ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τελικά μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και τόσο... οικολογικά;

Τελικά μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι και τόσο... οικολογικά;

Ηλεκτρικά = Οικολογικά;

(6/12/2016)

Τελικά πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Με μηδενικούς ρύπους, αθόρυβη λειτουργία και χωρίς καύσιμο, θα έλεγε κανείς πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι πιο «πράσινο» κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους. Όμως το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιούν για να φορτίσουν, κάπου έχει παραχθεί. Με καύσιμα και σίγουρα όχι μηδενικούς ρύπους. Μήπως τα ηλεκτρικά ρυπαίνουν;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Πού την βρίσκουν την ενέργεια που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Εντάξει, δεν την μετατρέπουν τα ίδια από καύσιμο σε κίνηση, όπως τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφήνουν αυτή τη βρώμικη δουλειά να την κάνει άλλος γι αυτά.

Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ενέργεια που έχει παραχθεί μακριά. Σε κάποιο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρισμού. Μπορεί τα ίδια να μην ρυπαίνουν καθόλου, όμως η ενέργεια που χρησιμοποιούν έχει παραχθεί αλλού και στην διαδικασία αυτή έχουν παραχθεί ρύποι.

Ας δούμε λίγο τα νούμερα για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο τυπικά παράγει 100 με 120 γραμμάρια διοξειδίου για κάθε χιλιόμετρο που διανύει, καθώς καταναλώνει κάποια ποσότητα καυσίμου.

Το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα, το Tesla Model S καταναλώνει 0,25 κιλοβατώρες ηλεκτρικού ρεύματος για κάθε χιλιόμετρο. Πως μπορούμε να συγκρίνουμε; Βλέπεις ανάλογα με την χώρα στην οποία κυκλοφορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, οι ρύποι διαφέρουν. 

Σε χώρες με μείγμα παραγωγής ηλεκτρισμού που περιλαμβάνει πυρηνική ενέργεια, εργοστάσια φυσικού αερίου και ανανεώσιμες πηγές σε ίσα ποσοστά, τότε για κάθε κιλοβατώρα ρεύματος εκπέμπονται σχεδόν 500 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

Σε μία τέτοια χώρα το Tesla S για κάθε χιλιόμετρο «στοιχίζει» 110 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Για ένα αυτοκίνητο των επιδόσεων του Tesla S, δεν είναι καθόλου άσχημα.
 
Σε χώρες όμως όπου το ρεύμα παράγεται με γαιάνθρακα, η κιλοβατώρα φτάνει και τα 1200 γραμμάρια διοξειδίου, ενώ ο λιγνίτης εκπέμπει ακόμη περισσότερο. Που σημαίνει πως «οι ρύποι» του Tesla S μπορεί να φτάσουν και τα 300 γραμμάρια ή και παραπάνω. Περισσότερο από μία Lamborghini.
 
Μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Nissan Leaf, με «κατανάλωση» 0,18 κιλοβατώρες ανά χιλιόμετρο, στο πρώτο παράδειγμα «εκπέμπουν» 90 γραμμάρια, ενώ στο δεύτερο (με τον γαιάνθρακα) οι ρύποι ξεπερνούν τα 210 γραμμάρια. Όχι και πολύ πράσινο.

Και πάλι όμως, η ρύπανση αυτή δεν είναι στην πόλη που είναι ήδη επιβαρυμένη, αλλά στην ύπαιθρο. Όμως οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα δεν κάνουν διάκριση όταν μιλάμε για το περιβάλλον. 

Τι λέτε λοιπόν; Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο πράσινα θα θέλαμε; Και πως μπορεί σε χώρες όπως στην Ελλάδα με «βρώμικο» ηλεκτρισμό να θέλουμε να τα προωθήσουμε όταν «ρυπαίνουν» τόσο πολύ; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR