Πρόσεχε την εξάτμιση σου για να μην πληρώνεις ακόμα και τον κινητήρα
Το σύστημα εξάτμισης του αυτοκινήτου σου είναι ένα από τα πιο σκληρά εργαζόμενα «μέρη» του οχήματος και είναι ζωτικής σημασίας να δουλεύει σωστά. Ειδικά στα πιο σύγχρονα μοντέλα είναι πολλά περισσότερο από μια διέξοδο των καυσαερίων στον έξω κόσμο, αφού συμβάλει στη μείωση της περιβαλλοντικήςρύπανσης συγκρατώντας τους βλαβερούς ρύπους και ταυτόχρονα προσφέρει τα μέγιστα στη σωστή λειτουργία των υπερσυμπιεστών, που συναντάμε πλέον στα περισσότερα αυτοκίνητα. Ωστόσο, η εξάτμιση είναι αρκετά ευάλωτη σε βλάβες και προβλήματα διότι βρίσκεται μόλις λίγα εκατοστά από την επιφάνεια του δρόμου, κάτι που σημαίνει ότι είναι στο έλεος των στοιχείων της φύσης και των προσκρούσεων με σαμαράκια ή πεζοδρόμια. Οπότε είτε από την σταδιακή διάβρωση από το νερό και τη λάσπη, είτε από κάποιο χτύπημα είναι πολύ πιθανό η εξάτμιση να σπάσει, να κοπεί ή να σαπίσει και τότε κανονικά θα πρέπει να αντιδράσεις πιο γρήγορα κι από το Γιουσέιν Μπολτ για την επισκευή της. Πώς όμως μπορείς να καταλάβεις αν το αυτοκίνητό σου έχει πρόβλημα με την εξάτμισή του;
Στα παλαιότερααυτοκίνητα οι απολήξεις της εξάτμισης είναι συνήθως μαυρισμένες, κάτι που δεν είναι απαραίτητα σημάδι προβλήματος καθώς μπορεί να έχει προκληθεί από την πολυετή έξοδο καυσαερίων από το σύστημα. Ωστόσο, στα νεότερα αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να παρουσιάζεται κάτι αντίστοιχο, οπότε οποιοσδήποτε ορατός αποχρωματισμός στις μύτες ή κατά μήκος του κύριου σωλήνα εξάτμισης θα μπορούσε να υποδηλώνει πρόβλημα.
Όμως επειδή πολλά σύγχρονα μοντέλα έχουν ψεύτικες ή πρόσθετες απολήξεις εξάτμισης, οι οποίες είναι για να προσφέρουν μόνο ομορφιά και δεν είναι συνδεδεμένες με το υπόλοιπο σύστημα, δεν είναι εφικτό η άμεση οπτική επαφή και για να δεις την πραγματική άκρη του σωλήνα της εξάτμισης θα πρέπει να «σκονιστείς» ή να το σηκώσεις σε κάποιο συνεργείο.
Η αλλαγή θορύβου κρύβει προβλήματα, αλλά και λύσεις
Η αλλαγή του θορύβου είναι συνήθως ένα από τα πρώτα σημάδια που φανερώνουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο σύστημαεξαγωγής καυσαερίων. Ένα μπάσο βουητό μπορεί να υποδηλώνει κάποια τρύπα στη σωλήνα της εξάτμισης, ενώ αν εμφανίζεται δυνατός θόρυβος από το μπροστινό μέρος σημαίνει ότι μπορεί να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγή ή να έχει φθαρθεί η φλάντζα που υπάρχει μεταξύ κινητήρα και σύστημα εξαγωγής.
Αν τώρα ο ήχος έρχεται από το πίσω μέρος, το πρόβλημα μπορεί να υπάρχει στο σιγαστήρα ή στο καζανάκι, τα οποία συμβάλλουν στην απόσβεση του θορύβου του κινητήρα. Τέλος αν ακούς κάποιο συριγμό ή σφύριγμα πιθανότατα σημαίνει ότι υπάρχει κάπου ρωγμή, η οποία όμως να ξέρεις θα φανεί μόνο όταν ζεσταθεί καλά η σωλήνα λόγω του φαινομένου συστολής-διαστολής.