Η απαγόρευση των ντίζελ διήρκησε σχεδόν 3 δεκαετίες στις μεγάλες ελληνικές πόλεις.
Τελικά ήταν λάθος τα ντίζελ;
7.529 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2017)
Μετά από 3 δεκαετίες ορθής απαγόρευσης, τα ντίζελ επετράπησαν το 2011 στις μεγάλες πόλεις. Σκάνδαλο με ψεύτικες μετρήσεις και καρκινογόνοι ρύποι, οδήγησαν ξανά στην απαγόρευσή τους μέχρι το 2025. Μήπως δεν έπρεπε να αρθεί ποτέ η απαγόρευσή τους;
Γιατί δεν είχαμε ντίζελ τόσα χρόνια; Και γιατί ξαφνικά αποκτήσαμε ντίζελ όταν όλοι οι άλλοι ήδη σκεφτόντουσαν να το σταματήσουν; Και τώρα που η μία πόλη μετά την άλλη ανακοινώνουν την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, μεταξύ αυτών και η Αθήνα, τι αποδεικνύεται; Ήταν σωστή ή μήπως λάθος η απελευθέρωση;
Γιατί το ντίζελ απαγορευόταν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη; Η επίσημη εξήγηση είχε να κάνει πάντα με τους ρύπους, και φυσικά υπήρχε ζήτημα. Όταν η απαγόρευση τέθηκε σε ισχύ τα ντίζελ αυτοκίνητα ήταν πολύ ρυπογόνα, και η Αθήνα, μια πόλη χτισμένη σε λεκανοπέδιο με συνεχώς αυξανόμενη δόμηση, έχανε συνεχώς την δυνατότητα ανανέωσης της ατμόσφαιράς της, αφού όλα τα περάσματα έκλειναν.
Η απαγόρευση διήρκησε σχεδόν τρεις δεκαετίες, και η άρση της έγινε όταν πλέον στον ορίζοντα φάνηκε πως με το Euro5 τα ντίζελ ήταν πιο καθαρά και από βενζίνη, ειδικά όταν ήταν εξοπλισμένα με φίλτρα σωματιδίων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Γιατί το ντίζελ απαγορευόταν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη; Η επίσημη εξήγηση είχε να κάνει πάντα με τους ρύπους, και φυσικά υπήρχε ζήτημα. Όταν η απαγόρευση τέθηκε σε ισχύ τα ντίζελ αυτοκίνητα ήταν πολύ ρυπογόνα, και η Αθήνα, μια πόλη χτισμένη σε λεκανοπέδιο με συνεχώς αυξανόμενη δόμηση, έχανε συνεχώς την δυνατότητα ανανέωσης της ατμόσφαιράς της, αφού όλα τα περάσματα έκλειναν.
Η απαγόρευση διήρκησε σχεδόν τρεις δεκαετίες, και η άρση της έγινε όταν πλέον στον ορίζοντα φάνηκε πως με το Euro5 τα ντίζελ ήταν πιο καθαρά και από βενζίνη, ειδικά όταν ήταν εξοπλισμένα με φίλτρα σωματιδίων.
Η φούσκα δυστυχώς έσκασε με το σκάνδαλο της VW. Όχι μόνο τα μοντέλα της ξεπερνούσαν τα όρια και έκλεβαν τις μετρήσεις, αλλά ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχτηκε πως τελικά τα ντίζελ βρίσκονται μέχρι και 7 φορές πάνω σε ρύπους.
Που σημαίνει ότι γεμίζουν με δηλητήριο τις πόλεις. Μιλάμε για ρύπους που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία, όχι για το CO2 που κυριάρχησε στις συζητήσεις λόγω της ενίσχυσης του φαινομένου του θερμοκηπίου και άρα της αύξησης της θέρμανσης του πλανήτη. Μιλάμε για άμεσα προβλήματα υγείας.
Το Παρίσι ήταν από τις πρώτες πόλεις που ανακοίνωσε τη σκέψη για απαγόρευση, ενάντια στα συμφέροντα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε παράδοση στα ντίζελ αυτοκίνητα. Η Αθήνα ακολουθεί τώρα, ουσιαστικά δείχνοντας πως η πετρελαιοκίνηση ήταν μόνο ένα «παράθυρο» στην Ελλάδα μόλις 14 ετών, όσο περίπου διαρκεί η ζωή ενός αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Ήταν λοιπόν λάθος η άρση της απαγόρευσης; Μήπως για πρώτη φορά η Ελλάδα έκανε το σωστό και οι άλλοι απλά ανέχονταν την ρύπανση για χάρη της αυτοκινητοβιομηχανίας τους;
Και τελικά, αφού η Ελλάδα δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία, μήπως δεν έπρεπε να το είχε επιτρέψει καθόλου και να αφήσουμε τις πόλεις μας καθαρές από ντίζελ; Τι λέτε; Πέσαμε θύματα συμφερόντων ή πίεσης για την άρση της απαγόρευσης; Τι νομίζετε;
Που σημαίνει ότι γεμίζουν με δηλητήριο τις πόλεις. Μιλάμε για ρύπους που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία, όχι για το CO2 που κυριάρχησε στις συζητήσεις λόγω της ενίσχυσης του φαινομένου του θερμοκηπίου και άρα της αύξησης της θέρμανσης του πλανήτη. Μιλάμε για άμεσα προβλήματα υγείας.
