Η Mercedes συνεχίζει το λανσάρισμα νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αυξάνοντας συνεχώς τα μέλη της EQ οικογένειας. Ως εκ τούτου το autotriti.gr ετοίμασε έναν σύντομο οδηγό με όλα τα ηλεκτρικά που μας έχει συστήσει έως και σήμερα επίσημα η premium γερμανική φίρμα.
Η Mercedes βρίσκεται καθ΄ οδόν προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της έχοντας ήδη συστήσει τα πρώτα της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, ενώ προετοιμάζει ακόμα περισσότερα, κάποια από τα οποία έχει ήδη παρουσιάσει. Κοινό χαρακτηριστικό όλων, πέραν από τους μηδενικούς ρύπους, αποτελεί η ονομασία, αφού όλα χαρακτηρίζονται από τα δύο γράμμα EQ, που αντιπροσωπεύει την ηλεκτρική «οικογένεια» των μοντέλων της γερμανική φίρμας. Τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes έκαναν την εμφάνισή τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου πριν από λίγες ημέρες, ωστόσο πολύ νωρίτερα έχουν παρουσιαστεί άλλα, κάποια από τα οποία βρίσκονται διαθέσιμα στην ελληνική αγορά. Ως εκ τούτου του autotriti.gr ετοίμασε έναν σύντομο οδηγό με όλα τα ηλεκτρικά που μας έχει συστήσει έως και σήμερα επίσημα η Mercedes.
EQA Κάνοντας την αρχή από την EQA, η λεγόμενη και ως «ηλεκτρική GLA» είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παρουσίασε η Mercedes. Το μικρομεσαίο χωρίς ρύπους SUV ξεκινά στην ελληνική αγορά από τις 49.590 ευρώ και προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις (EQA 250, 300 4MATIC και 350 4MATIC). Με ισχύ που ξεκινά από τους 190 ίππους και φτάνει τους 292 στην κορυφαία έκδοση, η EQA έχει αυτονομία 426 χιλιομέτρων, ενώ ο στάνταρ υγρόψυκτος on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος γεμίζει την μπαταρία σε λιγότερο από έξι ώρες (Wallbox 11 kW) ή σε 8,5 ώρες (Wallbox 7,4 kW), ενώ σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110 kW η πλήρωση από 10% στο 80% γίνεται σε μόλις 30 λεπτά!
EQC Συνεχίζοντας με τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά αυτή τη στιγμή, σειρά έχει η EQC που διατίθεται στην έκδοση 400 4MATIC με κόστος από 76.630 ευρώ. Το πολυτελές compact SUV βασίζεται στα πρότυπα της GLC, προσφέροντας όμως ισχύ 408 ίππων. Η αυτονομία εντός πόλης σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας κυμαίνεται μεταξύ 374-417 χιλιομέτρων, ενώ Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας (80 kWh) εξαρτάται από την ισχύ του φορτιστή. Μπορεί να χρειαστούν 11 ώρες σε Wallbox (έως 7,4 kW) ή μόλις 40 λεπτά από το 10% στο 80% με ταχυφορτιστή.
EQS
Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα συναντούμε την EQS, το κόστος αγοράς της οποίας ξεκινά από 141.750 ευρώ. Η EQS αποτελεί την ηλεκτρική λιμουζίνα της Mercedes ή αν προτιμάτε καλύτερα την ηλεκτρική S-Class και ξεκίνησε την καριέρα της στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις. Την ΕQS 450+ που εξοπλίζεται με μπαταρία 90 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 333 άλογα και την EQS 580 4MATIC, που εξοπλίζεται με μια μπαταρία 107,8kWh που προσφέρει αυτονομία 770 χιλιομέτρων αλλά και δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 523 ίππων. Το πιο αεροδυναμικό μοντέλο παραγωγής στον κόσμο σύμφωνα με τη μάρκα, αφού ο αεροδυναμικός συντελεστής της φτάνει στο Cd 0,20, μπορεί να φορτιστεί από το 10 έως το 80% μέσα σε 31 λεπτά, κάνοντας χρήση ταχείας φόρτισης DC με τάση τροφοδοσίας 400V και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 500A.
EQV
Παρούσα στη χώρα μας είναι και η Mercedes EQV. Το μεγαλύτερο πολυχρηστικό ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes ξεκινά από 91.900 ευρώ (EQV 300) και συμπληρώνει την τρέχουσα γκάμα της premium φίρμας. Η EQV είναι ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στη V-Class και ενσωματώνει όλη την τεχνολογία και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τις νεότερες Mercedes, προσφέροντάς την απλόχερα σε έως και 8 επιβάτες. Η ΕQV 300 εφοδιάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) της Mercedes – Benz με τον ηλεκτροκινητήρα της να αποδίδει μέγιστη ισχύ 204 ίππων και ροπή έως 362 Nm. Η μπαταρία των 100 kWh είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο και τα 90 kWh που είναι προς χρήση προσφέρουν μέγιστη αυτονομία έως 418 χλμ. σύμφωνα με τη μάρκα. Όσον αφορά στην φόρτιση, η EQV φορτίζει από wall box 11 kW σε λιγότερο από 10 ώρες, ενώ για το 80% της χωρητικότητάς της, αρκούν 45 λεπτά σύνδεσης σε ταχυφορτιστή 110 kW.
