Και πως είναι στην οδήγηση;
Το αυξημένο βάρος, λόγω μπαταρίας, όχι μόνο δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του Kuga PHEV σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους, το πιο σφιχτό τιμόνι, η ST-Line ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών σε προδιαθέτουν να εκμεταλλευτείς τις ζωντανές του επιδόσεις. Με την βοήθεια και του ηλεκτρονικού του οπλοστασίου, θα στρίψει ουδέτερα με μικρή κλίση χάρη στο «επικοινωνιακό» τιμόνι του (ειδικά στη λειτουργία Sport) και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που το ευνοεί, τόσο στον τρόπο που μεταφέρει τον όγκο του και όσο και στο πως απορροφούνται οι πιέσεις. Αν και η τάση για υποστροφή είναι αισθητή υπό συνθήκες πίεσης, τελικά το Kuga PHEV στρίβει γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια, χάρη και στα εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αίσθηση, φρένα. Ένα ακόμη αξιοζήλευτο στοιχείο είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Μάλιστα με αποκλειστική ηλεκτρική κίνηση, ο θόρυβος στα 130 χλμ./ώρα είναι μικρότερος και από της Mercedes S-Class, ενώ το βουητό στην επιτάχυνση δεν ενοχλεί. Σχετικά με την εκτός δρόμου κίνηση τώρα, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί στα 160 χλστ.. Ωστόσο ακόμα και σε δοκιμασίες που υποβάλλαμε το Kuga PHEV και που δεν ταιριάζουν τόσο με το χαρακτήρα του, όχι μόνο δε «βρήκε», αλλά χάρη στο ειδικό πρόγραμμα δεν κόλλησε και δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να τα βάλει πέρα με την άμμο, το σαθρό χώμα και τα νεροφαγώματα.
Η γνώμη μας
Η plug-in υβριδική τεχνολογία της Ford έκανε το θαύμα της και εξασφάλισε στο Kuga τη διάκριση του πιο οικονομικού SUV της αγοράς. Το μόνο ουσιαστικό πρόβλημα είναι η υψηλή τιμή, που πάντως παραμένει στα πλαίσια του ανταγωνισμού και συνοδεύεται από ένα κορυφαία επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
Αγοραζοντας το απλό Kuga, πληρώνεις 20 χιλ. λιγότερο, έχεις τις ίδιες επιδόσεις, δεν κουβαλάς 1800 κιλά. Ξοδεύεις 1000€ το χρόνο περισότερο σε καύσιμα. Ποιό διαλέγεις?
Το πρόβλημα με ΟΛΑ τα υβριδικά είναι οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σου δείχνουν το τυρί αλλά όχι τη φάκα - και η φάκα δεν είναι το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού όπως κάποιοι νομίζουν αλλά το γενικότερο κόστος. Καταρχάς, ό,τι επιδότηση ή έκπτωση και να έχεις πληρώνεις κάτι χιλιάρικα παραπάνω (και λογικό, όλα αυτά κοστίζουν). Δεύτερον παίρνεις ένα όχημα πολύ πιο περίπλοκο και επομένως με ακριβότερη συντήρηση και μεγαλύτερη πιθανότητα βλάβης. Τρίτον όταν έλθει η ώρα να αλλάξεις μπαταρία, το κόστος αλλαγής είναι πολύ υψηλό συγκριτικά - ακόμη και για απλό σύστημα start-stop αυτά ισχύουν, πολύ περισσότερο για υβριδικά. Δεν αναφέρομαι σε μειωμένους χώρους και αυξημένο βάρος - χειρότερη συμπεριφορά και άνεση, άστο αυτό... . Στο τέλος είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ οτι είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ (ακόμη και με μειωμένα τέλη κλπ - ακόμη και με πολύ μειωμένη κατανάλωση (η οποία είναι μκειωμένη μόνο εάν το οδηγάς 'όπως πρέπει'...) και με μειωμένα τέλη... αλλά τι να κάνεις που εκεί μας αναγκάζουν να πάμε... (υπάρχει βέβαια η βελτίωση του περιβάλλοντος αλλά αυτό πρώτον είναι τοπικό και δεύτερον εξαρτλάται πως λειτουργεί όλη η κοινωνία και όχι μόνο κάποιοι - πάρε εσύ υβριδικό ή ηλεκτρικό και έχε το γείτονα με το ματρακά του 1980 που το βάζει κάθε πρωί μπροστά 5 λεπτά 'για να ζεσταθεί' και κάθε βράδυ την ξυλόσομπα επίσης 'για να ζεσταθεί' με καυσόξυλα από την πλατεία και μετά πες μου για 'καθαρότερο αέρα'...).
Αγοραζοντας το απλό Kuga, πληρώνεις 20 χιλ. λιγότερο, έχεις τις ίδιες επιδόσεις, δεν κουβαλάς 1800 κιλά. Ξοδεύεις 1000€ το χρόνο περισότερο σε καύσιμα. Ποιό διαλέγεις?
Δεν μας λέτε ποσο ρεύμα θα κατάναλωσει από τη πρίζα. Από εκει θα φανεί πόσο καιει συνολικά.
Το πρόβλημα με ΟΛΑ τα υβριδικά είναι οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σου δείχνουν το τυρί αλλά όχι τη φάκα - και η φάκα δεν είναι το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού όπως κάποιοι νομίζουν αλλά το γενικότερο κόστος. Καταρχάς, ό,τι επιδότηση ή έκπτωση και να έχεις πληρώνεις κάτι χιλιάρικα παραπάνω (και λογικό, όλα αυτά κοστίζουν). Δεύτερον παίρνεις ένα όχημα πολύ πιο περίπλοκο και επομένως με ακριβότερη συντήρηση και μεγαλύτερη πιθανότητα βλάβης. Τρίτον όταν έλθει η ώρα να αλλάξεις μπαταρία, το κόστος αλλαγής είναι πολύ υψηλό συγκριτικά - ακόμη και για απλό σύστημα start-stop αυτά ισχύουν, πολύ περισσότερο για υβριδικά. Δεν αναφέρομαι σε μειωμένους χώρους και αυξημένο βάρος - χειρότερη συμπεριφορά και άνεση, άστο αυτό... . Στο τέλος είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ οτι είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ (ακόμη και με μειωμένα τέλη κλπ - ακόμη και με πολύ μειωμένη κατανάλωση (η οποία είναι μκειωμένη μόνο εάν το οδηγάς 'όπως πρέπει'...) και με μειωμένα τέλη... αλλά τι να κάνεις που εκεί μας αναγκάζουν να πάμε... (υπάρχει βέβαια η βελτίωση του περιβάλλοντος αλλά αυτό πρώτον είναι τοπικό και δεύτερον εξαρτλάται πως λειτουργεί όλη η κοινωνία και όχι μόνο κάποιοι - πάρε εσύ υβριδικό ή ηλεκτρικό και έχε το γείτονα με το ματρακά του 1980 που το βάζει κάθε πρωί μπροστά 5 λεπτά 'για να ζεσταθεί' και κάθε βράδυ την ξυλόσομπα επίσης 'για να ζεσταθεί' με καυσόξυλα από την πλατεία και μετά πες μου για 'καθαρότερο αέρα'...).