Το Παρίσι ήταν από τις πρώτες πόλεις που ανακοίνωσε τη σκέψη για απαγόρευση, ενάντια στα συμφέροντα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε παράδοση στα ντίζελ αυτοκίνητα. Η Αθήνα ακολουθεί τώρα, ουσιαστικά δείχνοντας πως η πετρελαιοκίνηση ήταν μόνο ένα «παράθυρο» στην Ελλάδα μόλις 14 ετών, όσο περίπου διαρκεί η ζωή ενός αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Ήταν λοιπόν λάθος η άρση της απαγόρευσης; Μήπως για πρώτη φορά η Ελλάδα έκανε το σωστό και οι άλλοι απλά ανέχονταν την ρύπανση για χάρη της αυτοκινητοβιομηχανίας τους;
Και τελικά, αφού η Ελλάδα δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία, μήπως δεν έπρεπε να το είχε επιτρέψει καθόλου και να αφήσουμε τις πόλεις μας καθαρές από ντίζελ; Τι λέτε; Πέσαμε θύματα συμφερόντων ή πίεσης για την άρση της απαγόρευσης; Τι νομίζετε;
Εδινε 1.01 στο στοιχημα οτι θα βαζατε και σημερα θεμα κατα του diesel.Παντως δυο φιλους σε αντιπροσωπιες που εχω μου λενε οτι εχουν ξεχασει ποτε εχουν πουλησει τελευταια φορα βενζινη!Οσο και να προσπαθειτε μονο diesel μονο diesel μονο diesel μονο diesel μονο diesel..........
Εντάξει εσείς στο autotriti δεν λέτε άλλο θέμα.Τα ίδια και τα ίδια και νομίζετε ότι ο κόσμος θα σας ακούσει....Diesel και πάλι diesel .
Εγώ θεωρώ ότι καλώς επιτράπηκαν τα ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πολύ πριν βγουν οι συγκεκριμένες νορμες ρύπων, τα ντίζελ κυκλοφορούσαν ελεύθερα σε όλες τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Απλά στην Ελλάδα λόγω της νοθείας που γινόταν στα καύσιμα τα ντίζελ έβγαζαν τόννους αιθάλης (όχι ότι τα βενζινοκίνητα ρύπαιναν λιγότερο). Σε τελική ανάλυση τι φταίνε οι καψεροί Έλληνες (αλλά και Ευρωπαίοι) καταναλωτές που προτίμησαν ντίζελ αμάξι αν τελικά αποδείχθηκε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κορόιδευαν τους πάντες και τα πάντα σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων των ντίζελ. Και φυσικά στην Ευρώπη όπου πιο πολύ μισθώνουν για τέσσερα πέντε χρόνια παρά αγοράζουν αυτοκίνητο αν αύριο απαγορευθούν τα ντίζελ στις πόλεις μικρό το κακό οι καταναλωτές θα μισθώσουν βενζινοκίνητο ή ηλεκτροκίνητο. Στην Ελλάδα όμως που τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο και πλέον αγοράζεις αμάξι για μια δεκαετία τουλάχιστον (για να μη πω παραπάνω) πως θα έρθει το Κράτος να σου απαγορεύσει την είσοδο στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη αν έχεις ντίζελ ΙΧΕ όταν πρωτύτερα σου έδινε και πολλαπλά κίνητρα (ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο χαμηλά τέλη κυκλοφορίας φθηνότερο καύσιμο) για να το αποκτήσεις. Εξάλλου τι ρυπαίνει περισσότερο, ένα παλαιό δεκαετίας ή δεκαπενταετίας βενζινοκίνητο ακόμα και αν είναι άψογα συντηρημένο ή ένα ντίζελ; Σαφώς το πρώτο. Ακόμα λοιπόν ένα επιχείρημα ότι καλά κάναμε και επιτρέψαμε τη χρήση ΙΧΕ οχημάτων ντίζελ στις μεγάλες πόλεις.
Το θέμα "Γιώργο" ειναι οτι αν αποφασίσουν να τα απαγορέψουν το 2025, όπως έγινε παλιότερα και με τη super βενζίνη όσοι τα πλήρωσαν θα τα κλαίνε. Βάζει δε βάζει θέματα το autotriti σίγουρα δεν αλλάζει τιποτα! Τωρα αν άρθηκε η απαγόρευσή τους σε ψευδή στοιχεία θέλω να δω τι θα πληρώσουν οι εταιρείες για παραπλάνηση αρχών (καλό ανέκδοτο ε;!)
Αυτο το autotriti εχει τρελλη καψουρα με τα diesel και δεν κρυβει να το δειχνει καθημερινως;-) Οποιος εχει euro 6 για να μην πω και euro 5 μην μασαει απο αυτες τις παπαριες που γραφονται εδω μεσα!!!το σκανδαλο με τα ηλεκτρικα bmw που εβγαζαν ρυπους βενζινης το ακουσατε εκει στο αυτοτριτη??
