Ακούς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σκέφτεσαι ηλεκτρική σκούπα. Σκέφτεσαι ηλεκτρική κουζίνα. Σκέφτεσαι ηλεκτρική συσκευή. Σκέφτεσαι ένα άσπρο κουτί που κάνει κάτι απαραίτητο μεν, αλλά όχι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Κι όμως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι ομορφότερα από ποτέ. Γιατί;
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι αν δεν χρειάζεται να έχεις ένα μοτέρ που πρέπει να φιλοξενηθεί κάτω από ένα μεγάλο καπό, τότε το πιο απλό είναι να αφαιρέσεις τον εμπρός όγκο και να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο ενός όγκου, σαν ένα μεγάλο Smart, σαν ένα πολυμορφικό.
Και πιθανώς να υπάρξουν τέτοια ηλεκτρικά μοντέλα που θα εκμεταλλευθούν την απουσία του εμπρός όγκου για να μεγιστοποιήσουν τους χώρους και την πρακτικότητα. Πιθανώς.
Αν όμως κάτι μάθαμε τα τελευταία 100 χρόνια της αυτοκίνησης, αυτό είναι πως τα αυτοκίνητα δεν πουλάνε βασικά με τη λογική αλλά με το συναίσθημα. Δεν αγοράζουμε αυτό που είναι το πιο χρηστικό, αλλά αυτό που μας αρέσει. Και αυτό οι κατασκευαστές το ξέρουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο. Και φαίνεται.
Φαίνεται από το γεγονός ότι σταματήσαμε να αγοράζουμε πολυμορφικά, παρότι είναι πολύ εύκολα, χρήσιμα, άνετα, ευρύχωρα και έξυπνα, και αρχίσαμε να αγοράζουμε SUV παρότι δεν πάμε ποτέ στο χώμα, δεν έχουμε καμία ανάγκη για εκτός δρόμου, και δεν μας πειράζει καθόλου ούτε το βάρος, ούτε ο όγκος ούτε το κόστος χρήσης. Γιατί μας αρέσουν.
Και πάνω στις ηλεκτρικές πλατφόρμες μπορούμε να φτιάξουμε ότι αυτοκίνητο μας αρέσει. Δεν έχουμε λόγο πια να είναι προσθιοκίνητο, με έναν τεράστιο, ατσούμπαλο πρόβολο να κρέμεται μπροστά από τους εμπρός τροχούς επειδή πρέπει να χωρέσει ο κινητήρας. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι μικροί, και το μεγαλύτερο και σημαντικότερο εξάρτημα, η μπαταρία, είναι πλέον κάτω από την καμπίνα. Οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν αυτοκίνητα με ότι σχήμα μας αρέσει. Με αναλογίες που έχουμε να δούμε από τη δεκαετία του 60, χωρίς περιορισμούς. Αυτοκίνητα που δεν δείχνουν μόνο ωραία από κάποια γωνία, αλλά από το πλάι εμφανώς θες τους τροχούς σε άλλη θέση. Αυτοκίνητα που έχουν όσο μακρύ καπό θέλουμε και όχι όσο χρειαζόμαστε. Αυτοκίνητα που πατάνε σε μια τόσο ευέλικτη πλατφόρμα που μπορούν να έχουν ότι διαστάσεις, και ότι αναλογίες γουστάρουμε.
Αυτοκίνητα σαν το πρότυπο e-Legent της Peugeot, που αν δεν ήταν ηλεκτρικό, θα άπρεπε να πατούσε σε μία από τις (προσθιοκίνητες) πλατφόρμες της μάρκας, κάνοντάς το αδύνατον να έχει τις αναλογίες που έχει, το σχήμα που έχει και τελικά την απήχηση που έχει.
Εσείς έχετε αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι τα ομορφότερα αυτοκίνητα από ποτέ; Ή τα φαντάζεστε ακόμη σαν ψυγεία; Έχετε ακόμη την εικόνα του ηλεκτρικό ως ένα «πουλμανάκι» ενός όγκου; Μήπως είναι ώρα να την αλλάξετε;
Μακάρι να είναι έτσι όπως τα λέτε, αλλά είδαμε το πρώτο ηλεκτρικό πόλης της BMW, το i3, πόσο άσχημο είναι. Το θέμα δεν είναι μόνο τα μοντέλα που προορίζονται για τους αυτοκινητόδρομους, αλλά και τα μοντέλα πόλης, που πρέπει να είναι μικρά, σε μήκος κυρίως, τα οποία φοβάμαι ότι θα είναι κακάσχημα.
Είναι φανερό ότι η ηλεκτρική πλατφόρμα θα δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στους σχεδιαστές, αλλά και στους μηχανικούς. Μια κοινή πλατφόρμα που θα δέχεται διαφορετικά αμαξώματα θα επιτρέψει την οικονομικότερη παραγωγή παραλλαγών ενός σχεδίου, την κατασκευή των αμαξωμάτων από διαφορετικά (συνθετικά) υλικά, αλλά και την ευκολότερη αναβίωση retro σχημάτων. Δεν θα εξαλειφθούν όμως οι σπορ κατασκευές που χρειάζονται θερμικό κινητήρα, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπαγές αμάξωμα.
Μακάρι να είναι έτσι όπως τα λέτε, αλλά είδαμε το πρώτο ηλεκτρικό πόλης της BMW, το i3, πόσο άσχημο είναι. Το θέμα δεν είναι μόνο τα μοντέλα που προορίζονται για τους αυτοκινητόδρομους, αλλά και τα μοντέλα πόλης, που πρέπει να είναι μικρά, σε μήκος κυρίως, τα οποία φοβάμαι ότι θα είναι κακάσχημα.
Είναι φανερό ότι η ηλεκτρική πλατφόρμα θα δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στους σχεδιαστές, αλλά και στους μηχανικούς. Μια κοινή πλατφόρμα που θα δέχεται διαφορετικά αμαξώματα θα επιτρέψει την οικονομικότερη παραγωγή παραλλαγών ενός σχεδίου, την κατασκευή των αμαξωμάτων από διαφορετικά (συνθετικά) υλικά, αλλά και την ευκολότερη αναβίωση retro σχημάτων. Δεν θα εξαλειφθούν όμως οι σπορ κατασκευές που χρειάζονται θερμικό κινητήρα, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπαγές αμάξωμα.