ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα 3 τρικ που πρέπει να ξέρεις για τη ζώνη ασφαλείας

3.739 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2024)
Τα 3 τρικ που πρέπει να ξέρεις για τη ζώνη ασφαλείας

- Η ζώνη δεν είναι μόνο για να σε σώσει σε τρακάρισμα
- Αν μείνεις μπορείς εύκολα να σπρώξεις το αμάξι σου
- Το κόλπο για να δεις αν το μεταχειρισμένο σου έχει βρεθεί σε πλημμύρα
- Η ζώνη «μαρτυρά» αν το μεταχειρισμένο σου έχει εμπλακεί σε τρακάρισμα

Η ζώνη δεν είναι μόνο για να σε σώσει σε τρακάρισμα

Οι ζώνες ασφαλείας έχουν σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές. Πριν από σχεδόν έναν αιώνα, η Mercedes παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο με ζώνες ασφαλείας δύο σημείων, ενώ το 1959 η Volvo προσέφερε στον στάνταρ εξοπλισμό ζώνη 3σημείων για το Volvo 122, γνωστό και ως «Αμαζόνα». Ωστόσο, έπρεπε να περάσουν αρκετές δεκαετίες για να γίνουν υποχρεωτικές οι ζώνες ασφαλείας στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, από το 1993, όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας για όλους τους επιβάτες.

Αν μείνεις μπορείς εύκολα να σπρώξεις το αμάξι σου

Όμως εκτός από το να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση τρακαρίσματος, οι ζώνες μπορούν να βοηθήσουν σε αρκετές ακόμα περιπτώσεις. Αν λοιπόν μείνεις με το αυτοκίνητό σου και πρέπει να το «σπρώξεις» μέχρι την άκρη του δρόμου ή σε ένα ασφαλές σημείο, η ζώνη είναι εκεί για να σε βοηθήσει, ειδικά στην περίπτωση που είσαι μόνος στο σημείο και δεν υπάρχει κάποιος άλλος να σε βοηθήσει.

Αρκεί να τραβήξεις τη ζώνη τέρμα έξω και αφού την περάσεις έξω από το αυτοκίνητο, κλείνεις την πόρτα (με ανοιχτό παράθυρο) και την περνάς «χιαστί» στον ώμο σου. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να σπρώξεις το αυτοκίνητο ενώ παράλληλα έχεις τη δυνατότητα να στρίψεις το τιμόνι, κάνοντας τους απαραίτητους ελιγμούς.

Το κόλπο για να δεις αν το μεταχειρισμένο σου έχει βρεθεί σε πλημμύρα

Έστω τώρα ότι «γλυκοκοιτάς» ένα μεταχειρισμένο και θες να είσαι σίγουρος για την επιλογή σου. Τραβώντας τη ζώνη τελείως έξω από τον μηχανισμό της, μπορείς να ελέγξεις την πάνω άκρη της αν έχει σημάδι από λάσπες ή σκουριά. Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητό σου είναι πολύ πιθανό να έχει πέσει σε νερό ή να έχει εμπλακεί σε πλημμύρα και το τέρμα της ζώνης δεν πλύθηκε ποτέ.

Η ζώνη «μαρτυρά» αν το μεταχειρισμένο σου έχει εμπλακεί σε τρακάρισμα

Τέλος, ένα ακόμα κόλπο που πρέπει να γνωρίζεις για τις ζώνες ασφαλείας είναι οι κωδικοί που έχουν στο καρτελάκι που βρίσκεται στην πίσω μεριά της ζώνης, συνήθως στο κάτω άκρο της ζώνης, όπου βιδώνει στην κολώνα του αυτοκινήτου. Αυτό το καρτελάκι μεταξύ άλλων έχει τις ημερομηνίες κατασκευής της ζώνης. Αντίστοιχα στο αυτοκόλλητο που βρίσκεται συνήθως κολλημένο στην εξωτερική μεριά της κολώνας, εκεί που κλείνει η πόρτα υπάρχει η ημερομηνία κατασκευής του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που οι ημερομηνίες είναι διαφορετικές και ειδικά αν η ημερομηνία κατασκευής της ζώνης είναι μεταγενέστερη αυτής του αυτοκινήτου, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει αλλαχθεί η ζώνη ασφαλείας κάτι που συμβαίνει συνήθως μετά από ένα σοβαρό τρακάρισμα. Οπότε να είσαι «ψυλλιασμένος».

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο
 

Autotriti.gr
PEUGEOT