Πέσαμε θυματα παραπληροφόρησης και ειδαμε που οι Ευρωπαικες πρωτεύουσες τα επιτρέπανε. Και κάναμε, το ίδιο.
Τελικα μονο ο θεος ξερει τι ειναι σωστο μου φαινεται. Ποιο να πιστεψεις αληθεια? Οταν θελανε να πουλανε ντιζελ λεγανε ειναι καθαρα. Τωρα γινανε ρυπογονα. Μηπως τελικα ηταν παντα ετσι αλλα θελανε να πουλανε? Μηπως τωρα απλα θελουν να προωθησουν νεες τεχνολογιες και ο μονος τροπος ειναι να βγαλουμε το ντιζελ σκαρτο? Το θεμα δεν ειναι αν ειναι καθαρα η οχι τα ντιζελ γιατι δεν θα το μαθουμε ποτε αφου οτι θελουν παρουσιαζουν στις μετρησεις. Το θεμα ειναι οτι ο κοσμακης θα αναγκαστει να τρεξει να ξεφορτωθει τα "καθαρα"? αυτοκινητακια του για ενα κομματι ψωμι και θα χρεωθει νεα τα οποια και αυτα σε καποια χρονια θα βγουν σκαρτα. Εμενα αυτο μου φερνει στο μυαλο την ιστορια με τη σουπερ βενζινη. Οτι θα καταργηθει σε ενα χρονο και τρεχαμε σα , να μη πω, να χαρισουμε τα αμαξια μας και τελικα περασαν 15 χρονια μεχρι την καταργηση της. Η αληθεια ειναι οτι δεν μπορεις να κανεις τιποτα αν αποφασισουν κατι τετοιο. Βενζινη λοιπον. Σταθερη αξια μεχρι να βρουν κατι κακο και για αυτη. Απλα βαλανε στο ματι τα ντιζελ γιατι σε ολο το κοσμο πολλα χρονια τωρα τα ντιζελ ειναι παρα πολλα. Οποτε δε πειραζουν τη βενζινη γιατι ειναι λιγα αυτοκινητα τετοια στις μεγαλες χωρες. Οι εταιρειες να πουλησουν θελουν δε χανουν και τιποτα........
@sakis88, μολις απαγορευτούν τα diesel για τους x, y, λόγους θα δώσουν κίνητρα για υβριδικά ή ηλεκτρικά και ίσως ειναι και αυτος ένας λόγος να απαγορευτούν τα diesel ώστε να εξελιχτούν τα υπόλοιπα!
Αρχικά, οι περισσότεροι (μέσα κι εγώ) δε βλέπουν λόγο να καταργηθεί το diesel..Έχουν τόσα πλεονεκτήματα έναντι των βενζινοκίνητων.Αρκετοί μάλιστα επιθυμούσαν και από νωρίτερα να κυκλοφορούν τα diesel.Με το συμπάθειο τόσο πολύ που κοστίζουν τα ηλεκροκίνητα,είτε υβριδικά ,είτε με LPG/CNG ποιος διαθέτει ένα τέτοιο ποσό ωστε να το πάρει?Φυσικά και είναι αξιόπιστα ,αλλά δεν σου δίνουν ένα κίνητρο να τα αποκτήσεις σήμερα..Στην υπόλοιπη Ευρώπη λογικά θα κυκλοφορήσουν..
Τελικά,ειν'αληθινοί οι λόγοι που μας φουμάρουνε για να μην αγοράζουμε ντίζελ?
RESPECT MR JOHN, ΕΙΣΤΕ ΜΕΓΑΛΟ "ΑΛΑΝΙ"... ΤΕΛΟΣ ΚΛΕΙΣΑΜΕ.- ΕΝΑ ΕΛΕΟΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΕΜΕΝΑ ΤΟ ΒΛΑΧΑΚΙ ΓΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΠΟΣΟ ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΝΑ ΡΙΞΟΥΜΕ ΚΛΑΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΛΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΤΙΣ ΧΡΕΩΝΟΥΝ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ 500 ΑΛΟΓΩΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!, ΣΕ ECO DRIVING ΣΕ ΑΝΤΙΔΙΑΣΤΟΛΗ ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΩΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΑΦΗΝΟΥΝ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΝΑ ΚΛΑΨΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ, ΨΑΞΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΑ ΑΛΗΘΕΣ Η ΤΑ ΨΕΥΔΕΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΘΕΤΩ, ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΕΡΕΥΝΑΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ, ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ, Κ.Τ.Λ. ΚΑΙ ΟΛΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΦΩΣ!!! ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΕΝΟΣ LAPTOP;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΟΕΟ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΜΑΘΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10 ΕΥΡΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΜΙΛΑΜΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ORIGINAL ME ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΓΓΥΗΣΗ, Κ.Τ.Λ. ΠΟΣΟ ΤΗΝ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΟΕΟ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100 ΕΥΡΩ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΟΕΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!