Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα τον οδικό χάρτη των μπαταριών επόμενης γενιάς που εξελίσσει για τα ηλεκτρικά της, οι οποίες θα καταλήξουν να προσφέρουν αυτονομία έως και 1.500 χιλιόμετρα!
Τον οδικό χάρτη που θα ακολουθήσουν οι μπαταρίες νέας γενιάς, με τις οποίες θα εξοπλιστούν τα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα, γνωστοποίησε επίσημα η Toyota. Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς θα αρχίσει να εμφανίζεται στα αυτοκίνητα παραγωγής το 2026 και ότι μπορούμε να περιμένουμε περίπου 800 χλμ. αυτονομία.
Αυτός είναι ο οδικός χάρτης της Toyota σε θέματα μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Toyota επέλεξε να δημιουργήσει διαφορετικούς τύπους μπαταριών για να ταιριάζουν σε διαφορετικές περιπτώσεις. Αρχικά, θα υπάρχουν δύο, μια μπαταρία Performance που χρησιμοποιεί τεχνολογία ιόντων λιθίου και μια μπαταρία Popularisation που χρησιμοποιεί χημεία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) που έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Toyota λέει ότι η μπαταρία Performance θα φτάσει πρώτη, θα κυκλοφορήσει στο δρόμο το 2026 και θα είναι κατά 20% πιο οικονομική στην παραγωγή της, σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα στο bZ4X. Η αυτονομία της θα είναι στα 800 χιλιόμετρα και η φόρτιση από το 10 έως το 80% θα γίνεται σε 20 λεπτά ή λιγότερο. Το 2026 ή πιθανώς το 2027 θα ακολουθήσει η μπαταρία LFP που θα είναι πιο οικονομική στην παραγωγής της, ωστόσο η αυτονομία της θα ανέρχεται στα 600 χιλιόμετρα και θα φορτίζει από 10-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά.
Φτάνοντας το 2027-28 αναμένεται μία μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης που προσφέρει εξοικονόμηση κόστους 10 τοις εκατό σε σχέση με την πρώτη μπαταρία Performance. Θα χρειάζεται και αυτή 20 λεπτά για να φορτιστεί, όμως ταυτόχρονα θα εκτοξεύει την αυτονομία της στα 1.000+ χιλιόμετρα. Για να επιτευχθεί αυτή η αυτονομία η Toyota λέει πως η μπαταρία θα βοηθηθεί και από τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για έως 1.500 χλμ. αυτονομία
Επίσης το 2027-28 θα έρθει και η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota. Η φόρτισή της θα απαιτεί μόλις 10 λεπτά, η αυτονομία της θα είναι πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, όμως στα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα παρουσιαστούν νέες γενιές της εν λόγω μπαταρίας για αυτονομία 1.200 και 1.500 χιλιομέτρων.
Κατεβάζει το πάχος των μπαταριών
Κλείνοντας, η Toyota εργάζεται επίσης για να μειώσει το πάχος των μπαταριών της για να βελτιώσει την άνεση για τους επιβάτες και να μειώσει το συνολικό ύψος του οχήματος για να βελτιώσει την αεροδυναμική και κατ' επέκταση την αυτονομία. Λέει ότι η μπαταρία του τρέχοντος bZ4X έχει μέγεθος 150 χιλιοστά, αλλά θα μειωθεί στα 120 χιλιοστά για τα συμβατικά αυτοκίνητα και στα 100 χιλιοστά στα σπορ αυτοκίνητα.