Διαβάζοντας τα τεχνικά του χαρακτηριστικά σε πιάνει μια απορία για τον προσανατολισμό του. Είναι υβριδικό και άρα στοχεύει στην οικονομία, ή με 230 άλογα επικεντρώνεται στις επιδόσεις; Δοκιμάζουμε το Hyundai Tucson Full Hybrid.
Το Hyundai Tucson πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα στις αρχές του χρόνου και αμέσως έκανε αίσθηση, τόσο με την φουτουριστική του σχεδίαση, όσο και με την συνολική του ποιοτική κατασκευή και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Μέχρι τώρα από το γκαράζ του AutoΤρίτη είχε περάσει η βενζινοκίνητη έκδοση των 180 ίππων (2WD και 4WD), σήμερα δοκιμάζουμε μια νέα και προσφάτως αφιχθείσα στην γκάμα, η οποία από τα τεχνικά της χαρακτηριστικά και μόνο σε βάζει σε σκέψεις. Τι εννοούμε; Ότι από την μια διαβάζεις στο όνομα «Full Hybrid» και άρα φαντάζεσαι ότι αυτό το Tucson δεν θα καίει πολλή βενζίνη, και από την άλλη βλέπεις πως η ιπποδύναμη είναι στα 230 άλογα, άρα αναμένεις και σβέλτες επιδόσεις. Πάμε να δούμε τι από τα δύο ισχύει, ή τελικά αν καταφέρνει να συνδυάσει και τα δύο;
9,6 λτ./100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. Είθισται τα υβριδικά σύνολα να συνδυάζονται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες σε κύκλο Άτκινσον, όμως εδώ είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Κάτω από το καπό του Hyundai Tucson Hybrid βρίσκεται ο ίδιος με τις υπόλοιπες εκδόσεις 1,6 T-GDI που αποδίδει 180 PS στις 5.500 σ.α.λ. και ο οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων και 264 Nm που παίρνει ρεύμα από μια μικρή μπαταρία της 1,49 kWh. Η συνδυαστική ισχύς όμως είναι 230 PS και η ροπή 350 Nm, νούμερα που εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 7,6 δλ., ενώ τα 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 4,0 και 5,1 δλ.. Στην πράξη νιώθεις την επιτάχυνση στο κορμί σου όταν πατάς το γκάζι, όμως θα θέλαμε ακόμη περισσότερη ένταση. Προφανώς για αυτό υπάρχει και η Plug-in έκδοση με τα 265 άλογα…
Ο 1,6 T-GDI των 180 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και η συνδυαστική ισχύς είναι 230 PS. Οι επιδόσεις είναι σβέλτες και η κατανάλωση γύρω στα 9 λτ./100 χλμ.
Περνώντας στη λειτουργία του κινητήρα και την κατανάλωση, να αναφέρουμε πως αμιγώς ηλεκτρικά θα πας για μικρή απόσταση (σ.σ. βλέπεις δεν είναι μικρός ο όγκος του οχήματος), όμως και αυτό το λίγο είναι αρκετό για να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από τα 10 λίτρα, νούμερο καλό όταν μιλάμε για 230 άλογα. Για την ακρίβεια, η Hyundai ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ., εμείς στη δοκιμή μας και χωρίς να επιλέξουμε ECO ήμασταν στα 9,0 λτ./100 χλμ.. Όσο τέλος για το κιβώτιο; Αυτόματο 6άρι διαθέτει το αυτοκίνητο, το οποίο δουλεύει καλά, εκμεταλλεύεται τους δύο κινητήρες και δεν ενοχλεί ηχητικά στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Άρα, για να απαντήσουμε στο προηγούμενο ερώτημα, δηλαδή οικονομία ή επιδόσεις, θα πούμε… κάπου στη μέση. Το Hyundai Tucson Hybrid δεν είναι super οικονομικό, ούτε super γρήγορο, είναι όμως ένας… υβριδικός πύραυλος.