάλο εσωτερικό πλάτος καμπίνας, ενώ παρά την κουπέ λογική σχεδίασης στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι επαρκής. Στο παραδοσιακό πορτ-μπαγκάζ που διαθέτει μεγάλο άνοιγμα χωράνε αποσκευές 402 λίτρων, ενώ επιπλέον αυτού υπάρχουν 100 λιτρα κάτω από το εμπρός καπό (FRUNK) με δυνατότητα αποστράγγισης, όπως στο MegaBox του Puma.
Η αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε πέντε εκδόσεις. Αναλυτικότερα, η Style RWD τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 269 PS, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 75 kWh και αυτονομία 440 χλμ. (WLTP). Στο επόμενο σκαλοπάτι βρίσκεται η έκδοση Premium RWD των 294 PS, η οποία αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 98 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 91 kWh) με 600 χλμ αυτονομία. Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει επίσης δύο τετρακίνητες εκδόσεις, αμφότερες με την ονομασία Premium AWD, με την πρώτη να αποδίδει μέγιστη ισχύ 269 PS σε συνδυασμό με μπαταρία 75 kWh (400 χλμ. αυτονομία) και τη δεύτερη 351 PS και μπαταρία 98 kWh με 550 χλμ. αυτονομία. Στην κορυφή της προϊοντικής πυραμίδας της Mustang Mach-E βρίσκεται φυσικά η έκδοση GT, η οποία εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και σε συνδυασμό με την μπαταρία extended range των 98 kWh, αποδίδει 487 PS και υπόσχεται αυτονομία 490 χλμ..
Explorer: Μικρομεσαίο SUV με 15άρα οθόνη και έως 340 ίππους
Το νέο Explorer πατά στην πλατφόρμα που εξελίχθηκε από τη συνεργασία της Ford με την VW και σε σχέση με το θερμικό Explorer του έχει αισθητά μειωμένες διαστάσεις. Με μήκος 4,46 μέτρα τοποθετείται στα οικογενειακά SUV και βρίσκεται σε μέγεθος πιο κάτω από την Mustang Mach-E. Μπορεί να μην έχει σχέση με το Explorer που ξέραμε, ωστόσο σχεδιαστικά, κράτησε τον boxy σχεδιασμό που πάντα χαρακτήριζε το μοντέλο, έχει μεγάλες «καθαρές» επιφάνειες που το κάνουν πιο αεροδυναμικό και ζάντες από 19 έως 21 ίντσες.
Highlight της καμπίνας του Explorer είναι η SYNC Move 1 ρυθμιζόμενη οθόνη 15 ιντσών, η οποία, πέρα από τον κεντρικό ρόλο της για τη ρύθμιση όλων των λειτουργιών, μπορεί και «γλιστρά» από την κατακόρυφη θέση, έως και 30 μοίρες, ερχόμενη σε μια κεκλιμένη θέση. Με αυτή την κίνηση συγχρόνως η οθόνη μπορεί επίσης να κρύψει ή να αποκαλύψει το My Private Locker, μια βολική περιοχή αποθήκευσης που παρέχει ένα ασφαλές μέρος για να τα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών. Η έξτρα πρακτικότητα συνεχίζεται κάτω από το υποβραχιόνιο, όπου βρίσκεται η MegaConsole, ένας ακόμη χώρος αποθήκευσης με χωρητικότητα 17 λίτρων. Όσον αφορά στους χώρους, αυτοί έδειξαν άνετοι για να χωρέσουν πίσω τρεις ενήλικους, ενώ ο χώρος αποσκευών με διπλό πάτο, ανακοινώνεται στα 470 λίτρα ή περισσότερα από 1.400 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα. Χώρος αποθήκευσης υπάρχει και κάτω από το μπροστινό καπό.
Στο νέο ηλεκτρικό Ford Explorer, θα συναντήσουμε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Οι πρώτες δύο επιλογές έχουν την κίνηση στους πίσω τροχούς με την απόδοση να ορίζεται στους 170 ή 286 ίππους, ενώ η πιο ισχυρή τετρακίνηση έκδοση αποδίδει 340 ίππους. Πληροφορίες για την χωρητικότητα της μπαταρίας δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, παρά μόνο ότι θα φορτίζει από 10-80% σε 25 λεπτά. Πάντως και εδώ αναμένεται να έχουμε τουλάχιστον δύο διαφορετικές επιλογές.