Τα πιο ήσυχα και πιο φασαριόζικα αυτοκίνητα σε ταξίδι
Συγκρίνουμε μικρά και μικρά SUV στο θόρυβο που κάνουν στο ταξίδι. Ποια είναι τα καλύτερα και ποια απογοήτευσαν
Η ησυχία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι βασικός παράγοντας της άνεσης που πρέπει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που οι εταιρείες επενδύουν ολοένα και περισσότερα χρήματα στην ηχομόνωση των καμπίνων, προκειμένου να «αποκρούονται» οι ήχοι από το εξωτερικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, από όλα τα μικρά και μικρά SUV που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center αποφασίσαμε να παραθέσουμε στις παρακάτω γραμμές αυτά που κάνπουντο λιγότερο και αυτά που κάνουν τον περισσότερο θόρυβο με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Ηχομόνωση, κινητήρας-κιβώτιο και ελαστικά ορίζουν το θορυβώδες
O θόρυβος που παράγεται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και φτάνει στο αυτί μας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα που λογίζεται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα, ενώ τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.Η μέτρηση θορύβου σε κάθε αυτοκίνητο γίνεται με τη βοήθεια ειδικού οργάνου σε ήσυχο περιβάλλον και εφΆ όσον όλα τα συστήματα (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) είναι απενεργοποιημένα. Το όργανο τοποθετείται ανάμεσα στα κεφάλια των εμπρός επιβατών, ενώ, σε σχέση με τη μέτρηση, αναγράφεται και η αντίστοιχη ένδειξη του οργάνου. Πάμε λοιπόν να δούμε τα καλύτερα και χειρότερα!
Σημερινή τιμή |
22.700 ευρώ: Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6 |
30.461 ευρώ: Ford Puma 1.0 155 PS mHEV |
21.150 ευρώ: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS |
20.740 ευρώ: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS |
Τα 4 πιο ήσυχα και τα δύο πιο θορυβώδη
Μάρκα/Μοντέλο | Τιμή-από | Θόρυβος στα 120 (db) |
---|---|---|
CITROEN C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6 110ps | 21.100 | 66,1 |
HYUNDAI BAYON 1.0T 100 PS 100ps | 18.740 | 67,5 |
CITROEN C3 AIRCROSS 1.2 PureTech 110 PS 110ps | 22.150 | 68,1 |
FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV 155ps | 28.200 | 68,4 |
AUDI SQ2 TFSI quattro S tronic 300ps | 67.900 | 74,3 |
MINI COUNTRYMAN JCW ALL4 306ps | 58.420 | 74,5 |
Σελίδα 2 | Το Citroen C3 ταξιδεύει σαν να είναι λιμουζίνα |