Τα δέκα χρόνια που πέρασαν κλείνουν έναν κύκλο ριζικών αλλαγών στην αυτοκίνηση. Μέσα από την παραλίγο καταστροφή στην αρχή της δεκαετίας, και την περιβαλλοντολογική στροφή στο τέλος της, ένα μοντέλο κατάφερε να αλλάξει τα πάντα και να δείξει το δρόμο στο μέλλον. Γιατί;
Τo Tesla Model S είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της αμερικανικής Tesla. Λανσαρίστηκε το 2012 και μέσα σε λίγους μόνο μήνες έδειξε στην αυτοκινητοβιομηχανία μια σειρά από σεισμικές αλλαγές που έρχονται στην αυτοκίνηση.
Φυσικά το σημαντικότερο ήταν η βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Model S ήταν το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Η Tesla έδειξε στον κόσμο ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, ώριμη και έτοιμη να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όχι σε δέκα χρόνια, αλλά τώρα.
Σε δεύτερη φάση η Tesla έδειξε τι χρειάζεται να συμβεί για να γίνει η ηλεκτροκίνηση δυνατή. Γύρω από το Model S, έχτισε ένα δίκτυο φόρτισης, πρόσφερε αμέσως τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, και έκανε το κόστος φόρτισης μηδενικό στους αγοραστές της. Με αυτή την εκστρατεία, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά εναλλακτική, είναι πλέον αναπόφευκτη.
Αν αυτά από μόνα τους δεν ήταν αρκετά, η Tesla άλλαξε τον τρόπο απόκτησης και χρήσης του αυτοκινήτου. Το σέρβις γίνεται στο σπίτι, το αυτοκίνητο παρέχεται με συμβόλαιο, και αντικαθίσταται κάθε δύο χρόνια. Ένα νέο μοντέλο αγοράς, κάτι που φαίνεται ότι καθιερώνεται, ειδικά στους νέους σε ηλικία αγοραστές.
Και μετά είναι οι δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης. Η Tesla παρήγαγε ένα μεγάλο σεντάν μοντέλο με 0-100 κάτω από 3 δλ., επίδοση που δεν φτάνουν ούτε καν τα πιο γρήγορα υπεραυτοκίνητα. Η Tesla έκανε τις επιδόσεις διαθέσιμες σε όλους. Και δε μιλάμε για απλά γρήγορα αυτοκίνητα, μιλάμε για «γελοία» , όπως τα αποκαλεί η ίδια, γρήγορα αυτοκίνητα.
Αν αυτό δεν είναι αρκετό, η Tesla έδωσε στο Model S αυτονομία, όταν ακόμη κολοσσοί όπως η Google ακόμη δοκίμαζαν τα αυτόνομα αυτοκίνητα σε κλειστό περιβάλλον. Το Model S εκτός του ότι οδηγείται μόνο του, είναι το πρώτο αυτοκίνητο με μία μόνο μεγάλη οθόνη αντί για οτιδήποτε άλλο στην καμπίνα, είναι το αυτοκίνητο που δέχεται αναβαθμίσεις μέσω wifi, και αποκτά συνεχώς νέες δυνατότητες. Όταν όλα τα άλλα θέλουν συνεργείο κάθε χρόνο, και σε μια πενταετία είναι ξεπερασμένα, το Model S είναι πάντα ένα τουλάχιστον βήμα μπροστά.
Και το κερασάκι; Η Tesla είναι μία μάρκα που δεν υπήρχε δέκα χρόνια πριν το Model S. Μια νέα μάρκα, από το μηδέν, που πρόσφερε ένα αυτοκίνητο όπως δεν το είχαμε δει ποτέ, σε καμία από τις εκφάνσεις της αυτοκίνησης. Καινούργιο σε όλα. Και αυτό είναι μόνο ένα δείγμα των αλλαγών που η νέα εποχή θα φέρει στην αυτοκινητοβιομηχανία. Νέες μάρκες που αν έχουν την σωστή ιδέα θα κλείσουν μάρκες που υπάρχουν εδώ και 120 χρόνια.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι το Tesla Model S το αυτοκίνητο της δεκαετίας; Υπάρχει κάποιο άλλο που είναι πιο σημαντικό στα δικά σας μάτια; Ποιο, και γιατί;
To Tesla είναι πολύ σημαντικό γιατί άνοιξε τον δρόμο και έδειξε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει και μεγάλη δύναμη και πρακτική αυτονομία μεταξύ φορτίσεων και πολυτέλεια και πρωτοποριακή αλληλεπίδραση οδηγού-αυτοκινήτου και να βρίσκεται και ένα βήμα πριν την πλήρως αυτόνομη μετακίνηση (και με τη δυνατότητα αναβαθμίσεων). Κάτι που οφείλεται κυρίως στο όραμα και τις αποφάσεις ενός μόνον ανθρώπου και όχι στη συλλογικές ενός διοικητικού συμβουλίου.
...ναί, μαζί με porsche και bmw για τις τεχνολογίες στους ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιούν...
To Tesla είναι πολύ σημαντικό γιατί άνοιξε τον δρόμο και έδειξε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει και μεγάλη δύναμη και πρακτική αυτονομία μεταξύ φορτίσεων και πολυτέλεια και πρωτοποριακή αλληλεπίδραση οδηγού-αυτοκινήτου και να βρίσκεται και ένα βήμα πριν την πλήρως αυτόνομη μετακίνηση (και με τη δυνατότητα αναβαθμίσεων). Κάτι που οφείλεται κυρίως στο όραμα και τις αποφάσεις ενός μόνον ανθρώπου και όχι στη συλλογικές ενός διοικητικού συμβουλίου.