Τα μικρά SUV περνούν το κατώφλι του Test Center του AutoΤρίτη για να μετρήσουμε εξονυχιστικά τους χώρους τους και να δούμε ποια είναι τα καλύτερα ανά τομέα. Μπορούν να εξυπηρετήσουν μια οικογένεια;
Η ευρυχωρία της καμπίνας, αλλά και το μέγεθος του χώρου αποσκευών κατά συνέπεια, μετράει πολύ στην επιλογή ενός μοντέλου, που υποτίθεται έχει σκοπό να εξυπηρετεί μια μέση οικογένεια, καθώς ορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το γενικότερο επίπεδο άνεσης ενός αυτοκινήτου. Για αυτό λοιπόν, στο Test Center του AutoΤρίτη μετράμε το πραγματικό μέγεθος της καμπίνας όλων των μοντέλων της αγοράς με ακρίβεια χιλιοστού. Έτσι υπολογίζουμε τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια μπροστά και πίσω επιβατών μέχρι τον ουρανό της οροφής, αλλά και τον χώρο που ορίζει η απόσταση μεταξύ των γονάτων των πίσω επιβατών, με το πίσω μέρος της πλάτης του μπροστινού καθίσματος. Στο θέμα μας τώρα δείτε ποια είναι τα κορυφαία της μικρομεσαία κλάσης, ανάμεσα σε 13 υποψήφιους.
Info
Πώς γίνονται οι μετρήσεις χώρων
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει το πρότυπο ενός μέσου ανθρώπου. Ο «Λυκούργος» λοιπόν έχει ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, γίνονται όλες οι μετρήσεις εκ των υστέρων, για να υπάρχει αντιπροσωπευτική
μέτρηση για το χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών.
Κεφάλι μπροστά - Crossland X και Mokka X τα πιο ευρύχωρα για τους μπροστά
Στους μπροστά επιβάτες η μέτρηση που έχουμε καθιερώσει είναι αυτή για τον αέρα του κεφαλιού τους. Φυσικά κανένα από τα μοντέλα μας δε θα προβληματίσει επιβάτες μέχρι 1,80 μ., αφού ακόμα και το Kia Stonic, που είχε το μικρότερο νούμερο, θα βολέψει. Τα καλύτερα πάντως σε αυτόν τον τομέα είναι τα δύο μικρά SUV της Opel, Crossland X και Mokka X, κατά σειρά, που διαθέτουν 120 χλστ. και 110 χλστ. ή αν προτιμάτε 12 και 11 εκ. αέρα για το κεφάλι σας αντίστοιχα, όντας και τα μοναδικά μοντέλα που καταφέρνουν να φτάσουν τριψήφιο νούμερο. Εξαιρετικά φιλόξενο αποδεικνύεται και το Nissan Juke στο μπροστά μέρος της καμπίνα με τα 92 χλστ. αέρα, όπως και το Citroen C3 Aircross που δίνει περιθώριο 82 χλστ.. Η πρώτη πεντάδα κλείνει με το Dacia Sandero Stepway που υπολείπεται του C3 Aircross μόλις 4 χλστ..
Κεφάλι πίσω - Mokka X και Sandero Stepway για ψηλούς πίσω επιβάτες
Περνώντας στο πίσω μέρος της καμπίνας, το μοναδικό μοντέλο που δεν μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτες άνω του 1,75 είναι το Nissan Juke, καθώς η κουπέ σχεδίασή του με την κεκλιμένη οροφή, περιορίζει τον αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Στο άλλο άκρο των μοντέλων του θέματός μας, θα συναντήσουμε και εδώ το Mokka X, που δίνει περιθώρια 67 χλστ., ενώ εξαιρετική επίδοση κατέγραψε και το Dacia Sandero Stepway που έχασε την πρωτιά μόλις για ένα χλστ.. Τρίτο πιο φιλόξενο SUVάκι από το «Λυκούργο» χρίστηκε το SsangYong Tivoli με 55 χλστ. αέρα.
Πόδια πίσω - Renault Captur και Mokka X έχουν τον κορυφαίο χώρο για τα πόδια
Τρίτο κριτήριο ευρυχωρίας και ίσως το σημαντικότερο: Ο χώρος –αν υπάρχει- ανάμεσα στα γόνατά των πίσω επιβατών και το μπροστά κάθισμα. Ευχάριστα τα νέα, σε όλα θα χωρέσετε με μεγάλη άνεση, αφού ο διαθέσιμος χώρος σε όλα τα μοντέλα για τα γόνατα των πίσω επιβατών μετρήθηκε αρκετά πάνω από το όριο, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως ακόμα και να είναι ιδιαίτερα ψηλός ο πίσω επιβάτης δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.
Στο θέμα μας, ανάμεσα στα 13 μοντέλα που εξετάζουμε, αυτά που ξεχωρίζουν στον συγκεκριμένο τομέα είναι τα Renault Captur και Mokka X. To μοντέλο της Renault προσφέρει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας, με 123 διαθέσιμα χλστ., για να απλώσετε τα πόδια σας, ενώ το άκρως φιλόξενο Mokka X, 120 ολόκληρα χλστ..
Συνδυαστικά και με τις άλλες μετρήσεις, το Mokka είναι το κορυφαία σε θέμα ευρυχωρίας. Η πρώτη τριάδα κλείνει, με το SsangYong Tivoli των 118 χλστ., αφήνοντας για 7 χλστ., πίσω του το Nissan Juke. «Για το αρχείο» τα λιγότερο ευρύχωρα είναι το Sandero Stepway και Ford EcoSport, με 82 και 86 χλστ. αντίστοιχα.