EQB
Ένα από τα EQ αυτοκίνητα της Mercedes που έχουν παρουσιαστεί, ωστόσο δεν έχουν ακόμα πραγματοποιήσει το εμπορικό τους λανσάρισμα στην Ελλάδα είναι η EQB. Το ηλεκτρικό SUV που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες στο εσωτερικό του, έρχεται ως η ηλεκτρική αδερφή της επίσης 7θέσιας GLB. Όπως προέκυψε από το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της Mercedes EQB, το μοντέλο θα φτάσει στις αγορές στις εκδόσεις EQB 300 και EQB 350. Αμφότερες έχουν ως στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, ενσωματώνοντας από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα, που αντλούν δύναμη από μπαταρία 66,5 kWh. Η αυτονομία και των δύο εκδόσεων ανέρχεται στα 419 χιλιόμετρα (WLTP). Από ένα γρήγορο φορτιστή DC η EQB χρειάζεται 32 λεπτά για να φορτίσει από το 10 έως το 80%. Από την άλλη, μία φόρτιση από το 10 έως το 100% από πρίζα AC μίνιμουμ 11 kW απαιτεί 5 ώρες και 45 λεπτά. Η EQB 300 διαθέτει 228 ίππους και 390 Νm ροπής, ενώ η ισχύς της EQB 350 ανέρχεται στα 292 άλογα και τα 520 Nm ροπής. Μέγιστη ταχύτητα ορίζονται τα 160 χλμ./ώρα.
EQE
Τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη, η Mercedes μεγάλωσε την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων παρουσιάζοντας επίσημα τη νέα EQE, που ουσιαστικά αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της E-Class. Η premium μάρκα μέσω της EQE 350, πραγματοποίησε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου της ηλεκτρικού σεντάν που τοποθετείται κάτω από την EQS, με την οποία μοιράζεται τον κορυφαίο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,20 cd. Η EQE 350 εξοπλίζεται από μια μπαταρία 90,6 κιλοβατώρων και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα που αποδίδει 292 ίππους και 530 Nm ροπής. Η κίνηση στους πίσω τροχούς είναι στάνταρ, αλλά η τετρακίνηση 4MATIC διατίθεται προαιρετικά, προσθέτοντας έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Η αυτονομία ορίζεται έως τα 660 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 31 λεπτά χρησιμοποιώντας γρήγορη φόρτιση DC. Περισσότερες πληροφορίες, όπως το κόστος απόκτησης για το μοντέλο θα υπάρξουν μελλοντικά όταν και ντεμπουτάρει στην ελληνική αγορά.
EQG Concept
Πέραν των υπαρχόντων μοντέλων παραγωγής, η Mercedes ετοιμάζει μακροπρόθεσμα να μεγαλώσει τη γκάμα της και με νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά θα είναι η ηλεκτρική G-Class που θα φέρει την ονομασία EQG. Πρόσφατα η εταιρεία με έδρα την Στουτγκάρδη προχώρησε στην προεπισκόπηση του μοντέλου μέσω της EQG Concept. Η έκδοση παραγωγής της EQG Concept δεν θα αργήσει να κάνει ντεμπούτο, όμως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που να έχουν επιβεβαιωθεί από τη Mercedes. Σε ότι αφορά το πρωτότυπο χαρακτηρίζεται από την κλειστή μάσκα, τις μοναδικές 22άρες ζάντες αλουμινίου, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες και έναν ειδικό χώρο που έχει προβλεφτεί για τα καλώδια φόρτισης.
EQT Concept
Στην ίδια μοίρα με την EQG, βρίσκεται και η EQT, που έχει παρουσιαστεί σε μορφή πρωτότυπου. Το Concept ΕQT προλογίζει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας T-Class που θα λανσάρει η Mercedes. Πληροφορίες σχετικά με τα κινητήρια σύνολα δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη. Αυτό που έγινε γνωστό είναι πως η νέα T-Class θα λανσαριστεί το 2022 και η EQT λίγο αργότερα, ενώ η επαγγελματική έκδοση του μοντέλου θα κάνει ντεμπούτο μέσα στο 2021 και θα προσφερθεί και με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο.
H EQ... «αλφαβήτα» της Mercedes
Η Mercedes συνεχίζει το λανσάρισμα νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Έτσι το autotriti.gr ετοίμασε έναν σύντομο οδηγό με όλα τα ηλεκτρικά που μας έχει συστήσει επίσημα έως και σήμερα η premium γερμανική φίρμα.
Εσύ γνωρίζεις όλα τα ηλεκτρικά της Mercedes;